Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda CRF 450L tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Honda CRF 450L tråden

https://newatlas.com/honda-crf450l-r...tocross/54751/

http://www.advpulse.com/adv-bikes/20...50l-announced/

Honda överraskar med en CRF 450L, första hojarna når handlarna i september 2018.

Läste om det häromdagen. Utan bättre vetande är det hur cool som helst. Mycket baserat på CRF450 men bredare motor pga. en sjätte växel (äntligen!). Har man riktigt tur passar tredjepartstankar rakt av typ, så även grejer från dakarräsern.

Comment

Bara att samla slantar till hösten, det här kan bli intressant.

Jag körde WR250R ett tag och den var kalas förutom att det saknades lite knuff i motorn, men i övrigt så var den så bra att jag sa "Om den här fanns som 450 så skulle KTM inte få sälja en hoj" Jag syftade då på min 690 Enduro av samma årsmodell.

Och Honda bygger inte sämre hojar än Yamaha.
      Har du spik?

Comment

Hmm räckvidden med den lilla tanken verkar frustrerande...byta olja en gång i månaden
        lite tjatigt också..men, men trots det så kan det bli nästa hoj :)

Comment

Är det någon som vet om den kommer till europa och sverige?
          Har inte hittat något tillförlitligt om det på nätet.

/ Tommi

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk
          Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

131 kg tom plus att man troligen vill förlänga räckvidden från strax över 12 mil osv. Kommer att bli dyr innan den är körklar.
            Kan det vara ett försök på en ren enduro?
            Påminner annars om Kinahojen, vad den nu hette som var tung...
            Men, eftersom Honda bygger elverk, så kommer den att fungera som klocka motormässigt.
            I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Är väl som 690:n att bara bullerburksbyte sparar närmre 10 kg men 131 kg +bensin var saftigt förhoppningsvis var det ju vikt med olja och kylmedel iaf då den inte närmar sig 150kg tankad o klar , är ingen vän av dom orangea maskinerna så alternativ är bra
              Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

131kg torr måste vara felskrivet för de vägde min gamla xr650r torr jag vägde den själv.
                Som ref så väger en 2018 wr450 123kg fulltankad!!
                Last edited by Boost III; 05-28-2018, 12:19 PM.

Comment

Originally posted by Boost III View Post
                  131kg torr måste vara felskrivet för de vägde min gamla xr650r torr jag vägde den själv.
                  Som ref så väger en 2018 wr450 123kg fulltankad!!
                  Curb Weight

289 pounds (Includes all standard equipment, required fluids and full tank of fuel—ready to ride.)

Read more at https://powersports.honda.com/2019/c...sdwP0AZQBGg.99

Enl Honda 131kg fulltankad o körklar..
                  Hellre ställ än snäll!

Comment

Denna vikthysteri......
                    Min uppfattning är att en duglig grushoj ska väga 130 - 150 kg, gärna mer.
                    En lättare hoj går ju som en vobbler på lösgrus.
                    Jag komfortmarschar 20% fortare med BMW 800 gs än med 660 enstånka på lösgrusunderlag, för att inte tala om hur långsam jag är på 130kg WR 250R.
                    Släng på en stortank och ett mindre navtorn på Hondan och du har en mycket duglig RBrallyhoj.
                    Kjell.e
                    Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Har det släppts någon mer info om den? Låter fortfarande för bra för att vara sann.

Comment

Jag letar också.
                        På internationella sidor pratas det om att hojar börjar hitta ut till handlare, men har inte hört något om Sverige.
                        Att jag inte har någon Honda återförsäljare i närheten gör inte saken enklare, svårt att svänga förbi bara för att kolla om det kommit in någon än.
                        Har du spik?

Comment

[QUOTE=kuno;670749]Curb Weight

289 pounds (Includes all standard equipment, required fluids and full tank of fuel—ready to ride.)

Read more at https://powersports.honda.com/2019/c...sdwP0AZQBGg.99

131kg blöt vikt är otroligt tungt. Kollar man yamaha wr450 2018 så väger den 123kg blöt vikt (enligt Yamaha) Hondan har inte så stor tank heller 8 liter. De finns mig veterligen ingen vägreggad enduro som är så tung inte ens på 70-80 talet. Tar man en wr450f så har de vägt in på 112,5kg torr och ca 123kg blöt under stora delar av 2000 talet och alla KTM/Husaberg är ju ännu lättare.
                          Har Honda förstärkt motorn med 10 kg vs crossmotorn eller vad är de som väger så tungt?

I den här länken nedan har man funderat ut varför den är så tung. Längst upp på första sidan står några anl de kommit på i tråden, i stort sett påstår de att Honda gjort en ny xr modell där alla delar ska hålla i evighet. Om så är fallet förstår jag vikten men ingen seriöst satsande tävlings enduoråkare lär köpa den då de blir mer som en offroadhoj.

https://thumpertalk.com/forums/topic/1263351-so-why-is-the-l-so-heavy-is-it-really-what-are-you-comparing-it-to/

Last edited by Boost III; 09-12-2018, 03:35 PM.

Comment

Men då är väl allt som det ska?

En seriöst satsande endurotävlingsförare som vill köra Honda köper väl CRF450RX.
                            Vi som vill sladda omkring med kaffetermos i ryggsäcken vill väl ha en ersättare till XR och därför kikar vi på CRF450L.

Tack för länken.
                            Last edited by K J D; 09-12-2018, 05:20 PM.
                            Har du spik?

Comment

https://youtu.be/FMGDN93O1Yw

Comment

Working...
                              X