Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 790 Adventure-tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Med över 60 mil under bältet på de bägge modellerna känner jag inte alls igen påståendet att kopplingen skulle vara trög. Tycker det är bra att de har wire så de håller ner vikt och håller det enkelt.

Comment

Väldigt intresserad av den här, någon som har hunnit kört några mil som har något gott att säga?

Har fått ett bra pris på R + Akrapovic samt det kanske lite onödiga quickshift grejen som jag kan ta ut nu i Maj. Tänkte ta en längre provtur imorgon med egen utrustning etc innan jag bestämmer mig helt. Har ägt 3st 690 tidigare men är ute efter något mer i adventure stilen istället, ta lite packlådor och ev passagerare. Tycker den känns lite som en 990 R fast i smidigare format.

Enda negativa är väl priset?

Comment

Quickshift är ju guld

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Ja, det blev en beställning på 790 Adventure R + Akrapovic slipon efter längre provtur med egen utrustning. Tror den blir toppen! Bättre specifikationer än konkurrenterna och hojen känns väldigt smidig och nära besläktad med KTM 690. Quickshift är ju grymt! Akrapovic slipon och upprensad på skjutspinnar och pakethållare och annat "onödigt krafs" plus micheline desert eller pirellei scorpion sulor runtom så kan man få den rätt lik koncepthojjen.
          Last edited by sunnis; 04-27-2019, 11:34 AM.

Comment

Jag antar att det inte finns sådär jättemånga ägare än av dessa, jag får börja posta lite i tråden så det kanske kommer igång :)

Vad tror ni om bakdäck tips? Tycker Mitas E-12 bak och E-13 fram ser ganska nice ut, däcken som följer med Metzeler Karoo3 tycker jag inte ser sådär jättefräna ut, säkert OK för asfalt. Tänkte lägga om direkt vid leverans.

Comment

Hej,

jag hämtade min 790 S för drygt en vecka sen.

Skrev ett inlägg på https://www.tenere700.net i tråden "Do you still plan on getting a Tenere 700?"

Klipper in texten här:

Hello riders,

I made an on-line pre order but changed my mind.

Had a XT660ZA Tenere ABS 2015
              It was very top heavy and handled like a hippo.
              Did not like the thumper vibrations either.

The T7 is not much lighter, only 10 kg but at least it is a twin.

Then I started to have 2:nd thoughts. Got obsessed with weight and
              looked at the Huskvarna 701 and the KTM690.

Too high seat and not really capable or suitable to carry luggage.

Then, while I was at the KTM dealer I made the mistake to swing my leg over
              a KTM 790 Adventure S.

Wow, it felt so light and nimble.

Canceled my pre order and bought the KTM 790 Adventure S.

Picked it up a week ago. Have ridden 750 km so far.

I had high expectation and I´m not disappointed.
              The weightless feeling (compared to the Tenere 660) and the handling is magic.

Of course I´m concerned over reliability.
              Time will tell if I made a bad choice.
              It is possible to extend the warranty to 8 year and 80000 km though.
              There is also a mobility warranty.

Still curious about the T7 and follow all news and this forum.
              Good luck to all of you getting the T7

/Chrisss

Comment

Vill bara säga att Efter att ha ägt ett 20 tal offroadhojar så är Adventure r ett riktigt guldkorn, äntligen en cykel som klarar allt med bravur. Chassiet är det bästa jag kört, smidig sofistikerad och ett vapen samtidigt. Perfekt om du bara vill ha en hoj. Blir förvånad av storleken varje gång man kliver av. Turbulens från vindrutan är mitt enda minus och behöver nån sort av lösning. Hojen växer för varje mil man kör, om du är sugen är det bara att slå till. Världsklass

Comment

Har provat en Adv790-R och kan säga att den levererar verkligen, den har satt en ny std för hur en lättare Adv hoj borde vara. Vart väldigt överraskad, skulle kunna tänka mig att äga en själv. Har en Africa Twin 1liter nu som jag kommer behålla ett tag...
                  I drive because i enjoy it.

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=qnJj7xSvzFY
                    Rally-versionen som ska tillverkas i en begränsad upplaga (500st) och säljas nästa år verkar riktigt trevlig! Porrigt med en nästan factorykopia
                    Nån som vågar spekulera i troligt pris och antal till Skandinavien...?

Comment

Bestycka min med en lite bättre hasplåt istället för den klena originalplåten med tveksamma plastbitar. Blev väldigt bra.

SW-motech, får en 4/5 PGA att de skickar med vanliga galvade skruv... blir att köpa till nya i lämpligare lättmetall. Lite "fattigt".

Comment

Originally posted by Batte View Post
                        https://www.youtube.com/watch?v=qnJj7xSvzFY
                        Rally-versionen som ska tillverkas i en begränsad upplaga (500st) och säljas nästa år verkar riktigt trevlig! Porrigt med en nästan factorykopia
                        Nån som vågar spekulera i troligt pris och antal till Skandinavien...?

Jag skulle gissa att det blir ungefär samma pris och upplägg som ktm hade med 450 rally för några år sedan.
                        25-30K euro och såld till de som kommer att använda maskinen i tävling?

Comment

Working...
                        X