Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jparacing View Post
    Det låter inte tokigt alls, höll nabbarna däcket ut utan att flyga av?

Mvh
    Har aldrig tappat nabbar på dessa.
    Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
      Har aldrig tappat nabbar på dessa.
      Ok! Låter bra!
      Villken dimension åker du?
      Tack för svaren!

Comment

Ok! Låter bra!
        Villken dimension åker du?
        Tack för svaren!
        Dom bredaste
        140/80-R18 vilket motsvarar ett normalt 120 däck.

Comment

Dom bredaste
          140/80-R18 vilket motsvarar ett normalt 120 däck.
          Ja jag såg det nyss i Michelin's tabell.
          Jag har kört AC10 110/100-18 på 2.5tums fälgen och det har funkat bra.
          Det skulle vara 130 på S12:an då, om jag förstått saken rätt.

Comment

Ja jag såg det nyss i Michelin's tabell.
            Jag har kört AC10 110/100-18 på 2.5tums fälgen och det har funkat bra.
            Det skulle vara 130 på S12:an då, om jag förstått saken rätt.
            Jo, S12 & M12 mäter hela däckets bredd istället för stommens bredd som är fallet hos nästan alla andra däck.
            Det betyder att 140 motsvarar 120 & 130 motsvarar 110.

Comment

Jag jämförde Michelin's S12XC 130/80 & 140/80 mot ett AC10 110/100-18 idag, dock ej monterat (Så det var inte så seriöst av mig ) men iaf, 140 Däcket såg gryyymt fett ut mot 130 däcket.
              (Svårt att se utan att ha däcket monterat.)

Är det någon som har en bild på ett 140/80-18 på fälg?

Så till den viktiga frågan, hur upplever ni 130 resp 140 S12XC?

http://www.michelinmotorcycle.com/mxsizing.html
              Last edited by jparacing; 01-19-2010, 06:32 PM.

Comment

Hur är det med Pirelli MT21, har det kommit ut en ny variant av dessa?
                I en artikel SUPERTEST PÅ GRUS i Bikes senaste nr, står det:
                KTM 690 Enduro R, Nyutvecklat endurodäck från Pirelli, Namnet är Rallycross och ska vara utvecklat för långa etapper med hård belastning.
                Och nog sitter det MT21'or på 690 Enduro R,,,

Inget om nyhet här!
                http://www.pirellityre.com/web/catal...YCROSS_ROA.xml

Comment

Hur är det med Pirelli MT21, har det kommit ut en ny variant av dessa?
                  I en artikel SUPERTEST PÅ GRUS i Bikes senaste nr, står det:
                  KTM 690 Enduro R, Nyutvecklat endurodäck från Pirelli, Namnet är Rallycross och ska vara utvecklat för långa etapper med hård belastning.
                  Och nog sitter det MT21'or på 690 Enduro R,,,

Inget om nyhet här!
                  http://www.pirellityre.com/web/catal...YCROSS_ROA.xml
                  Same old, same old..............
                  -----------------------------------------------------

Anders

Member of SSFOGHA

Comment

Då är MT21'orna knappast hållbarare då, tänkte först att man kanske borde prova dom igen.
                    Äh, det får bli S12XC igen, dom har aldrig gjort mig missnöjd, dom skulle varit liiite hårdare bara, så att bakdäcket räckte i 200 mil.

Comment

Brukar Metzler Enduro 3 vara styva som fan?

Beställde ett sånt bakdäck från mcdäckonline och monterade det idag men det var det jävligaste däck jag varit med om, helt stenhård, nästan som ett bildäck
                      Kollade om jag fått ett slanglöst däck men det var det inte.

Normalt sett brukar jag kolla om jag gör nåt fel när man behöver ta i "för mycket" men nu gjorde jag som jag brukar och det var så ända in i h*****e tungt.

Comment

Då är MT21'orna knappast hållbarare då, tänkte först att man kanske borde prova dom igen.
                        Äh, det får bli S12XC igen, dom har aldrig gjort mig missnöjd, dom skulle varit liiite hårdare bara, så att bakdäcket räckte i 200 mil.
                        Prova Maxxis IT om du inte gjort det tidigare, mycket omtyckt däck i Göteborg/Borås regionen.

"Adventurerider" har nog en del gott att säga om detta däck, då han förmodligen är en dom som kör mest hoj i vårt område och vad jag förstått provar lite olika däck.

Har bara hört gott om Maxxis IT från dom som provat. Prisvärt enligt dom som provat.

Comment

Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
                          Prova Maxxis IT om du inte gjort det tidigare, mycket omtyckt däck i Göteborg/Borås regionen.

"Adventurerider" har nog en del gott att säga om detta däck, då han förmodligen är en dom som kör mest hoj i vårt område och vad jag förstått provar lite olika däck.

Har bara hört gott om Maxxis IT från dom som provat. Prisvärt enligt dom som provat.
                          Åja. nog har jag provat det, men jag vill ha runda hjul så jag skippar dom.

Comment

Åja. nog har jag provat det, men jag vill ha runda hjul så jag skippar dom.
                            Mina Maxxis IT är runda IAF och fästet på höstvåta, mossbelagda och lätt jordiga vägar är betydligt bättre än MT21.
                            Hojresor
                            Hojresor's YouTube kanal

Comment

Håller med förgående. Jag gick över till Maxis IT från MT21 och går nog inte tillbaka... Funkar klockrent på alla underlag som jag kör på.

Comment

Originally posted by Mudder View Post
                                Mina Maxxis IT är runda IAF och fästet på höstvåta, mossbelagda och lätt jordiga vägar är betydligt bättre än MT21.
                                Jag har upplevt MT 21 orna som ett bra allrounddäck men ganska kassa på våt terräng ska kanske prova Maxxis IT till 690 an. Sedan här ju priset klart mer attraktivt.
                                Ingen som har erfarenhet av M6001 OFFROAD
                                Last edited by MC Doktorn; 03-12-2010, 11:25 PM.

Comment

Working...
                                X