Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tänäre View Post
    Mitas e-09?
    Är dom nåt å ha eller?
    Kör tkc 80 & dom funkar väl ok på 950an för blandad körning
    Villa ha lite bättre grepp offroad.
    Förslag?
    Den här tråden var ju het för ngr år sen...dax o väcka den :)

Hittade också de där Mitas E-09 precis via Dexon.se är dax för byte på TE610an. Så är också nyfiken.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Kör just nu Mitas e07 bak och e10 fram.
      Bra kompromiss med mycket grepp men som ändå funkar på asfalt.
      Hade jag kört mer offroad så hade jag absolut valt e09 bak.
      Provade även kenda big block för ett tag sen men de var bara bra de första 200milen sen var de kassa.

Comment

Originally posted by Duljan View Post
        Kör just nu Mitas e07 bak och e10 fram.
        Bra kompromiss med mycket grepp men som ändå funkar på asfalt.
        Hade jag kört mer offroad så hade jag absolut valt e09 bak.
        Provade även kenda big block för ett tag sen men de var bara bra de första 200milen sen var de kassa.
        Letar efter Kenda k270 ska vara ett bra 50/50. Men verkar vara totalt omöjligt och hitta i Eu =/
        Någon som testat Michelin anakee wild
        chasp.se

Comment

Vissa däck är svåra att få tag i här tex Motoz tractionator desert ht kan jag inte hitta. ..va rätt poppis för ngr år sen.
          Blir nog ett mitas e09 eller Dunlop 908 rr bak.
          Fram blir det Pirelli scorpion rally, riktigt bra däck

Comment

Hur djupt mönster har T63 däck nya? Minns inte från när jag köpte nya. Men mitt framdäck är kanske inte så slitet som jag tror. Bak har också kanske mer liv kvar än vad jag tror.

Edit: svarar mig själv. Ett nytt T63 bakdäck har 12mm mönster skulle jag säga.
            Last edited by Jonatan; 07-09-2017, 02:49 PM.
            Det är töntigt med avåkningszoner.

Comment

Originally posted by Jonatan View Post
              Hur djupt mönster har T63 däck nya? Minns inte från när jag köpte nya. Men mitt framdäck är kanske inte så slitet som jag tror. Bak har också kanske mer liv kvar än vad jag tror.
              Vet inte djupet på dom men dubbarna på framdäcket är inte långa vad jag kommer ihåg.? Bakdäcket var djupare

Comment

Insåg just att 950 Adventure har väldig aptit på bakdäck.
                På knappa 250mil har den gjort slut på 2st bakdäck, visserligen inte helt nya men så gott som, 1 Mitas E09 och 1 TKC80.
                Fick med ett Pirelli MT90 när jag köpte hojen och funderar på om det är någon idé att kränga på det eller om det är för halt för grusväg. Stigar och stök har jag lillhojen till.
                / Tommi

Där asfalten tar slut, börjar vägen..
                Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Jag tyckte mt90 däcken funkade över förväntan på gruset minns jag. Ett lite nabbigare fram & ett mt90 bak blir nog bra om du inte ska ut i skogen.
                  Ska slänga på ett Dunlop 908 rr bak snart, har aldrig provat det innan så det blir intressant.
                  Dunlopet är rejält styvt , skillnad mot tkc 80 jag har nu

Comment

Jag vill ha ett 140/80-18 Pirelli MT21.
                    900:- på Däckonline, är det bara att beställa eller finns det bättre pris någon annanstans?
                    Jag kränger själv så ingen kostnad där.
                    Har du spik?

Comment

Dubbel
                      Har du spik?

Comment

Originally posted by K J D View Post
                        900:- på Däckonline, är det bara att beställa eller finns det bättre pris någon annanstans?
                        Enda gången jag hittar bättre däckpriser än Däckonline är när andra (exempelvis 24MX) har någon dunder-mega-kampanj, så priset hamnar några kronor under. Orkar sällan prismatcha dem längre.

Comment

Då så, då klickar jag hem ett, tackar.
                          Har du spik?

Comment

Originally posted by K J D View Post
                            Mynetmoto tycker jag är bra.
                            https://se.mynetmoto.com/tyre.cfm/te...--pirelli.html
                            Hojresor
                            Hojresor's YouTube kanal

Comment

Originally posted by Mudder View Post
                              Gillar också Mynetmoto, oftast bra priser och schyssta leveranstider. Har dock aldrig handlat från Däckonline.

Däckfrågan, hur är Heidenau K60 Scout när man lämnar asfalten?
                              Har ett set på en LC4E och de funkar kanon på det svarta men frånvaron av grusväg i området gör att jag aldrig prövat de på grus/löst underlag.

Comment

Originally posted by Jimmie View Post
                                Gillar också Mynetmoto, oftast bra priser och schyssta leveranstider. Har dock aldrig handlat från Däckonline.

Däckfrågan, hur är Heidenau K60 Scout när man lämnar asfalten?
                                Har ett set på en LC4E och de funkar kanon på det svarta men frånvaron av grusväg i området gör att jag aldrig prövat de på grus/löst underlag.
                                K60 funkar bra på grus i.a.f bak men kommer man ut på lera & gräs är dom hala. Håller ju rätt länge

Comment

Working...
                                X