If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hur mkt luft vågar jag trycka i i ett mitas e09,det vill inte poppa...framdäck 90/90-21 "
tjockslang från dunlop..har nu ca 3,2kg...
Vad som är rätt tryck kan jag inte svara på, det har hänt att jag tryckt upp mot 3,5-4bar och det har inte "poopat"
prova att släppa till nolltryck igen o höj sedan till önskvärt en gång till.
Det jag har gjort när det inte poppat till, är att kolla linjen (en smal på däcket gjuten gummikant/linje, finns ofta en sådan på sidan av däcket) så att den har samma avstånd till fälgkanten runtom.
Om det har stämt har jag tagit det som en bekräftelse på att däcket ligger an mot fälgen som det skall.
Rätt eller fel, det kan jag inte svara på men jag är tillfreds och kör vidare.
Hur mkt luft vågar jag trycka i i ett mitas e09,det vill inte poppa...framdäck 90/90-21 "
tjockslang från dunlop..har nu ca 3,2kg...
Varit för högt för mitt tycke nån gång när däcket bråkat då har jag varit uppepå i stort 5bar men det känns olustigt .
gör som red8 skrev släpp trycket sen smörjer du däckkanten/fälgkanten igen och gör ett nytt försök/nån gång har jag smörjt om pumpat och svurit och monterat och kört sämsta vägen runt huset och då har det hoppat ut på kanten
vad smörjer du med ? Riktigt klet eller såpvatten/diskmedel/5-56 ? Du bör ju ha smord kant iallafall om du inte ska gömma dig bakom nåt i garaget :)
Såpa på däckkanten och ta ur ventilen ur slangen när du pumpar.
Då blåser det på bättre, man får lite mera skjuts när däcket ska upp på kanten. Ibland är det segt...
Däckuppdatering.
Nu har Motoz RallZ rullat 360mil, ha istort sett inte blivit en enda långtur. Utan endast kortare gasglada turer på max 10mil. Tro att de ha minskat livslängden avsevärt.
Är ju kul att testa runt, så de blev faktiskt ett annat Motoz nu, Tractinator Desert H/T 140/80
Enligt info ska RallZ vara aggresivare 90% Offroad och 10% onroad.
Jämfört med Desert som är 85% ofrroad och 15% onroad. Fast de har mera dubbutstick med sina 19mm jämfört med 15mm på RallZ.
Och nog ser de mera bitigt ut?
Nå, var det ngt bett i däcket ? (Motoz Tractionator Desert H/T ) : )
Nå, var det ngt bett i däcket ? (Motoz Tractionator Desert H/T ) : )
Vägljudet på asfalt var avsevärt högre än RallZ (pga högre dubb eller för att de är språjlans?)
Men greppet på grusväg, så slog Desert RallZ rejält tycker jag!
OBS - Har bara hunnit med 12-13mil so far, ha mest blivit Enduro åka med 300an på slutet.
Comment