Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Absolut inget fel på Maxxis, gillar dem skarpt men de är för dyra nuförtiden.

/ Tommi
    Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Originally posted by Patrue View Post
      Kör ett Maxxis och ett Bridgestone. Har hittills fått ett betydligt bättre grepp och bättre livslängd på Maxxis. Men åh andra sidan är mina däck gratis åh har testat ett antal hittills :)

/Patric
      Testar, håller de för Dakar även om vi bara pratar 1dag?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
      Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
      www.fastlinephotos.se

Comment

Vart beställer ni era MT21 ifrån?
        Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det slitage..

Comment

Originally posted by Tolan View Post
          Testar, håller de för Dakar även om vi bara pratar 1dag?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
          Nja, där blir de för varma och inga racemousse som passar. Men med enduromousse eller sletna rallymousse funkar det kanon!

/Patric
          Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Hej vill bara tipsa om ett däck som funkat förvånadsvärt bra på min 690.
            Pirelli mx extra x. 120/100-18.
            Håller bra.
            Funkar säkert bra på större hojar oxå typ 990/1190?

Comment

Hej,
              Jag är på jakt efter ett Sand däck bak som heter Cheng Shin Dune Hopper 5.60-18
              Har frågat några lokala firmor här i Sthlm om dom kan ta hem men inte lyckats. Även Hojdack.se & Däckonline i Tyskland..Men ingen kan..
              Även pejlat lite på Ebay utan nått bra napp kände jag..Dock är jag inte så duktig på sådant.
              Attached Files
              Last edited by moppe-johan; 06-21-2016, 12:10 PM.

Comment

Hur räknar man belastning per däck?

Är det Hojens vikt+min vikt Dividerat på 2 hjul. eller är det hojensvikt+minvikt = max belastning per hjul.

Exempel= max load:212 kg på mitt framdäck
                jag = 85kg
                hoj=155kg
                Dvs totalvikt 240kg

Fördelas 240kg 50% fram och 50%bak ? ( dvs framhjulet 120kg belastning, bakhjulet 120kg belastning)
                Isåfall klarar däckets belastningskrav min hoj. Om inte känns det som jag överstiger kravet rätt kraftigt, dvs 28kg.

Det stod väldigt mycket om Belastningsindex för Bil, Inte så detaljerad info för MC från Google.

DÄCK: : Pirelli SCORPION PRO H Front 90/90-21 TL 54M
                HOJ: 701 Enduro

Comment

Ta fram badrumsvågen så slipper du gissa.
                  Viktfördelningen ä nog olika beroende på hojmodell.
                  Har du spik?

Comment

Originally posted by K J D View Post
                    Ta fram badrumsvågen så slipper du gissa.
                    Viktfördelningen ä nog olika beroende på hojmodell.
                    Ditt svar är alltså att man ska räkna den exakta vikten per hjul.

Comment

Originally posted by moppe-johan View Post
                      Hej,
                      Jag är på jakt efter ett Sand däck bak som heter Cheng Shin Dune Hopper 5.60-18
                      Har frågat några lokala firmor här i Sthlm om dom kan ta hem men inte lyckats. Även Hojdack.se & Däckonline i Tyskland..Men ingen kan..
                      Även pejlat lite på Ebay utan nått bra napp kände jag..Dock är jag inte så duktig på sådant.
                      Du får leta efter 19" hjul om du ska köra med paddeldäck.

https://www.amazon.com/Sedona-Dunati.../dp/B00412KMNI
                      / Blutor

Comment

Va skulle ni rekommendera för fram däck till en Xt660r? Jag har k60 scout fram och bak nu men är inte helt nöjd med framdäcket. Kollat lite på Tkc80 och karoo t. kom gärna med tips :)

Comment

Originally posted by Jazze View Post
                          Va skulle ni rekommendera för fram däck till en Xt660r? Jag har k60 scout fram och bak nu men är inte helt nöjd med framdäcket. Kollat lite på Tkc80 och karoo t. kom gärna med tips :)
                          TKC80 fram med K60 bak är en bra kombo. Körde 1300 mil med dem på just en 660. Mitt TKC80 slets aningen ojämnt fram, annars bra kombo. För 50/50-körning.

Comment

Originally posted by k1322 View Post
                            TKC80 fram med K60 bak är en bra kombo. Körde 1300 mil med dem på just en 660. Mitt TKC80 slets aningen ojämnt fram, annars bra kombo. För 50/50-körning.
                            Hur är Tkc80 på asfalt? Har läst att dom är väldigt lömska på blöt asfalt.

Comment

Originally posted by Jazze View Post
                              Hur är Tkc80 på asfalt? Har läst att dom är väldigt lömska på blöt asfalt.
                              Det är alla däck med nabbar på, kan inte direkt påstå att TCK80 skulle utmärka sig negativt. Priset är snarare dess största nackdel.

Comment

Originally posted by k1322 View Post
                                Det är alla däck med nabbar på, kan inte direkt påstå att TCK80 skulle utmärka sig negativt. Priset är snarare dess största nackdel.
                                De får nog bli ett Tkc80 sen om man inte hittar nått annat som verkar intressant.

Comment

Working...
                                X