Announcement

Collapse
No announcement yet.

Husqvarna FE 701

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by H3dlund View Post
    Original blev toppeffekten 70,23hk/68,40nm, med tuning kit 73,46hk/72,08nm på bakhjulet. Riktigt bra ökning på en så liten motor! Men mest ökning gav den i mellanregistret, om ni kollar på dynopappret runt 5 000rpm är ökningen strax över 10nm och nästan 10hk.

Om vi leker med lite siffror.. Original motoreffekt skall vara 74hk, jag fick original 70,23hk på bakhjulet. Det är en förlust på 5%. Nya rundan gav 73,46, då borde jag ha 77-78hk/75-76nm motoreffekt. Inte dåligt!

Nästa års mål är 80hk + i motor, det borde vara löst ganska enkelt.

Klicka för full bild:
    Det ser ju riktigt bra ut, speciellt i mellanregistret! 10hk och 10Nm extra vid 5000rpm är ju grymt!

Comment

Originally posted by Boost III View Post
      Från vevaxel till bakhjul brukar de försvinna 9-10% på en hojmotor så du har snarare 81hk på veven
      Man vet ju aldrig hur "rätt" en dynobänk visar. Jag utgår från att den har 74hk i motor standard, jag fick 70,2hk på bakhjulet standard räknade på nya motoreffekten med det som referenspunkt. Rätt eller fel vet jag inte, tyckte det lät rimligt när man började spekulera kring effekten. Kör man i någon annan bänk kan man ju få helt andra siffror..
      Tidigare åk: Honda XR600 -92, KTM 660 SMC -04

Comment

Ska hämta ut en 701 nästa vecka och behöver ganska omgående byta fotpinnar och få upp styret etc. Har någon tips på en bra sajt som har något urval? Tycker det är svårt att hitta eller så är jag dålig på att googla :)..

Comment

Blir det några nyheter på 2018 modellen?

Comment

Originally posted by Hoppe View Post
            Blir det några nyheter på 2018 modellen?
            Det enda nya verkar vara lite andra färger på plasten och 1000 kr i prishöjning...

Comment

Originally posted by Hoppe View Post
              Det enda nya verkar vara lite andra färger på plasten och 1000 kr i prishöjning...
              Inga uppdateringar alls till 2018.
              Tidigare åk: Honda XR600 -92, KTM 660 SMC -04

Comment

Någon som "när tid finns", kan kolla vilken beteckning som står på originalfjädern (701 Enduro) ?

Edit: bakfjädern
                Last edited by red8; 10-20-2021, 09:40 AM.

Comment

Originally posted by red8 View Post
                  Någon som "när tid finns", kan kolla vilken beteckning som står på originalfjädern (701 Enduro) ?
                  Vilken fjäder syftar du på? :)

Comment

Originally posted by DanielB View Post

Vilken fjäder syftar du på? :)
                    Bakfjädern.

Jag har inte haft hojen sen den var ny, vet ej om den är original eller bytt.

Det står " WP 69 - 225 D/Y " på den som sitter på hojen nu. ( Svart text på den vita färgen, tryckt på fjädern )

Gissar original, och att beteckningen betyder 69NM - 225mm . " D/Y " har ingen aning om vad det står för

Comment

På min 701E 2017 står det WP 69-225, den ska vara original. Inget D/Y och vet heller inte vad det betyder.

Comment

Originally posted by DanielB View Post
                        På min 701E 2017 står det WP 69-225, den ska vara original. Inget D/Y och vet heller inte vad det betyder.
                        Tack !

Comment

Working...
                        X