Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sverigelänken eller TET?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sverigelänken eller TET?

Hej!
    Vi är två stk som drar iväg fredag 8/9 och var innställda på Sverigelänken. Men efter lite mer research och tips fra bla Oden om kanske TET borde köras måsta jag fråga om Sverigelänken är fortfarande aktuell eller om det är nu efter många år för mycket asfalt, växt igen osv.
    Har båda länken och TET och nåt annat material. Vi har åtta dagar och på början dag2 är vi rundt omkring Falun och borde va där igen dag8.
    Nån som har några tips eller ideer vad vi borde rikta oss inn mot som en "base" för trippen?

mvh
    /Ole C

Sträckan mellan ljusdal och strömsund i sverigelänken är nyligrn körd. Hur kul som helst strax norr om ljusdal.
    Dock behöver den ritas om någonstans söder om Rissna.
    Gamla vägen går rätt igenom en gård med världens största skällande hund och en hög med bråte. Ny grusväg går runt huset.
    Sedvanlig bom och 10 kmh skylt vid infart från norr.
    / Blutor

Comment

Jag tror att sverigelänken är mer offroad. Tet passar mer åt att skjutsa frun på.
      / Blutor

Comment

Ska ni norrut? Sverigelänken norrut och när ni åker söderut Tet. Då får ni två olika stråk att köra.

Comment

Originally posted by Blutor View Post
          Jag tror att sverigelänken är mer offroad. Tet passar mer åt att skjutsa frun på.
          Vi är två stk RFR 15-43 drevade (en 690 och en 450) och inte ska vi på nån 2up väg nej. Tack för tips, då blir det länken

Comment

Originally posted by Leif A View Post
            Ska ni norrut? Sverigelänken norrut och när ni åker söderut Tet. Då får ni två olika stråk att köra.
            Vi har 200% materialet och ser länken har alternativ söderut via Norge. Tet skrämmer mig lite med st det ska va "lättkörd" med tyngre grustourer. Men vi har tet oxå så vi kommer nog ta det som det kommer

Comment

Har åkt allt av Sverigelänken från Östersund & söderut (Östra sidan från Borensberg söderut nästan bara asfalt) + Norge avstickaren på Sverigelänken med en BMW F800GS med packlådor & väska på pakethållaren ... tror inte jag skulle kalla något av det jag kört hittills som utmanande, speciellt inte om man har en enduro-hoj.
              Last edited by Slup; 08-30-2017, 11:10 AM.
              Just for fun ... https://www.youtube.com/channel/UCHf...w=57&flow=list

Comment

Working...
              X