Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jo K60 funkar hjälpligt på skogsväg. Men inte mer än så. Obs att det bör vara K60 utan "scout". Dvs utan mitttemsan.

En stor fördel med K60 är att det håller dubbelt så långt som ett nabbadäck.
    HMR

The art event!

Comment

Med den typ av kör ung du beskriver så kan i alla fall jag inte se att du borde välja något annat än riktiga crossdäck. Visst slits de fortare men å andra sidan har ett halvslut crossdäck fortfarande bättre fäste på grus/i skogen än offroadäcken. Och det går alldeles utmärkt att åka asfalt en bit också, du bör kanske undvika de allra öppnaste sand/lerdäcken.
      Crossdäck är generellt också klart billigare.
      För mig finns inget alternativ; ska man ha roligt över huvud taget (inte bara "ta sig fram"!) på löst underlag så måste man ha däck därefter. Om det kostar någon krona extra i däcksslitage så är det värt det!
      Tidigare höll jag Maxxis IT som favorit för universalbruk, de verkar dock vara svåra att få tag i numera.

Comment

Någon som har tipps på cross/enduro-däck som passar bra på en 690 som går mest på fina grusvägar och traktorspår?

Comment

Originally posted by Ufo_Micke View Post
          Någon som har tipps på cross/enduro-däck som passar bra på en 690 som går mest på fina grusvägar och traktorspår?
          Jag och de flesta av mina vänner kör med Michelin S12/M12, det som sitter på nu är M12 fram o S12 bak, bak håller i ungefär 200-230 mil fram dubbla.
          Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Hej
            MOTOZ Tractionator HT - 140 80 18 tycker jag är bästa valet, svåra att få tag i men, bra livslängd och bra grepp (kanske lite högljudda på asfalt). Tänk på att det ska vara HT.
            Ha de
            Tomas

Comment

Originally posted by toak02 View Post
              Hej
              MOTOZ Tractionator HT - 140 80 18 tycker jag är bästa valet, svåra att få tag i men, bra livslängd och bra grepp (kanske lite högljudda på asfalt). Tänk på att det ska vara HT.
              Ha de
              Tomas
              Njaaa...bra livslängd ja..men greppet är lite si och så med, det är ett "DESERT"-däck och är hårt.
              Provar just nu bara för nöjets/nyfikenhetens skull Michelin Desert race på bakhjulet och åkte premiär 23 mil i lördags.
              Snorhalt utanför gruset som alla andra "DESERT"-däck som jag provat är intrycket.....
              Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Comment

Hade ett Mefo däck bak på min Affe, gillade den skarpt på dåliga vägar.
                Men på asfalt var det som att åka på rullgrus, kändes det som iaf. =)

Undre om modellen hette stonemaster....
                Hittar dock ingen åf för dem i Sverige mer. =(
                Last edited by Mhassic; 03-10-2015, 02:51 PM.
                Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Jag gillar också det däcket skarpt. Mitas CO2 är dock ett fullgott alternativ i mitt tycke.

Originally posted by Mhassic View Post
                  Hade ett Mefo däck bak på min Affe, gillade den skarpt på dåliga vägar.
                  Men på asfalt var det som att åka på rullgrus, kändes det som iaf. =)

Undre om modellen hette stonemaster....
                  Hittar dock ingen åf för dem i Sverige mer. =(
                  Mina samlade körjournaler:
                  http://hellrediket.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=2227

Comment

Har faktiskt funderat på ett C-02, så det får väl bli så..
                    Krängde på ett sånt på min gamla WR, hann dock bara testa det ett par provvändor på asfalt..

Tractionator HT körde jag på Husqvarnan, var inte så imponerad av livslängden dock "kändes" det bra :)

Men OK, crossdäck it is..

Tack för synpunkterna :)

Comment

Kan också varmt rekommendera Mitas C-02, mycket nöjd med pris/prestanda/hållbarhet för 95% grus/stig och resten transport på det där hårda svarta grejset.
                      Expert på att "hitta vilse"!

Comment

Samma här sladdvänligt C-02 ;)
                        Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
                        www.fastlinephotos.se

Comment

Tänkte köpa nya däck till grisen, har någon av er kört med Michelin s12 xc?
                          1398 för ett sett på dexon, andra tipps?
                          Maxxis IT har jag sökt men finns ingen som säljer det verkar det som.
                          Sen har jag även sökt Mefo, men dessa finns inte heller i Sverige. :(
                          Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Lite irriterande, för ca 1 mån så köpte jag jag ett tractionator enduro väldigt billigt på däckonline och skulle sätta det på min kina offroad men så tänkte jag att nä kan smälla på det på flickvännens XR400 så beställer jag ett nytt. Tji fick jag när jag skulle beställa så var det slut 110/100-18 :(

Inte visste de när det skulle komma in igen, lite luddigt hur de beställer däck däckonline?
                            Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
                            www.fastlinephotos.se

Comment

Mefo finns hos Zenoverland! Och S12 funkar bra på löst underlag men äts upp fort om man bara kör grus.

/Patric
                              Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Sverige är en begränsad marknad.
                                Kolla med www.reifen66.com, leveranskostnad 6 däck 44 euro.
                                I drive because i enjoy it.

Comment

Working...
                                X