Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by eccentric View Post
    bra däck! intressant tur. Nästa helg går jag stockholm - sveg - stockholm . med samma däck. gruus
    AA jag följer med på mina S L I T N A tkc 80 - fast vi sliter ju 30 mil asfalt först får se hur de funkar med 1 mm kvar

edit - aha, fel tur.. men ändå - helgens repa blir hållfasthetsprov på tkc 80 tror jag.. kanske på min 19 år gamla hoj oxå hehe.. som just nu ser ut så här
    Last edited by grokum; 05-19-2010, 10:54 AM.
    The Rat in Gotland

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
      Motoz Tractionator Desert H/T 140/80-18 & 90/100-21.
      Däcken funkade excellent på sand & grus, på blöt jord & på gräsbetäckt väg var dom inte lika bra men dom funkade ganska ok, i myrar och lera finns det däck som är klart bättre då mönstret är för tätt för att rensa bra.
      På grus/sand beter dom sig otroligt bra utan några överraskningar, hållbarhetsmässigt är det nog det bästa jag testat, det är ett väldigt bra driv i bakdäcket i lös sand och på alla sorters grus.
      Påkrängning gick som en dans, så får jag tag på detta igen så blir det garanterat fler.
      Framdäcket blev nervöst när man åkte på lös vattensjuk grusväg.

Betyg 1-5
      Pris 5
      Sand 5
      Grus 5
      Jord 3
      Gräs 2
      Myr 2
      Lera 1
      Montering 4
      Asfalt (bara kortare transporter) 3

@1485km

@2920km

Klart prisvärda! funkar fortfarande ganska bra..
      300 mil i bak och det bästa grusdäck jag ägt.
      Last edited by DigiMan; 07-30-2010, 03:18 PM. Reason: Bilder
      Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
        Däcken funkade excellent på sand & grus, på blöt jord & på gräsbetäckt väg var dom inte lika bra men dom funkade ganska ok, i myrar och lera finns det däck som är klart bättre då mönstret är för tätt för att rensa bra.
        På grus/sand beter dom sig otroligt bra utan några överraskningar, hållbarhetsmässigt är det nog det bästa jag testat, det är ett väldigt bra driv i bakdäcket i lös sand och på alla sorters grus.
        Påkrängning gick som en dans, så får jag tag på detta igen så blir det garanterat fler.
        Framdäcket blev nervöst när man åkte på lös vattensjuk grusväg.

Betyg 1-5
        Pris 5
        Sand 5
        Grus 5
        Jord 3
        Gräs 2
        Myr 2
        Lera 1
        Montering 4
        Asfalt (bara kortare transporter) 3
        Låter lovande,har beställt ett set som kommer nu i veckan.

Comment

Ac 10

Var hittar ni Michelin AC 10 med SE/690 dimensioner? Är inte aktuellt nu men alla gånger inför nästa byte.

Comment

Vart beställer du?

Originally posted by Janko View Post
            Låter lovande,har beställt ett set som kommer nu i veckan.

Comment

dackonline.se

Comment

Har kollat där men hittar inget, är det ngn speciell dimesion du hittat?

Jag vill ha 120,130 eller 140/18

Comment

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...dsco=121&m_s=1

Comment

Tack, missade 90 profilen då det är IT versionen jag vill ha
                    http://www.motoz.com.au/shop_prods.asp?CatID=167

Comment

Originally posted by DLM View Post
                      Var hittar ni Michelin AC 10 med SE/690 dimensioner? Är inte aktuellt nu men alla gånger inför nästa byte.
                      AC10: 110/100-18 = 130/80 på Michelins S12XC tex
                      AC10: 120/90-18 = 140/80 på Michelins S12XC tex

Jag har kört med 110/100-18 på min 625SXC med 2,5tums bakfälg och det känns optimalt

Comment

Stort tack!
                        Kommer testa AC10 fram/bak då mönstret ser lovande ut och att det går att
                        vända på däcken för några extra mil. Men då jag var osäker på dimensionen så
                        blev det nu istället ett MT21 fram och T63 bak. Var nära att beställa ett Desert
                        bak då det är samma däck som T63 men med hårdare blandning. Frågan är om
                        det högre priset tjänas in på längre livslängd

Comment

Originally posted by Ketzer View Post
                          Tack, missade 90 profilen då det är IT versionen jag vill ha
                          http://www.motoz.com.au/shop_prods.asp?CatID=167
                          På advrider så får Desert H/T (som DigiMan har testat) toppenbetyg, men I/T däcket mycket dårliga betyg (dom slits för fort). Jag har Desert H/T och som DigiMan säjer så är det et jävligt bra grusvägdäck til en pris som är nästan löjligt låg.
                          Fram använder jag Metzeler Unicross 90/90 efter mycket experimenterande. Mycket bra och är nånstans imellan riktiga MX däck och D/S däck. Stabilt som fan i höga farter och greppar bra i skogen med. Slitaget otroligt bra!

Comment

OK bra info!

Comment

Originally posted by DLM View Post
                              Stort tack!
                              Kommer testa AC10 fram/bak då mönstret ser lovande ut och att det går att
                              vända på däcken för några extra mil. Men då jag var osäker på dimensionen så
                              blev det nu istället ett MT21 fram och T63 bak. Var nära att beställa ett Desert
                              bak då det är samma däck som T63 men med hårdare blandning. Frågan är om
                              det högre priset tjänas in på längre livslängd
                              En ruskigt bra kombo för blandad åkning är: M12XC 90/90-21 & AC10 110/100-18!
                              (Jag kan ej med AC10 fram.)

Comment

Jag ska trycka på nya däck på min 800GS, och funderar på Heidenau K60. Har läst på andra forum att 150-dimensionen inte levereras förrän eventuellt början av hösten. Är det funkis att gå för 140-dimensionen istället?

Är jag dum i huvudet som byter till Heidenau K60 nu när jag planerat en alpresa (utan grus) i juli, cirka 250 mil?

Comment

Working...
                                X