Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sundström View Post
    tycker dom kasade precis som dom vanliga däcken när det blev lite isigt gav inget förtroende alls för greppet speciellt framdäcket...
    Är det så illa så kanske man lika gärna kan köra ett par sådana här direkt på motardfälgarna.
    http://www.duells.se/katalog/catalogue.aspx?nid=101369

Är ju egentligen mopeddäck men man lär ju inte köra så fort med dom ändå. 100 fram och 130 bak är ju lite smalt men man vill ju inte ha så brett på vinter.

Comment

Ser att hojdack.se nu säljer ut maxxis däck till bra priser, men dom är 3år eller äldre. Så frågan är hur påverkar detta däcket? Ett helvete att lägga på misstänker jag?

Comment

Innerslang...

Kanske har hanterats förut men vilken slang är mest vettig slang för pengarna? Ska kränga om till Maxxis IT i nästa vecka och vill ha en tålig slang som inte kostar miljoner...

Vilka är mest bang for the bucks?

MVH

Johan
        http://www.jsoffroad.se - Missa inte min OFFROAD-BLOG! Läs om prylar, utrustning och givetvis uppladdning inför Hellas Rally i Grekland!

Comment

Michelin tjockisar, alltså 4 mm UHD. Håller för hur mycket som helst och kostar mellan 3-400 för fram+bak beroende på vart du köper dem. Most bang for the bucks med stor marginal!
          Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Originally posted by t-quick View Post
            Ser att hojdack.se nu säljer ut maxxis däck till bra priser, men dom är 3år eller äldre. Så frågan är hur påverkar detta däcket? Ett helvete att lägga på misstänker jag?
            Njä, jag tycker sällan gamla däck är svårare att kränga. Men för vinterbruk är ju mjukt gummi önskvärt för greppet. Särskillt om man ska åka med kort eller ingen dubb.

Comment

Körde för några år sedan några säsonger med en Kle 500 på vintern. Min erfarenhet är att för vinteråka med mestadels vägkörning är det bara att glömma bil och endurodubbat. Jag körde mjuka crossdäck med skruvdubb och det fungerade kanon. Kommer inte ihåg vad jag körde för utstick men vill minnas att det var ca 4-5mm.
              Mvh David
              Husaberg fe570 - 09

Comment

Originally posted by davidof View Post
                Körde för några år sedan några säsonger med en Kle 500 på vintern. Min erfarenhet är att för vinteråka med mestadels vägkörning är det bara att glömma bil och endurodubbat. Jag körde mjuka crossdäck med skruvdubb och det fungerade kanon. Kommer inte ihåg vad jag körde för utstick men vill minnas att det var ca 4-5mm.
                +1
                Mina Pirelli MT21 ser ut som igelkottar nerlusade med 3-4 mm skruvdubb. Inge kul på asfalt o inge kul på is men tillräckligt tryggt på bägge.

Comment

Originally posted by mr_rockster View Post
                  Kanske har hanterats förut men vilken slang är mest vettig slang för pengarna? Ska kränga om till Maxxis IT i nästa vecka och vill ha en tålig slang som inte kostar miljoner...
                  Vilka är mest bang for the bucks?
                  För vanligt grusbus räcker äkta original Biltema för en 100-lapp rätt bra....

Har på 7000 mil ännu inte fått någon genomslagspunka (men sabbat flera fälgar). Mot spik hjälper ändå ingenting.
                  HMR

The art event!

Comment

Kör väl iofs lite mer än bara grusbus. Kan bli en och annan vända det där är rätt så rejält stenigt, mycket rötter etc. Har "originalslang" i min 690 nu, tänkte ev. byta om det fanns någon bättre, när man ändå ska kränga tänkte jag... Är de inte bättre så är det ju ingen idé å byta ;)

MVH

Johan
                    http://www.jsoffroad.se - Missa inte min OFFROAD-BLOG! Läs om prylar, utrustning och givetvis uppladdning inför Hellas Rally i Grekland!

Comment

Originally posted by mr_rockster View Post
                      Kör väl iofs lite mer än bara grusbus. Kan bli en och annan vända det där är rätt så rejält stenigt, mycket rötter etc. Har "originalslang" i min 690 nu, tänkte ev. byta om det fanns någon bättre, när man ändå ska kränga tänkte jag... Är de inte bättre så är det ju ingen idé å byta ;)

MVH

Johan
                      4mm uhdslang är ljusår bättre än original , kolla ekernipplarna när ändå däcket är av har varit syllvassa hörn som nött genom fälgbandet tidigt på tidigare årsmodeller
                      Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by Tommi View Post
                        Hur behandlar du dina däck egentligen?

/ Tommi
                        Hehe , med högerhanden !"?antar jag
                        Nästa hoj är rätt hoj , kanske

Comment

Har nu kört med M12 18" 130/80 de senaste 400 milen och är klart nöjd! Håller bra både på asfalt där jag har kört hälften av milen. Höll hela vägen upp till 145 km/h vilket ger däcket klart godkänt. Håller bra på grus, lera, gräs och ja vad det nu finns i terrängen. Hade 3 mm kvar nu när jag bytte och det höll bra i lera vid 3-4 mm kvar av däcket också. Kommer köpa detta däck igen till nästa år!
                          Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Originally posted by HMR View Post
                            För vanligt grusbus räcker äkta original Biltema för en 100-lapp rätt bra....

Har på 7000 mil ännu inte fått någon genomslagspunka (men sabbat flera fälgar). Mot spik hjälper ändå ingenting.
                            Tycker oxå biltemas slangar funkar bra..inga problem hitills trots många mil me många genomslag.

Kompisen har krängt på Pirelli Scorp Rally 140/80-18 på sin 690:a...jädrar va maffigt brett det är.
                            Tror jag prövar 120/100-18 i.s.t

Comment

Originally posted by rfroffe View Post
                              Ligger mellan 1.3 till 1.5 men jag undviker asfalt så mycket jag kan.
                              Jag köpte T63 efter all fin kritik det får här på SOE , nu köper jag aldrig samma däck 2 gånger i rad . Man kan läsa om vad andra tycker men man måste själv
                              uppleva däcken . K60 scout ca 200mil , t63 120mil , motoz tractionator 220 mil(kommer ej ihåg om det var IT eller ST) . Alla dessa testat på Ktm 690 senaste året.
                              Beställt Motoz i dag mest som reservdäck . Nästa däck för test blir ett Bridgestone , biltemadäcket får ligga kvar på hyllan ett tag till.
                              Har en kompis med DR650 som kört 250mil med Mt21 fram så det blir nästa framdäck.
                              Fortsätter väl här . Motoz tractionator enduro it hoppas på 100mil. ligger på 80mil nu men det är halt o famlar efter fäste nu.
                              Biltema eller innova som bakdäck fick jag byta efter 45 mil med 7 mm kvar då jag ville ha nytt däck inför en långtur. Det var dock ett underhållande däck,förutsägbart,konstant långa ställ!
                              Bridgestone tw303 (tror jag) bra grepp , ca 100 mil , bytt med 5 mm kvar.
                              Fram biltema . Inget för mig . Byter det i morgon. Nån som vill prova gratis?
                              Nästa hoj är rätt hoj , kanske

Comment

En riktigt bra kombination på min XR är Michelins S12 bak och m12 fram.
                                Otroligt bra allround-däck. Håller kanske inte så länge, men bra grepp in i det sista.
                                MVH XRLasse
                                Mitt eget transportsätt www.conveyor22.se

Comment

Working...
                                X