Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Streetbob
    replied
    Metzeler Enduro 3 Sahara,någon som testat dom?Åsikter....

Leave a comment:

• stoffemannen221
    replied
    Originally posted by Bålsta View Post
    Jag har nog suddat bort nästan 50 däck sen köpet av min nya SE sommarn 2006
    Bra jobbat! Skulle vilja ta en närmare titt på en sån där SE. Verkar ju vara en toppen-kompromiss. Sugen... :)

Leave a comment:

• Bålsta
    replied
    Originally posted by stoffemannen221 View Post
    Ja dem körde vi på i lumpen för 20 år sedan!.....asfalt. Jag tog upp den i 80 och då hoppar och vandrar hojen över vägen. ...Fattar inte riktigt varför eller hur det kan bli så ostabilt bara för att man kör asfalt med nabbdäck??
    20 år är ju ett tag sen men försvarets krav på livslängd och mångsidighet bör väl indikera att armedäcket är hyffsade grejjor. Om jag inte missminner mig läste jag nånstans att inte bara svenska utan även brittiska armen använde samma sulor.

Har bara kört armedäcket med dubb, vet ej hur det går på asfalt utan dubb. Jag vet dock att nabbframdäcken T63, TKC80, Karoo, KarooT och kompromissvärstingen Pirelli Scorpion Rally samtliga går att köra betydligt snabbare än 150 på asfalten utan något ormande. Egen erfarenhet av samtliga...flera gånger. Jag har nog suddat bort nästan 50 däck sen köpet av min nya SE sommarn 2006. (Runt halva inköpspriset på hojjen, har förresten köpt soppa för mer penningar än hela hojen)
    Last edited by Bålsta; 08-31-2013, 11:19 PM.

Leave a comment:

• stoffemannen221
    replied
    Originally posted by stoffemannen221 View Post
    Ja dem körde vi på i lumpen för 20 år sedan! Bra tips, tack för det! Det är ju exakt vad jag letar efter! De ser ju ut som mitt nuvarande framdäck, TW301. Nabbar som är platta upptill och inte studsar när man kör asfalt. Körde ett enduropass idag och när vi åkte hem så kom vi ur skogen rätt långt hemifrån så det blev ett par km asfalt. Jag tog upp den i 80 och då hoppar och vandrar hojen över vägen. På vägen dit körde vi en rätt lång grusväg och då med samma däck kunde jag ligga runt hundra och det känns helt stabilt. Fattar inte riktigt varför eller hur det kan bli så ostabilt bara för att man kör asfalt med nabbdäck??
    Detta var alltså med min husa 390 som har AC10 bak och ett MH3 fram.

Leave a comment:

• stoffemannen221
    replied
    Ja dem körde vi på i lumpen för 20 år sedan! Bra tips, tack för det! Det är ju exakt vad jag letar efter! De ser ju ut som mitt nuvarande framdäck, TW301. Nabbar som är platta upptill och inte studsar när man kör asfalt. Körde ett enduropass idag och när vi åkte hem så kom vi ur skogen rätt långt hemifrån så det blev ett par km asfalt. Jag tog upp den i 80 och då hoppar och vandrar hojen över vägen. På vägen dit körde vi en rätt lång grusväg och då med samma däck kunde jag ligga runt hundra och det känns helt stabilt. Fattar inte riktigt varför eller hur det kan bli så ostabilt bara för att man kör asfalt med nabbdäck??

Leave a comment:

Working...
X