Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varför har inte ni fler hojar än vad ni har?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Varför har inte ni fler hojar än vad ni har?

Halloj!

Ja, varför har ni inte fler motorcyklar än vad ni har? Är ni helt nöjda med ert stall? Är det familjen, ekonomin eller utrymmet som sätter stopp?

För egen del är det brist på garageutrymme som gör att jag inte har fler. Sitter på en Yamaha 450 wrf, Ktm 690 Enduro R och en Honda CB1000r och det är redan trångt när man samsas med farsans hojar samt ett par bilar och en båt, men hade gärna haft typ detta:

Ktm exc 350
    Ktm 450 Rally
    Husqvarna 501
    Ktm 690 enduro
    Yamaha Tenere 700
    Honda CB1000r
    Bmw s1000rr

Då hade jag haft en båge till varje tillfälle!
    Är det här man ska ha en signatur?

Inte pengar nog....

4 hojar o 2 snöskotrar får räcka.
    KTM 525 -03 SÅLD
    Qingqi 200 SM -07
    Ju galnare desto roligare

Comment

Sålde nyss min KTM690enduro dels för att jag han tröttna på att köra ,har kvar landsvägs hojen yamaha mt 09 tyckte det blev för dyrt att ha 2 hojar oxå

Comment

Jag skulle svara att jag har för många hojar istället för för få...

Comment

Har plats för många i garaget men ingen tid tyvärr , fyra ungar med aktiviteter och ett hus i renovering tar sin tid
          Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Har 3 hojar i garaget nu och har plats för fler men det blir för mycket att underhålla om jag köper fler. Blir bara stress av att ha för mycket saker i livet.

Comment

Tiden är begränsningen! Jag prioriterar enduro och cross så då räcker det med en hoj, offrar ingen tid på att harva efter vägen. Som Petter säger, för mycket prylar kan ta en som gisslan!
              Last edited by fiBula; 02-12-2019, 04:18 PM.
              Såld: EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78

Comment

Har blivit för gammal och bekväm.
                30 mil i regn och så sätta upp tältet för att så köra 50 mil i regn nästa dag var helt ok förut, men inte nu.
                Nu är det cab som gäller. Börjar det regna sänker jag till 50 km/t och några sekunder senare är det varmt och skönt.
                Ténérén står fortfarande i garaget, men förra året var den ute fyra gånger.

Comment

Originally posted by Petter Ivarsson View Post
                  Har 3 hojar i garaget nu och har plats för fler men det blir för mycket att underhålla om jag köper fler. Blir bara stress av att ha för mycket saker i livet.
                  Ja man vill absolut inte få garageångest.....vilket det lätt blir med för många grejer som brummar, och
                  man sköter allt underhåll. Däremot kan man ju byta ut vissa leksaker :)

Comment

Originally posted by Mahhbechh View Post
                    Halloj!

Ja, varför har ni inte fler motorcyklar än vad ni har? Är ni helt nöjda med ert stall? Är det familjen, ekonomin eller utrymmet som sätter stopp?

För egen del är det brist på garageutrymme som gör att jag inte har fler. Sitter på en Yamaha 450 wrf, Ktm 690 Enduro R och en Honda CB1000r och det är redan trångt när man samsas med farsans hojar samt ett par bilar och en båt, men hade gärna haft typ detta:

Ktm exc 350
                    Ktm 450 Rally
                    Husqvarna 501
                    Ktm 690 enduro
                    Yamaha Tenere 700
                    Honda CB1000r
                    Bmw s1000rr

Har du en KTM Rally kan du stryka alla andra offroadhojar förutom en ren enduromaskin. Resten blir helt ointressanta.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
                    KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Originally posted by Mattsson View Post
                      Har du en KTM Rally kan du stryka alla andra offroadhojar förutom en ren enduromaskin. Resten blir helt ointressanta.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
                      Då får man råd med serviceteamet som bör medfölja varje KTM Rally.

Kjell.e
                      Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Originally posted by MZKjelle View Post
                        Då får man råd med serviceteamet som bör medfölja varje KTM Rally.

Kjell.e

Fel, Kjelle! Finns nog ingen modern offroadhoj, då menar jag offroad, som kräver lika lite underhåll som en RFR av senare årgång. Nu är inte min av av den senaste generationen men som ett exempel så håller kolven minst två DAKAR. Dessa motorer är otroligt starka, trots att bredhängselpojkarna/tjejerna kör nära varvstopp i 10-12 dagar byter de inte motor under ett DAKAR. När man behöver skruva så är de gjorda för det.

Comment

Halloj!

Ktm exc 350
                          Ktm 450 Rally
                          Husqvarna 501
                          Ktm 690 enduro
                          Yamaha Tenere 700
                          Honda CB1000r
                          Bmw s1000rr

Önskelistan är i mitt tycke lite för stor eller för många dubbletter. .. ;)

450 Rally ersätter lugnt både 501, 690 å Tenere 700.. Va kan dom göra som inte 450 Rally klarar av?
                          Liter klubban räcker väl me en antingen Honda eller Bmw..
                          En enduro hel oki samt en cross sen...
                          4 st hojar så då har du bra maskiner till allt...

Comment

Ja, varför har ni inte fler motorcyklar än vad ni har?
                            I mitt fall handlar det om platsbrist samt dåligt samvete...
                            Jag har tre hojjar i garaget - en gris, en Grom och en Tricker som tillsammans inte rullar 500 mil per säsong (inte ens nära om jag ska vara ärlig).
                            Skulle jag nu köpa en fjärde så skulle den bara stå där o se ledsen ut och mitt samvete blivit än sämre!

(faktum är att det finns en fjärde moppe i garaget - en Hånda XLR125 som införskaffades till sonen som skulle ta A1-kort (gick väl sådär) som inte rullar många meter per år....)
                            XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Montesa 260
                              250 exc-f
                              å en stor offroad (790) bör täcka mina behov
                              ett registrerat fordon tycker jag räcker med dagens förs-premier
                              Lars Arvidsson

Gillar motorsport och... motorsport

Comment

Working...
                              X