Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Conti Trailattack är inte det bra mönster också eller för slätt?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
    Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
    www.fastlinephotos.se

Comment

Originally posted by Tolan View Post
      Conti Trailattack är inte det bra mönster också eller för slätt?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
      Grymt bra däck på asfalt tycker jag. Men lite grövre får det allt bli på den här hojen :).
      Mina samlade körjournaler:
      http://hellrediket.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=2227

Comment

Körde Dunloparna 952 även i Säfsen, men ju mer löst o rull det blev av att så många kört sträckorna desto sämre gick dom, fladdrade hoppade i sidled både fram o bak om det inte var attack o det blir ju svårt när man kör på led...
        Bytte till Michelin s12 och det blev stor skillnad speciellt bak, spårar mycket bättre och bra fäste. Fram var det inte lika stor skillnad, men klart bättre och mer allround, klarar både löst o hårt underlag. Ska bli intressant och se hur länge dom håller.

Comment

Hej Igen.

Nu blev det 21/19 fälgar trotsallt till min husa 570.

Har bestämt mig för att skaffa continental tkc 80 och smiska grusvägar med.
          Vilka dimensioner skall jag ha nu när det blev 19/21" istället för 18/21.

Däckonlines hemsida suger juh getpung. helt jävla omöjligt att navigera och hitta däck. Visar noll svar hur jag än väljer. FetLack!
          Hoppas ngn har lust att ge mig tips på vilka dimensioner som gäller då.
          (kanske Blutor vet)

Comment

Känner igen problemet, irriterande.
            jag brukar googla först och i dom förslagen så kommer oftast dackonline upp även om jag inte får upp det på deras sida.
            100/90-19 får jag upp.

På hemsidan.
            Titta till Vä där specen är, ibland sätter den en hastighets spec av sig själv( när du är på sidan där däcken kommer upp) då kan det bli fel/en begränsning.
            Klicka för "alla" på den och även på användningsområde.
            Kommer den inte upp och det står att det inte finns, klicka på "visa alla däck" då kommer den upp ändå....

Den heter tkc80 twinduro, hoppas det är den du söker :)
            Last edited by Gixxer 1000; 09-22-2016, 11:28 AM.

Comment

aaa efter en jävla massa bök på den sidan (hur fan kan man göra en sån krånglig sida att söka på) så hittade jag med fram till 100/90-19. Så man kan alltså inte få bredare däck i bak än 100 med 19". E juh som att åka med sytråd i bak då jue =/

Comment

Bara så du vet ... enl. Continentals egen dimensionslistning så finns bara tkc80 bakdäck i 17 & 18 tum ... 19 tum är specat som ett framdäck tillsammans med 17 & 21 tums. Vet inte om det är konstruktions skillnader som gör dom olämpliga som bakdäck då det är ämnat som framdäck ?

*Edit*

Skulle oxå tillägga att ett tkc80 generellt är ett ganska dyrt alternativ med rätt kort livslängd (om man ska spruta grus & smiska grusvägar) ... detta pga. rätt låga knobbar. Tkc 80 är mera valet för en tyngre adventure hoj som oxå ska gå en hel del på asfalt i högre hastigheter med någorlunda bibehållna vägegenskaper. (tyngre hojar då knobb arean är rätt stor så det behövs mera vikt för att få ner dom i löst underlag). Gå på ett billigare enduro (eller rättare sagt ett crossdäck då du har 19") däck istället ... blir både billigare i längden + bättre grepp längre.

Skillnad mellan nytt & utslitet ... notera knobbutstick/area mellan tkc80 & ett endurodäck

TKC80

Endurodäck

Last edited by Slup; 09-22-2016, 05:43 PM.
                Just for fun ... https://www.youtube.com/channel/UCHf...w=57&flow=list

Comment

slup. tack som fan för infon =) (kommer satsa på tkc ändå då det kommer bli 50/50 asfalt grus)
                  Då skaffar jag tkc till mina 18" istället. På ngt vis så ville jag helt enkelt bara ha dem till mina 19" av ngn konstig anledning. Tänkte mest.. större juh bättre :P
                  Men skönt att man slipper sitta och jaga däckdimensioner som inte finns.
                  Lämnar mina 19" till vinterns finndubbisar istället.

Comment

Skillnad mellan 19 och 18 tum är inte omkrets på däcket. Utan profilen är lägre på 19 tum.
                    / Blutor

Comment

Originally posted by Shinyrubber View Post
                      aaa efter en jävla massa bök på den sidan (hur fan kan man göra en sån krånglig sida att söka på) så hittade jag med fram till 100/90-19. Så man kan alltså inte få bredare däck i bak än 100 med 19". E juh som att åka med sytråd i bak då jue =/
                      Jag mailade dom om detta men dom verkade inte (vilja) förstå problemet.
                      Jag tror man handlar hos andra om man inte hittar, but its their loss som jänkarna säger.

Comment

De är tyskar.
                        Tyska fordonsägare får bara köra på de däck som står i ägarmanualen.
                        Varför ska man tänkas vilja köpa andra däck än de som är typgodkända för ditt fordon?
                        :)
                        / Blutor

Comment

Ja just ja, och Italien är likadant. En polare fick böter för han hade 55 istället för 50 profil på sin R1.
                          Vi har det bra här i Svedala, när vi, ett gäng gubbar blev stoppade med sporthojar och polisen sa att det var lite mönster kvar mitt på så svarade jag men det är mkt kvar på sidorna "ja det förstås" sa han då och tyckte att det var ok! Ha ha

Comment

Härmed borde denna tråd vara över
                            https://youtu.be/pPygj4-CW6c
                            I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Förstår inte riktigt vad gubben i klippet vill få fram p.g.a. den alldeles för störande bakgrundsmusiken som stör ut talet.
                              Menar han att det är skitsamma vad man har för däck eller att det är shinko som gäller?

/ Tommi
                              Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Mitas e-09?
                                Är dom nåt å ha eller?
                                Kör tkc 80 & dom funkar väl ok på 950an för blandad körning
                                Villa ha lite bättre grepp offroad.
                                Förslag?
                                Den här tråden var ju het för ngr år sen...dax o väcka den :)

Comment

Working...
                                X