Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by grusis View Post
    Sitter och tittar på olika bak däck till Ktm super enduro har idag t63 fram och bak bakdäcket börjar bli slitet vad skall man välja mt21 t63 tkc80
    har titta på k60 men det finns ingen däck firma som säljer dessa i närheten
    vad göra?

/Grusis
    Testa ett Motoz Tractionator Desert H/T 140/80 -18 652kr på www.mcdackonline.se

Comment

Kränga på och av normala 18" offroaddäck är ju hur enkelt som helst med vanliga däckjärn

Comment

Originally posted by Moddis View Post
        Testa ett Motoz Tractionator Desert H/T 140/80 -18 652kr på www.mcdackonline.se
        Absolut!
        Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Nu har man beställt ett gäng Motoz däck då... (ifrån dackonline.se)
          Motoz Tractionator Enduro S/T 120/90 -18
          Motoz Tractionator Enduro S/T 80/100 -21

Någon som testat dessa förut kanske...
          Har väl inga stora förväntningar av mig men ska bli intressant å testa det i skogarna man kör i å så...

Comment

Digiman har kört dom på sin SE och vad jag förstått varit nöjd med åtminstone livslängden.

Jag har en omgång på väg till min SE också, och som skall få bekänna färg under hösten

Comment

Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
              Digiman har kört dom på sin SE och vad jag förstått varit nöjd med åtminstone livslängden.

Jag har en omgång på väg till min SE också, och som skall få bekänna färg under hösten
              Lite fel där, Jag har kört MotoZ Tractionator Desert H/T...
              Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
                Lite fel där, Jag har kört MotoZ Tractionator Desert H/T...
                Ja se där , nåja det är Desert jag har på ingående iaf. Skall bli intressant att prova.

Comment

Okej! Nå, ingen som kanske hunnit testa dom här på SOE då...
                  Men man får se om man halkar på arslet eller inte sen :P
                  Läste ett litet test om däcket som fanns via Motoz hemsida också...

Comment

Då har sulorna landat hos mig då :D Gick rätt så fort ifrån dackonline.se
                    Ska se om man lyckas få in nå bilder här på dessa Motoz Tractionator S/T
                    Mätte också för skojs skull utsticket på nabbarna på bakdäcket, ca 17mm utstick...
                    Attached Files

Comment

Originally posted by Markus1987 View Post
                      Då har sulorna landat hos mig då

Intressant, vilket håll ska du lägga på dem åt. Regnsidan eller solsidan Har aldrig sett något liknande innan.

/J
                      Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                      Gökuret KTM 350 SXF -12
                      Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Väderleks vändning.

Baggis.
                        Du vänder dom efter väderlek
                        Har också beställt ett gäng sådana efter att Absolutmx slutat sälja Bull Soft
                        Mvh
                        Jampe

Originally posted by S-näs View Post

Intressant, vilket håll ska du lägga på dem åt. Regnsidan eller solsidan Har aldrig sett något liknande innan.

/J
                        Följ inte den stig som leder någonstans.
                        Gör istället en ny stig och lämna ett spår efter dig.

Comment

Läste på Motoz hemsida att dom rekommenderade med att börja med att ha däcket i "wet direction" för bäst fäste å så...
                          Så jag börjar väl med det tipset också då :P
                          http://www.motoz.com.au/images/DATA/..._26_86_tes.pdf

Sen står det iåfs att man ska vända på däcket efter halva utnyttjandet men det orkar inte jag nog göra :P

Comment

Originally posted by Markus1987 View Post
                            Läste på Motoz hemsida att dom rekommenderade med att börja med att ha däcket i "wet direction" för bäst fäste å så...
                            Så jag börjar väl med det tipset också då :P
                            http://www.motoz.com.au/images/DATA/..._26_86_tes.pdf

Sen står det iåfs att man ska vända på däcket efter halva utnyttjandet men det orkar inte jag nog göra :P
                            Men tänk om det regnar efter det att du vänt till solläget?

Comment

Originally posted by badpitt View Post
                              Men tänk om det regnar efter det att du vänt till solläget?
                              Då får man bromsa sig förbi i kurvorna ;)

Comment

Nå, skrev ju att jag inte tänker hålla på å vända däcket till solriktning för det orkar man inte...
                                Och sen dessutom så tror jag inte att det är såå känsligt att man halkar på arslet för det så jag ska ha det på blötriktning hela tiden å gasa å vara glad :D

Comment

Working...
                                X