Announcement

Collapse
No announcement yet.

Husqvarna FE 701

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by red8 View Post

Ok, skall kolla med handlar´n.

" Hoppsan vi kanske får starta en bildtråd för Oden har en del att rensa :) " Det där fattade jag inte = )
    Kom in en del spam med bilder o länkar men det är rensat nu
    Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Det har hänt vid mer en ett tillfälle att sidostödskontakten småstrulat, hur har ni löst det som skaffat någon form av "sidestand switch bypass", vet att de finns o beställa från USA, och jag antar att den här är till årsmodell 2016 " https://www.motostar.se/mc/powerpart...-removal-kit-1 " löser dilemmat om det skulle uppstå. Verkar inte fungera på nyare modeller om jag fattat det rätt.
      Om jag vill slippa beställa från USA, alt andra lösningar, hur har ni löst det ? Finns de och beställa på närmare håll, jag kör årsmodell -18 ?
      Jag löste det genom att helt sonika flytta hela kontakten med tillhörande magnet. Magneten klistrade jag fast (notera polariteten och se till att få det rätt) direkt på kontakten, sedan krympslang runt paketet och ett par varv med skum för att packa in det. Placeras lämpligen någonstans under sadeln.

Med denna lösning stänger du alltså kretsen konstant och du kommer inte ha någon sidostödsbrytare. Om du brukar räddas av brytaren innan du kör iväg med stödet nere är detta en dålig lösning. Om du däremot aldrig skulle köra iväg med stödet nere kan detta vara en väg framåt för att slippa bekymmer.

Comment

Ok, tack för input.

Jag ser på de olika årsmodellerna att de har löst kablaget olika (längd), så jag antar att det är lättare att placera under sadeln med den ena av varianterna, men jag skall kolla upp det.

Vilken årsmodell löste du problemet med din lösning (Eidolon) ?

Nedan tog jag två årsmodeller för att illustrera, 2018 och 2021

Click image for larger version

Name:	Hqv_701_2018_sidostöd.png
Views:	103
Size:	23.3 KB
ID:	1002778

Name:	Hqv_701_2021_sidostöd.png
Views:	99
Size:	20.2 KB
ID:	1002779

Comment

Ok, tack för input.

Jag ser på de olika årsmodellerna att de har löst kablaget olika (längd), så jag antar att det är lättare att placera under sadeln med den ena av varianterna, men jag skall kolla upp det.

Vilken årsmodell löste du problemet med din lösning (Eidolon) ?

Nedan tog jag två årsmodeller för att illustrera, 2018 och 2021

Name:	Hqv_701_2018_sidostöd.png
Views:	103
Size:	23.3 KB
ID:	1002778

Name:	Hqv_701_2021_sidostöd.png
Views:	99
Size:	20.2 KB
ID:	1002779
          Aah, se där! Att kablaget har förändrats under åren hade jag ingen koll på tidigare. Min hoj var en 2018.

Comment

Working...
          X