Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hur mkt luft vågar jag trycka i i ett mitas e09,det vill inte poppa...framdäck 90/90-21 "
    tjockslang från dunlop..har nu ca 3,2kg...

Comment

Originally posted by holman View Post
      Hur mkt luft vågar jag trycka i i ett mitas e09,det vill inte poppa...framdäck 90/90-21 "
      Vad som är rätt tryck kan jag inte svara på, det har hänt att jag tryckt upp mot 3,5-4bar och det har inte "poopat"
      prova att släppa till nolltryck igen o höj sedan till önskvärt en gång till.

Det jag har gjort när det inte poppat till, är att kolla linjen (en smal på däcket gjuten gummikant/linje, finns ofta en sådan på sidan av däcket) så att den har samma avstånd till fälgkanten runtom.

Om det har stämt har jag tagit det som en bekräftelse på att däcket ligger an mot fälgen som det skall.

Rätt eller fel, det kan jag inte svara på men jag är tillfreds och kör vidare.

Comment

Originally posted by holman View Post
        Varit för högt för mitt tycke nån gång när däcket bråkat då har jag varit uppepå i stort 5bar men det känns olustigt .
        gör som red8 skrev släpp trycket sen smörjer du däckkanten/fälgkanten igen och gör ett nytt försök/nån gång har jag smörjt om pumpat och svurit och monterat och kört sämsta vägen runt huset och då har det hoppat ut på kanten

vad smörjer du med ? Riktigt klet eller såpvatten/diskmedel/5-56 ? Du bör ju ha smord kant iallafall om du inte ska gömma dig bakom nåt i garaget :)
        Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Det är inte så att Du fått ett TL, de kan vara mariga att trycka ut.
          Go for slow, light is right.

Comment

Såpa på däckkanten och ta ur ventilen ur slangen när du pumpar.
            Då blåser det på bättre, man får lite mera skjuts när däcket ska upp på kanten. Ibland är det segt...

Comment

Originally posted by Yxan View Post
              Däckuppdatering.
              Nu har Motoz RallZ rullat 360mil, ha istort sett inte blivit en enda långtur. Utan endast kortare gasglada turer på max 10mil. Tro att de ha minskat livslängden avsevärt.

Är ju kul att testa runt, så de blev faktiskt ett annat Motoz nu, Tractinator Desert H/T 140/80
              Enligt info ska RallZ vara aggresivare 90% Offroad och 10% onroad.
              Jämfört med Desert som är 85% ofrroad och 15% onroad. Fast de har mera dubbutstick med sina 19mm jämfört med 15mm på RallZ.
              Och nog ser de mera bitigt ut?
              Nå, var det ngt bett i däcket ? (Motoz Tractionator Desert H/T ) : )

Comment

Originally posted by red8 View Post

Nå, var det ngt bett i däcket ? (Motoz Tractionator Desert H/T ) : )
                Vägljudet på asfalt var avsevärt högre än RallZ (pga högre dubb eller för att de är språjlans?)
                Men greppet på grusväg, så slog Desert RallZ rejält tycker jag!

OBS - Har bara hunnit med 12-13mil so far, ha mest blivit Enduro åka med 300an på slutet.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Working...
                X