Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Jimmie View Post
    Däckfrågan, hur är Heidenau K60 Scout när man lämnar asfalten?
    Funkar kanon som grustouring-däck både bak och fram. Åkte en 300-milare med packning och det var ändå mycket kvar av dem. Inget för tuffare körning tycker jag.

Comment

Dunlop d908rrClick image for larger version

Name:	20170730_143439.jpg
Views:	1
Size:	954.8 KB
ID:	849479ett robust däck för ren grusåka, ingenting för blöt kall skog.
      Click image for larger version

Name:	20170730_130109.jpg
Views:	1
Size:	992.8 KB
ID:	849480pirelli scorpion rally, favorit framdäcket för tyngre hoj både grus o skog , torrt som blött.

Ska slänga på ett Mefo stone master bak istället, får återkomma med rapport.

Comment

Söker tips på vinterdäck till en dr650 svårt att hitta endurodubbade 17-tum
        chasp.se

Comment

Är detta ett bra val sommbakdäck på en Gris? Xr650r...
          https://www.dackonline.se/cgi-bin/rs...170927163022:s
          Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Originally posted by Mhassic View Post
            Är detta ett bra val sommbakdäck på en Gris? Xr650r...
            https://www.dackonline.se/cgi-bin/rs...170927163022:s
            Ja det tycker iaf jag, funkade bra på KLX650 och 625SXC.

Där asfalten tar slut, börjar vägen..
            Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Nån som vet av någon svensk återförsäljare av Motoz?
              Helt såld på deras, hade på 300EXC för nåt år sedan och vilka däck! Köpte då av dackonline men kan inte finna nåt där.

Behöver nya skor till 990in och hade tänkt Motoz Tractinator Adeventure 140/80 -18 alt nån annan icke svensk sida som är smidig att handla från.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Originally posted by Yxan View Post
                Helt såld på deras, hade på 300EXC för nåt år sedan och vilka däck! Köpte då av dackonline men kan inte finna nåt där.

Behöver nya skor till 990in och hade tänkt Motoz Tractinator Adeventure 140/80 -18 alt nån annan icke svensk sida som är smidig att handla från.
                Edit:
                Adventure Spec säljer dem, men hade inte 140/80-18. Oops.

Comment

Originally posted by k1322 View Post
                  Edit:
                  Adventure Spec säljer dem, men hade inte 140/80-18. Oops.
                  King! Ska kika närmare vilket utbud och dim de har, 140/80 är inte skrivet i sten :D

Comment

Dessa däckval... har problem att hitta Motoz Adventure, så hur står sig Mitas E07 mot Heidenau K60 Scout. Jag föredrar GRUS framöver asfalt, men båda åks. Och livslängd före grep.

Fraden: Långskott, ser du krängde på ett Mitas E07 2016-04-21 här nån sida bak i tråden, och du verkar också smiska 990, hur höll de? :D
                    Last edited by Yxan; 08-22-2018, 10:48 AM.

Comment

Smidigt vete fan. Men folk handlar härifrån.
                      http://sklep.olekmotocykle.pl/motoz-...17,666864.html

Maila och be om hjälp, så får ni köra banköverföring. Ska tydligen fungera utmärkt.

2 st 1650 kr
                      I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Fraden: Långskott, ser du krängde på ett Mitas E07 2016-04-21 här nån sida bak i tråden, och du verkar också smiska 990, hur höll de? :D
                        Bra fråga.
                        Hann sälja hojen innan jag fick någon ordentlig utvärdering utav det.
                        /Andreas

Comment

Originally posted by SvenB View Post
                          Smidigt vete fan. Men folk handlar härifrån.
                          http://sklep.olekmotocykle.pl/motoz-...17,666864.html

Maila och be om hjälp, så får ni köra banköverföring. Ska tydligen fungera utmärkt.

2 st 1650 kr
                          Kanonsida SvenB, mailar direkt. Ovanstående är desert modellen, va Adventure eller GPS jag va ute efter, men de fanns också :D
                          http://sklep.olekmotocykle.pl/motoz-...ot,724746.html
                          Men för 1225:- vilket ändå är väldigt prisvärt!
                          återkommer med utvärdering av inköpet.

Fraden: Ahh okej :D

Comment

Dessa däckval... har problem att hitta Motoz Adventure, så hur står sig Mitas E07 mot Heidenau K60 Scout. Jag föredrar GRUS framöver asfalt, men båda åks. Och livslängd före grep.

Jag kör Heidenau k60 Scout "bak" på min SM 990 och Continental tkc 80 i fram. De är överlägset bästa gruskombon jag kört under mina 4 år på sm 990. Jag har kört typ alla grova bakdäck som finns för grus men detta k60 är överlägset bäst av alla på allmän grusväg. Vid lera och lösare grus är de bet sämre än TKC 80 men på allmen grusväg beter sig maskinen helt underbart vid uppställ inför kurvor och uppställ ut ur kurvor. De är så förutsägbart och lätt att justera uppställen att de är en barnlek att köra brett. De tvärsläpper inte heller vid moderat fart genom kurvor och våtgreppet är bra på asfalt. Fram kör jag TKC 80 för de har aldrig svikit mig i kurvor och bromssträckan är kortare vs k60 på löst underlag och vanlig grusväg. Inbromsningen med TKC 80 fram är spikrak trots halvstannat hjul då o då. Jag har inte heller råd att köra TKC 80 bak för de håller bara 150 mil innan de är slut bak och de är dyra. K60 håller minst 300-500 mil samma körning samt billiga. Tkc 80 i fram håller närmare 700-1000mil .

Comment

Originally posted by Boost III View Post
                              Jag kör Heidenau k60 Scout "bak" på min SM 990 och Continental tkc 80 i fram. De är överlägset bästa gruskombon jag kört under mina 4 år på sm 990. .
                              Nu blev jag nyfiken, kör du med gruskittad motard? Skulle vara kul att se en bild, i mitt huvud målar jag upp något ur en Mad Max-film.

Angående däck: Jag gillar också K60 bak, bra livslängd och funkar skapligt överallt.
                              Även Karoo 3 överraskade som ett bra "överallt-däck" bak.

Fram. TKC80 varje dag i veckan.
                              Har du spik?

Comment

Originally posted by K J D View Post
                                Nu blev jag nyfiken, kör du med gruskittad motard? Skulle vara kul att se en bild, i mitt huvud målar jag upp något ur en Mad Max-film.

Angående däck: Jag gillar också K60 bak, bra livslängd och funkar skapligt överallt.
                                Även Karoo 3 överraskade som ett bra "överallt-däck" bak.

Fram. TKC80 varje dag i veckan.
                                Jo jag kör sm 990 som har 17 fälgar för att de va den mest lika superendoron i lätthet och fjädringslängd/hårdhet och jag ville bums ha de starkare 990 motorn med insput. Jag tänkte bygga om den med 19" fram 18 bak men den funkar bättre än man tror med 17 tum och grovdäck . Steniga mindre vägar är ett helvete att passa sig för stenar för fälgarna är gjord av mjukost så de tål inte lilla minsta miss av en uppstickande sten på ett par cm. Fördelen med mjukostfälgarna är dock att de går rikta dem lätt.
                                Jag har kört karooo 3 och de gav bättre fäste rakt fram "på löst underlag" än k60 och de höll näst bäst dock max 200-300 mil. Nackdelen med karoo va att de va lite hispigt vid uppställ men då har jag som sagt 17 fälg som är 5,5 tum bred och karoodäcket va 170 brett så jag antar att de inte hade den form som va tänkt på en smalare fälg. K60 däcket är också bara 170 brett bak med de tycks inte ge några dumheter i beteende. TKC 80 däcket i fram törs jag inte byta bort mot annat för de har aldrig släppt på ett farligt sätt trots att jag kan köra enormt hårt ibland. När jag körde tkc80 180/55 då såg den som råast ut och den drog hejdlöst på löst underlag som man kan förstå av crossmönstet. Men de försvann otroligt fort bara efter 30 mil hård körning va de ordentligt slitet. Men motorn har ca 125 bakhjuls hk i nuläget så de är inte underligt däcken försvinner för jag gillar att de slirar överdrivet mycket.

Ja den påminner om en madmax maskin. Jag kan ju ta några kort på den....

Comment

Working...
                                X