Originally posted by red8
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Husqvarna FE 701
Collapse
X
-
Originally posted by red8 View PostDet har hänt vid mer en ett tillfälle att sidostödskontakten småstrulat, hur har ni löst det som skaffat någon form av "sidestand switch bypass", vet att de finns o beställa från USA, och jag antar att den här är till årsmodell 2016 " https://www.motostar.se/mc/powerpart...-removal-kit-1 " löser dilemmat om det skulle uppstå. Verkar inte fungera på nyare modeller om jag fattat det rätt.
Om jag vill slippa beställa från USA, alt andra lösningar, hur har ni löst det ? Finns de och beställa på närmare håll, jag kör årsmodell -18 ?
Med denna lösning stänger du alltså kretsen konstant och du kommer inte ha någon sidostödsbrytare. Om du brukar räddas av brytaren innan du kör iväg med stödet nere är detta en dålig lösning. Om du däremot aldrig skulle köra iväg med stödet nere kan detta vara en väg framåt för att slippa bekymmer.
- 1 like
Comment
-
Ok, tack för input.
Jag ser på de olika årsmodellerna att de har löst kablaget olika (längd), så jag antar att det är lättare att placera under sadeln med den ena av varianterna, men jag skall kolla upp det.
Vilken årsmodell löste du problemet med din lösning (Eidolon) ?
Nedan tog jag två årsmodeller för att illustrera, 2018 och 2021
Comment
-
Originally posted by red8 View PostOk, tack för input.
Jag ser på de olika årsmodellerna att de har löst kablaget olika (längd), så jag antar att det är lättare att placera under sadeln med den ena av varianterna, men jag skall kolla upp det.
Vilken årsmodell löste du problemet med din lösning (Eidolon) ?
Nedan tog jag två årsmodeller för att illustrera, 2018 och 2021
Comment
Comment