Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 790 Adventure-tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Originally posted by *Carla View Post
    Död tråd men ändå...
    Vill ha extra bromsskivor till originalfälgarna .
    Hittar endel men det blir väldigt många tusenlappar.
    Kollat på några skrotar med ...

    Nån som har nåt annat tips ?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Har du kollat med ISR?

    Comment


      #92
      De hade inte till Ktm alls verkar det som


      Skickat från min iPhone med Tapatalk

      Comment


        #93
        Hej
        Ni som har /haft 790 har ni upplevt några av de kända eller överdrivna problem som skrivs om på tex adv rider med flera forum.
        Verkar som KTM tar mindre ansvar för garantifrågor än tex Yamaha, Honda mfl.
        Bra att veta innan köp. Vad skall jag kolla extra på ett beg ex?

        Comment


          #94
          Har en R som gått 950 mil varav jag själv kört 750, mest grusvägar. Har inte haft några problem med den, det enda som retar mig lite är att dekalerna på sidokåporna bak släpper i kanterna vilket verkar vanligt. Var lite nojig för luftburken så jag satte dit Rottweiler powerplate tidigt som funkar bra. Annars inget, den bara rullar på.

          Comment


            #95
            Har nyligen köpt en 790 adv r. Hade gått 1050 mil när jag köpte den. Har nu kört 400mil. Har problem med fukt i displayen och fukt i en blinkers. Har oxå lyckats hitta friläge mellan 5an o 6an typ 5-6 gånger. Kanske jag behöver vara lite mer bestämd när jag växlar. Första gången jag har en hoj med Quick shift, jag håller på att testa mig fram. Tycker inte den är superbra. Använder koppling för det mesta. Sedan skramlar det ganska rejält i motorn på tomgång. Kommer ifrån en 990 så jag tycker att den saknar den råa kraften i motorn ibland.
            Annars är jag nöjd med hojen.

            Comment


              #96
              Min quickshift är superbra, använder endast koppling vid start och stopp…
              De funkar såklart bäst vid aktiv körning, alltså påslag vid uppväxlingen och helt avslag vid nedväxlingar…

              Körde broderns T7 utan Quickshift…. Fan vad bökigt det blev
              Tar ju sån tid och energi att koppla

              Körde även en 890, den är märkbart starkare i botten, jag kommer från SuperEnduro/Bmw GS1250 . Men man vänjer sig. Det är bara vid bakhjulsåka man behöver den effekten ‍♂️

              Jag Har inte haft nån fukt eller annat problem med min , 1400 mil 2019
              Carla


              Skickat från min iPhone med Tapatalk

              Comment


                #97
                Tack för tipsen med Quickshiftern. Börjar bli kompis med den. Smattrar skönt i Akrapipan vid växling. Men från 1an till 2an och 2an till 3an funkar det inte så bra ännu. Växlarna hoppar ur ibland,

                Comment


                  #98
                  Kanske behöver du justera höjden på pedalen så det stämmer för dig ?


                  Skickat från min iPhone med Tapatalk

                  Comment


                    #99
                    Upptäckte att KTM missat att borra och gänga ett hål med M8 gänga i oljesumpen. Nu sitter hasplåten bara med 1 bult underifrån. Tog kontakt med en KTM återförsäljare och fick beskedet att lämna in hojen för byte av oljesump. Ska betala alla kostnader själv, sedan görs en reklamation. Fick besked att det är inte säker att KTM går med på att reklamera detta fel, trots att dom missat att borra o gänga ett hål i sumpen. Blir lite småtrött på KTM och deras ursla sätt att ta hand om kunderna.

                    Comment

                    Working...
                    X