Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Upptäckte att mina Pirelli MT60 har gjort sitt, funderar nu på att skaffa Michelin T63 till XL 600R:n. Va tror ni om dom?
    Kommer åka 50% asfalt 25% grus och resterande 25% geggamoja.

    Comment


      Originally posted by Janko View Post
      Desert varianten är inte vändbart,recensioner finns redan i denna tråd.
      Skadar aldrig med mer recensioner

      Comment


        Originally posted by chrisvås View Post
        Tryckte på ett motoz desert idag och hade jäkligt svårt att få det att ploppa rätt. Smorde som en galning och tryck som en get. Satte sig tillslut men ovanligt trögt.
        Inte hunnit prova än men verkar lovande för mitt behov. Var inne på samma spår angående "ploppning" efter en tur, men det gav med sig. Var fram även hos mig.
        You can´t polish a turd

        Comment


          Originally posted by ankaon View Post
          Upptäckte att mina Pirelli MT60 har gjort sitt, funderar nu på att skaffa Michelin T63 till XL 600R:n. Va tror ni om dom?
          Kommer åka 50% asfalt 25% grus och resterande 25% geggamoja.
          Se följande länk:
          https://forum.soe.se/showthread.php?t=45564

          Har själv beställt T63 men inte hunnit montera dem ännu, däcket har fått både ros och ris och det är svårt att dra någon riktig slutsats då de flesta har personliga åsikter om alla typer av däck.
          Bäst är nog att köpa och prova, beställde från mcdackonline där ett par kostade ~1600kr inkl frakt.
          KTM EXC 300 -13
          VN800 Bobber
          ------------------------------------
          KTM EXC-R 450 -08
          Yamaha XT660Z -11
          Yamaha WRF 250 -03
          KTM 690 Enduro -08
          KTM 950 SuperEnduro R -07
          KTM 640 SM -03

          Comment


            Någon som vet något ställe i Stockholm man kan köpa däck (140 80 17 alt 150 70 17)

            Har kollat med Wheeler Dealer på Koksgatan men han har bara TKC 80 inne i knobbie väg.
            KTM 1190 Adventure R

            --> My Movies <--

            Comment


              Börjar klia i grustarmen nu. Fälgarna står nyskodda med Maxxis Desert IT bredvid hojen. Skall bli kul att se skillnaden mot dom gamla slitna däcken :)

              Comment


                K60 Scout

                Köpte ett K60 Scout 150/70-18.

                Har kört 80 mil varav ca 25mil är asfalt. Bra fäste på asfalt torrt som vått.
                På grus så höll däcket i bra, både vått och torrt. Inga ofrivilliga släpp.
                Körde även lite stigar med inslag av gräs och lera och det blev lite slirigt.
                Ca 4mm slitage men med 100hk så spinner däcket lätt.

                /Micke
                KTM

                Comment


                  Kanske inte håller lika länge som sin föregångare då, jag är uppe i 1k mil och har ca 4mm kvar
                  KTM 1190 Adventure R

                  --> My Movies <--

                  Comment


                    Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
                    Jag också roat mig med att kränga däck idag, Motoz Tractionator Desert ligger på nu, jösses vilket utstick det är på nabbarna, ca 17-19 mm bak.
                    Vad tror ni om att använda Tractionator Desert fram med skruvdubb till vintern? Förra vintern med MT21 blev fiasko eftersom dubbarna punkade slangen pga för låga nabbar.

                    Comment


                      Motoz

                      Har nu kört några ggr. med Motoz Enduro och fram är det ingen större hit.
                      Alldeles för bred för stenenduro, man fastnar och är allmänt jobbig att köra med i skogen, ramlade 5-6ggr igår på det mest oväntade sätt för att framänden inte gjorde som den brukade göra med S12.

                      Har kört med S12 innan och det är en himmelsvid skillnad på smidigheten till skogs, hojen känns 25 kg tyngre/klibbigare i framänden.
                      Ska labba med luftryck och comp/retur och se om det hjälper.

                      Mvh
                      Jampe
                      Följ inte den stig som leder någonstans.
                      Gör istället en ny stig och lämna ett spår efter dig.

                      Comment


                        Originally posted by jampe View Post
                        Har nu kört några ggr. med Motoz Enduro och fram är det ingen större hit.
                        Alldeles för bred för stenenduro, man fastnar och är allmänt jobbig att köra med i skogen, ramlade 5-6ggr igår på det mest oväntade sätt för att framänden inte gjorde som den brukade göra med S12.

                        Har kört med S12 innan och det är en himmelsvid skillnad på smidigheten till skogs, hojen känns 25 kg tyngre/klibbigare i framänden.
                        Ska labba med luftryck och comp/retur och se om det hjälper.

                        Mvh
                        Jampe
                        Vilka var det du körde med I/T eller S/T

                        PS
                        Detta är en tråd för offroaddäck...
                        Kolla denna ist https://forum.soe.se/showthread.php?t=35607
                        Last edited by DigiMan; 09-30-2010, 04:40 PM.
                        Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

                        Comment


                          Ok

                          S/t
                          .........
                          Följ inte den stig som leder någonstans.
                          Gör istället en ny stig och lämna ett spår efter dig.

                          Comment


                            har en fråga om is/dubbdäck. Kollar runt lite efter dubbdäck till mina reservfälgar. Är det skillnad på om det är dubbdäck eller om det står isdäck? Ska ha dom endbart till enduroåkning. Så man inte köper grisen i säcken!
                            En förrädare men glad ändå!


                            Comment


                              Originally posted by chainsaw View Post
                              har en fråga om is/dubbdäck. Kollar runt lite efter dubbdäck till mina reservfälgar. Är det skillnad på om det är dubbdäck eller om det står isdäck? Ska ha dom endbart till enduroåkning. Så man inte köper grisen i säcken!
                              Du ska du ha endurodubbat, alltså dubbdäck.
                              Isdäck dör direkt om du åker på bar backe, dom ska bara användas på is...
                              Kolla på dubbade Michelin AC10, dom håller bra och har skapligt pris.
                              Last edited by DigiMan; 10-18-2010, 07:23 PM.
                              Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

                              Comment


                                Heidenau K60 till DR 800?

                                När jag går in på däckonline och söker på däcksdimension så får jag upp Heidenau som alternativ.. Men när jag söker på hojmodell så finns inte dom däcken med. Hur kommer det sig? Är ju lite sugen på ett K60.
                                Billigaste K60 tex är märkt: 130/80 -17 TL 65T M/C. Vad är hastighetsindex och vad betyder det övriga?

                                Comment

                                Working...
                                X