Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690 RFR tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    KTM 690 RFR tråden

    Eftersom det är så mycket som skiljer mellan exempelvis en KTM 690 Enduro och en KTM 690 RFR (Rally Factory Replica) så tycker jag denna hoj kräver en egen tråd.

    Det är nog enklare att ställa frågan vad som passar från en KTM 690 Enduro på en KTM 690 RFR. Det jag i dagsläget vet är att styre, kopplingspump, motor och bakhjul passar, förutom vissa skruvar och bultar. Man kan ju alltid roa sig att jämföra KTMs artikelnummer.

    Var till frankrike i december och köpte en KTM 690 RFR 2008. Denna pysslas om just nu och tänkte dela med mig av diverse ditten och datten.

    Click image for larger version

Name:	KTM690RFR2008.jpg
Views:	2
Size:	655.9 KB
ID:	875386Click image for larger version

Name:	KTM_690_RFR.jpg
Views:	2
Size:	90.2 KB
ID:	875387




    Varför denna tråd?


    Jag är en stark förespråkare av öppenhet "Information wants to be free" (http://en.wikipedia.org/wiki/Informa...nts_to_be_free). Söker man med google på "KTM 690 RFR" kommer nästan ingenting upp. Jag tänkte försöka ändra på det men skriver bara på svenska om det går eftersom det här är ett svenskt forum.
    Last edited by oden; 02-21-2015, 11:03 AM.

    #2
    Sving, stötdämpare och länkage.

    I en herrans oordning.

    Byter lager och allt i sving, stötdämparen och länkage. Allt väl tills jag kom till det nedre stötdämparlagret (heim joint, 76203083050). De sitter en stoppfläns i vägen så den som tänker byta detta lager pressa ut från rätt håll, från vänster sida. Så här ser det ut:

    Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	687.6 KB
ID:	847270Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	807.3 KB
ID:	847271Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	625.3 KB
ID:	847272


    Eftersom jag är petig byter jag allt, och dyrt som satan blev det (7359). Här är en lista på grejer jag bytte:

    Svingen:
    -------------------------------------------------------
    76204034000 SPACER F. SHAFT SEALRING 07, Åtgår 4st
    0760253270 SHAFT SEAL RING 25X32X7, Åtgår 4st
    59404032000 BEARING SLEEVE 17X22X38,7 03, Åtgår 2st
    0618222812 % NEEDLE BEARING HK2212V, Åtgår 4st
    54603036000 STOP DISK 22,2X31,7X1, Åtgår 2st
    76203037000 STOP DISK 22,2X31,7X0,5, Åtgår 2st

    Stötdämparen:
    -------------------------------------------------------
    46180010 BUSH KGW 10X24, Åtgår 2st
    R12012 REP. KIT BEAR./SEAL UP. 07

    Länkage:
    -------------------------------------------------------
    54603097000 NEEDLE BUSH HK 2016, Åtgår 4st
    76203083060 INNER RING INA 17/20/20 07, Åtgår 4st
    0760253240 SHAFT SEAL RING 25X32X4, Åtgår 4st
    76203090000 BUCKET FOR SHAFT SEAL RING 07, Åtgår 4st
    76203083050 SPHERICAL BEARING INA GE14BW
    76203085000 COLLAR BUSHING 07, Åtgår 2st
    0770021020 O-RING 21,00X2,00 NBR70, Åtgår 4st
    76203032020 SUPPORT FOR SEAL RING, Åtgår 2st
    76203083005 SPACER RING
    56503195100 NEEDLE BEARING HK 1816, Åtgår 4st
    0760182442 SHAFT SEAL RING 18X24X4, Åtgår 2st


    OBS. 76204034000 och 76203090000 kostade 425:-/st. Åtgår 8st. Med nya packboxar går de säkert att återanvända om de inte är för slitna.

    Comment


      #3
      Nytt lager (76203083050), observera smörjhålet och spåret runt om. Till skillnad från KTM 690 Enduro sitter det en smörjnippel så att man kan fetta in lagret. Packboxarna har var sitt spår i sig för evakuering tror jag så att man inte ska kunna pressa ur packboxarna. Lagrets yttermått (brons) är 28mm, bredd 13,4mm. Lämplig rörbit med yttermått 28mm och tjocklek 2mm kan användas för att pressa in lagret.
      Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	534.3 KB
ID:	847273

      Gammalt lager, glappt som satan:
      Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	587.9 KB
ID:	847274

      Syns inte så bra på bilden men spåret har i det närmaste beckat igen och något hål syns inte.

      EDIT: Det går utmärkt att använda ett av svinglagren att pressa in detta lager med.
      Last edited by oden; 02-20-2015, 11:47 AM.

      Comment


        #4
        Hundbenet

        Jahapp. Byta lager i hundbenet (76203083044) är ingen lek. Hundbenet är delad med en bussning med o-ringar i mitten, det sitter en stoppfläns som gör att det inte går att få ur lagren utan specialverktyg. Måttet på axeln är 18mm.

        Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	1
Size:	762.6 KB
ID:	847275Click image for larger version

Name:	008.jpg
Views:	1
Size:	801.1 KB
ID:	847276Click image for larger version

Name:	009.jpg
Views:	1
Size:	740.2 KB
ID:	847277

        Ser att biltema har en sats (191280) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve...-delar-191280/

        "För invändiga lager. Innehåller 8 st. avdragare: 8, 10, 12, 15, 17, 20, 25 och 30 mm. Glidhammare underlättar losstagningen."

        Kan det funka med 17 här?

        Comment


          #5
          Var ju inte mycket kant att klösa fast vid utdragning och bägge lagren måste ju med ut som det ser ut?

          Viktigt få det stumt och bra drag hammare ska vara effektivt.

          Hylsa som går precis innanför stoppflänsen och gängstång?

          Fast dom där lagren såg ju som nya ut?

          Köpte liknande verktyg från ebay för ungefär samma pris som biltema men några fler storlekar och funka bra till styrlager efter att banan kylts före det var det som helt stumt, så lite värme/kyla på rätt ställe kan göra susen, om du nu verkligen ska byta dom där kan man ju värma på lite.



          /Johan
          www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

          Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

          KTM 950 Adventure -04

          Comment


            #6
            KTMs verktyg 15112018100, 18-23mm 1990SEK.

            Det borde ju funka med Biltemas 17mm.

            Alternativet är att byta lagren vid ett senare tillfälle.

            Comment


              #7
              Fixat. Hade en hylsa som passade exakt, och med hydraulpressen gick det som tjolahoppsansa.

              Comment


                #8
                Dirty; Jag gör som en skolvaktmästare, är en glödlampa trasig byts alla.


                Det glappade upp och ned i svingen och jag kunde inte lokalisera var det glappade mest, därför bytte jag rubbet. Efter att ha grundligt rengjort det gamla nedre stötdämparlagret, fått ut allt som beckat fast på lagerytorna så var det såklart där det glappade mest.


                Nästa gång blir det billigare eftersom jag bara kommer att byta lager och lagerbanor.


                Packboxarna eller vad man nu ska kalla dem till nedre stötdämparlagret är av engångstyp, man måste bryta sönder plasten med en mejsel några centimeter och sedan försiktigt klyva bort en bit med lämplig mejsel, då får man ut den. Eller så kan det gå att pressa ut samtidigt med lagret (från vänster sida). Jag vet inte hur proffsen gör.

                Comment


                  #9
                  Lyndon Poskitt Racing (LPR)

                  Min inspirationskälla till detta hojval är Lyndon Poskitt som åker jorden runt på sin LPR specialversion "Basil" och kallar resan "Races to Places".


                  Med tillstånd av Lyndon kopierar jag hans text från ett inlägg på facebook som förklarar exakt vad det handlar om.


                  https://www.facebook.com/LyndonPoski...99106616890055


                  -------------------------------------------------------------------------------------
                  Why I chose the 690 Rally and not a 690 Enduro R for Races to Places.


                  After many question from all angles, I decided to put this post together. Where to start? First I’d like to point out that my adventure of ‘Races to Places’ is quite a bit different to most. Sure I am riding around the world and require a good solid adventure bike, but I am also a racer at heart, appreciate a well set-up bike and I am racing too, so I want a machine that is capable of that also.


                  Many people get confused and think my bike (Basil) is a 690 Enduro, modified for adventure / racing. In actual fact it is far from that. For those that have been watching ‘Races to Places’ and know that the bike started life as a 690 Rally, don't be fooled into thinking you can just go and buy a 690 Rally Factory Replica and it's good to go. A lot of time and hard work goes into making a 690 Rally 'truly' adventure ready. I have to say though, in my opinion, the 690 Rally is the best base platform for this, hence why I used it.


                  So let's talk about the advantages of the 690 Rally over that of the 690 Enduro. I see this breaking down into 5 categories:


                  1) Suspension and chassis set-up
                  2) Fuel Capacity
                  3) Carburetor
                  4) Simplicity of systems
                  5) Ergonomics and durability


                  I’ll finish off with a brief overview of the engine differences and give an indication of the price of an LPR prepared machine.


                  The suspension units (forks and shock) are far superior on the Rally compared to the 690 Enduro and I'd go as far to say it is even better than the aftermarket options too, for example, I’ve ridden a 690 Enduro with a Tractive shock on the back and honestly, while an improvement on OEM, it’s not a patch on the Rally set-up and never will be because it is more than just a shock change. The cassis set-up on the rally is much more suitable for carrying weight, it is stronger and is also way more stable, let’s explore why. The wheel-base is longer, obtained by a longer swing-arm, the swing arm and suspension linkage is far stronger on the Rally, with billet components and 17mm high tensile pins instead of the Enduro which has 14mm pins and cheaper cast / forged items and finally, the upper shock mount is not only in a different position to allow a longer shock to be installed, it is stronger. However, their were a few 690 Rally bikes produced with a cast upper mount similar to the Enduro (but in a different position), I believe this was for a bit more flex/feel for shorter tighter races such as Baja but I don’t want more flex on a bike that’s carrying luggage. The front triple clamps are stronger for the longer forks and offer 20/22mm adjustable offset which is a nicer combination for stability. You get a full 320mm race suspension package which is great on the rally, the downside, you better have a good size inseam to get on it. I have delivered customer bikes with lowered forks, shocks and seats so you can get around it and still maintain the stability / feel without the longer stroke.


                  Moving onto fuel capacity. I do change the rear fuel tanks and some other stuff to strengthen things up for the luggage but there is no getting away from the fact that the rally has 32 litres of fuel, in factory tested and produced tanks, bolted sturdily to the chassis with appropriate isolation. I have ridden with aftermarket kits, seen tanks fall off, riders experience significant vibration due to aftermarket tanks touching the chassis and even experienced them break in a crash due to their design. The rally front tanks are designed with a huge chambered leading edge to prevent them catching stuff in a fall, sure they can break but are less likely to and I’ve crash tested them plenty of times. As for fuel range, I’ll come onto that in the next bit.


                  I appreciate the advantages of fuel injection (FI) but the carburetor get my votes for an outback adventure bike. There are much less things to go wrong and when it does, I can see what it is. I know you cannot get a carb to fuel as perfectly throughout the entire range of throttle openings and engine conditions but you can get them pretty damn close with a bit of knowledge and time. The only notable downside I see to the carb is it's inability to compensate for altitude but to be honest, I can adjust the idle mixture in 10 second and if I need to change the jets it's a 20 minute job however, I now have a base setting that is good enough that I don't need to change it anymore, but yes, I have to ride around the characteristics at serious altitude. I also don’t believe fuel economy is a real reason why people want FI bikes, I rode back to back with a 690 Enduro (FI) for months and every time we filled up the difference would be between -5% and 15% (more efficient for the enduro) depending on conditions or choice of fuel map for the Enduro and even with a full Rally Raid Products kit (as in this case), you still have 25% less fuel capacity and therefore still run out first, we’ve proved that! So far, over the last 50,000km, I have averaged 47mpg on my carbureted bike (including races!), seeing just over 60mpg if I ride how I like not to.


                  Since we’ve just discussed carb, this brings me nicely onto the electrics / systems side of the bike and the whole simplicity of the Rally bike. While the base components are the same, stator, regulator rectifier etc, without the fuel injection system, things are much more simple and there is much less wiring, less components and therefore less to go wrong. There is much less draw on electrical systems and its components on the rally and should you find yourself with a flat battery in the middle of nowhere, you can bump start the bike no problem, I’ve done it! Other little features like the regulator rectifier being located in free flowing air on the rally and not stuck behind the radiator like on the E/R where it gets superheated air blowing on it all day, all make things that little more reliable.


                  Then there's the ergonomics of the Rally bike, wider foot pegs as standard, higher and a more ‘attack’ handle bar position due to integrated risers in the top triple clamp, PHDS bar mounts as standard, a higher peg to seat distance to reduce rider fatigue from sitting and standing and narrow fitting front tanks where your legs sit results is a very comfortable non-cramped feel. A good strong front nav tower and proven fairing that fits well and works better than others I have ridden. Sure, the nav tower will bend in a heavy crash but this is the idea, bend and not break. I’ve seen a lot of aftermarket ones just break into pieces and make it difficult to continue without parts flailing around.


                  Moving onto the engine, the stock engine in the Rally is one of the first LC4’s and is 654cc. While it has essentially the same components as the 690 Enduro, the later Enduro models have a true 690cc motor with more compression and a twin spark head and therefore do make more power however, I think the 654 motor has plenty and with the smoothness of the carb low down, it has often out tractored (hmmm, says that’s not a word but I refer to tractor like operation) a 690 Enduro when side by side on steep hill climbs at low revs. You do have know how it likes to be ridden though. The crank, rod, piston, cylinder and head are all essentially the same. The gearbox is different though, the Rally box is closer ratio, some 7.5% in top. I actually prefer it, especially for racing and cuising around but if you want to sit at high speeds, the Enduro box would be more suited. The clutch in the Rally is a Billet race clutch and while it is much stronger for racing, it does lack some long travel adventure needs. It can be grabby and is hard on the pull at the lever. I have recently fitted an Adler torque-loc / slipper clutch from a late LC4 and it is much lighter on the finger and seems like a way nicer solution for adventure riding. The clutch cover on the Rally is a 2-piece split cover which means you can access the plates if you burn them out, something I have never done but I guess it’s just a nice to have but at £1200 GBP for the inner and outer Rally clutch cover, you can see how this contributes to the price tag of the rally. My KTM 950 Adventure has 170,000km on the original clutch plates so I don’t expect I’ll be changing the clutch plates on my LC4 any time soon.


                  Finally, working on the Rally is way easier. Just accessing parts on the bike and removing panels, tanks etc. is definitely easier than working on the Enduro model. I know this from experience, I’ve worked on numerous adventurised 690 Enduro’s and Rally bikes over the years. The simplicity and design of the Rally wins hands down over the Enduro and it’s aftermarket options. Let me tell you this also, if you think everything goes plain sailing on Races to Places, think again, I’ve lost count how many times I’ve had to stop and carry out maintenance or fixes on the bike since leaving the UK, it’s all part of the deal but I am confident of one thing for sure, it would have been much more if I was on an adventurised 690 Enduro or any other bike that I put through the ringer like I have with Basil.


                  There are soon to be ten LPR 690 Rally/Adventure conversions out there and I often get asked about the price. It depends totally on the specification and would have to be discussed with the customer on an individual basis. Price varies dramatically and the price of the donor bike has a big influence as they are rare and the prices also vary dramatically. Remember also, the bike will be based on a 4-8 year old well used / raced donor bike and therefore has to be stripped and checked over thoroughly (more cost maybe incurred depending on condition of donor). Given today’s prices of used 690 Rally bikes and with a full strip, inspection and service of chassis, engine and wiring with a very basic conversion of rear tank and luggage rack (not all LPR upgrades), I suspect the cheapest we would see one roll out of LPR for would be circa £15,000 GBP but that’s simply a guide as it is a difficult equation to answer. You can still pay over that for a nice, low mileage non-raced 690 Rally donor bike. I would go into it thinking it might be more as when you sit down and go through the options with me, you’ll see why I do what I do and make the changes I do. Remember the chassis has to be modified to fit the 450 RFR rear fuel tank, it’s not just bolt on. Also, the luggage rack and foot-rest hangers have to be manufactured, they are not an off-the-shelf part. I could go on, there’s a lot more to be done.


                  As for the upper end of the price scale, with a full chassis up rebuild, every LPR modification (like Basil has), full treatments, paint and graphics kit, Woody’s wheels, Factory Cone Valve forks and Trax rear shock, you can even have a Factory Spec 730cc (80+ bhp) engine or an 800cc motor if you so choose. The sky is the limit but you better have some deep pockets for these options.


                  The price tag is obviously a big deciding factor for most in the decision of what to go for and only now, might you appreciate why the new price of the 690 Rally Factory Replica was over 3 times that of the 690 Enduro. It is also likely to cost you more than a new 690 Enduro to get hold of a 4-8 year old donor bike. As always though, you get what you pay for. For me, I had an ex-Dakar finishing KTM 690 Rally sat at home and always knew this was the bike I would use for Races to Places.


                  I hope this helps, that’s 5 hours of my day gone, but the sun is shining here in Laos and I have a full day of admin and planning ahead. This was way more fun to do. I've also attached a few images of my favourite bikes to roll out of LPR and of course, a couple of Basil doing what he does best, visiting races and places! Please help me to increase my likes by sharing my page ‘Lyndon Poskitt Racing’ with your friends or followers if you think others might like to follow my adventures, travels, racing, video’s, thoughts and more. Thank you.


                  Ride safe and enjoy, whatever bike you choose to do it on.


                  Lyndon & Basil.
                  -------------------------------------------------------------------------------------


                  Lite länkar kring detta:


                  http://www.lyndonposkittracing.com/


                  Races to Places på Youtube:
                  https://www.youtube.com/user/adventurespec


                  http://www.adventure-spec.com/defaul...ing-basil-bike

                  Comment


                    #10
                    Relaterat till detta är att Lukas Matzinger också kör jorden runt och började på en ombyggd KTM 690 Enduro (R?) men har haft enorma problem hela tiden, väl i Mongolitet köpte han Anders Berglunds KTM 690 RFR och fortsatte sin resa på den. Oklart när, hur och var den hojen blev LPR konverterad.

                    Comment


                      #11
                      Mina modifieringar

                      Racekopplingen på dessa maskiner hugger, här beskrivs en fix för det:


                      http://advrider.com/forums/showpost....&postcount=320


                      Man kan också byta ut kopplingen med Endurons (slippery clutch) koppling.


                      Kopplingspumpen är extremt tungjobbad. Jag testade pumpen från min ER och det blev mycket bättre. Det slutade med att jag beställde en ny komplett pump till en 950SE (60002030000) och flyttade även choken till den lilla spaken.

                      Click image for larger version

Name:	DSC_0304.jpg
Views:	1
Size:	875.0 KB
ID:	847289Click image for larger version

Name:	DSC_0361.jpg
Views:	1
Size:	820.5 KB
ID:	847291


                      Dirty var riktigt hygglig och skickade en kasserad chokewire från en 950 så att jag kunde använda justeringsnipplar mm. Tusen tack!
                      Last edited by oden; 02-23-2015, 08:53 AM.

                      Comment


                        #12
                        Bakändan

                        Vill även ta upp saker som är mindre bra med denna hoj och bakändan tar första plats på denna lista. Här tror jag att KTMs ingenjörer hade riktigt, riktigt otur när de tänkte, minst sagt.

                        På (2007?) 2008 årsmodellen är det en balja i brist på bättre namn tillverkad i kolfiber tror jag (76208019000) som är tänkt att hålla uppe bakskärm, baklyse, bromslyse samt fäste till en nödsändare, inklusive sändaren (samt blinkers, nummerskylt mm.). Det är välkänt att detta inte håller. På min hoj hade de gjort en egen balja med riktigt dålig passform, och eftersom jag är petig så...

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0275.jpg
Views:	1
Size:	825.8 KB
ID:	847290

                        Från och med 2009 kom en uppdaterad bakända som består av en ram i aluminiumrör samt en tunnare kolfiberbalja. Så här ser det ut:

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0315.jpg
Views:	1
Size:	729.5 KB
ID:	847279Click image for larger version

Name:	DSC_0324.jpg
Views:	1
Size:	598.3 KB
ID:	847280Click image for larger version

Name:	DSC_0325.jpg
Views:	1
Size:	780.7 KB
ID:	847281Click image for larger version

Name:	DSC_0326.jpg
Views:	1
Size:	744.5 KB
ID:	847282Click image for larger version

Name:	DSC_0327.jpg
Views:	1
Size:	410.8 KB
ID:	847283Click image for larger version

Name:	DSC_0323.jpg
Views:	1
Size:	676.8 KB
ID:	847284Click image for larger version

Name:	DSC_0356.jpg
Views:	1
Size:	713.5 KB
ID:	847285Click image for larger version

Name:	DSC_0358.jpg
Views:	1
Size:	514.6 KB
ID:	847287Click image for larger version

Name:	DSC_0357.jpg
Views:	1
Size:	588.0 KB
ID:	847286Click image for larger version

Name:	DSC_0359.jpg
Views:	1
Size:	793.1 KB
ID:	847288


                        Jag har alltså "uppgraderat".

                        Tyvärr tror jag inte att detta heller kommer att hålla ens av sin egenvikt över tid eftersom allt detta bara sitter med fyra ynka ingjutna M6 muttrar i tanken. Det finns många som slitit ur de främre muttrarna och då är det ju kört.

                        På bilderna syns att det är dålig passform så jag måste nog täppa till med silikon så att man inte fyller baljan med lera och skit.

                        Att sätta verktyg eller liknande i denna balja är alltså inte att rekommendera. Såklart kommer det inte att hålla för någon slags packning så glöm det. Baktanken kostar kring 14kkr så det kostar lite väl mycket att experimentera.

                        Det finns en lösning från LPR som innebär att man byter baktank och dyna från en KTM 450RFR, det går även med en 690 E baktank. Men dyrt blir det och kräver svetsjobb i ramen samt ramen för batteri mm.

                        Jag ska klura på det bästa sättet att förstärka denna idiotiska lösning från KTM. Fortsättning följer, så småningom.
                        Last edited by oden; 02-23-2015, 08:54 AM.

                        Comment


                          #13
                          Diverse kontakter.

                          I navigatortornet sitter det avsäkrade kontakter varav vissa ger konstant spänning. Här kopplar man in roadbookhållare, trippar, gps mm. Kontakterna går att köpa från KTM för runt 100kr/st. Detta gjorde mig mäkta irriterad och hittade till slut samma kontakt för under 10kr/st.

                          Click image for larger version

Name:	DSC_0320.jpg
Views:	1
Size:	616.1 KB
ID:	847292Click image for larger version

Name:	DSC_0321.jpg
Views:	1
Size:	620.3 KB
ID:	847293Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	783.7 KB
ID:	847294Click image for larger version

Name:	012.jpg
Views:	1
Size:	768.7 KB
ID:	847295Click image for larger version

Name:	014.jpg
Views:	1
Size:	416.5 KB
ID:	847296


                          Nykontakterad sladd till remoten som följde med, riktigt bra tjock krympslang med lim:

                          Click image for larger version

Name:	DSC_0360.jpg
Views:	1
Size:	526.9 KB
ID:	847297Click image for larger version

Name:	tmp_9233-DSC_0362-1348129763.jpg
Views:	2
Size:	657.1 KB
ID:	847298


                          Dessa kontakter sitter på en hel del KTM hojar, exempelvis Calles rallyhusa.

                          Så, var köper man dessa kontakter?

                          Sökord: 1-350344-0, 1-350345-0

                          http://se.farnell.com/te-connectivit...way/dp/8578109
                          http://se.farnell.com/te-connectivit...way/dp/8578095

                          Polvändare för MD roadbookhållaren.

                          Click image for larger version

Name:	DSC_0363.jpg
Views:	1
Size:	804.1 KB
ID:	847317

                          Nytillverkad 12VDC kabel för ICO/RNS, den gamla var kass:
                          Click image for larger version

Name:	DSC_0368.jpg
Views:	1
Size:	569.9 KB
ID:	847318


                          Gjorde ett test att försluta befintliga kontakter och valde CEV kontakten (lyse, blinkers mm.). Det blev riktigt bra. Man kan behöva ett verktyg att icke destruktivt ta lös stiften med, jag köpte ett kit från ebay men det går nog att hitta i sverige, de som moddar pc har dessa (sökord: "molex pin extractor tool"). Jag köpte för övrigt 3:1 tjock krympslang med lim från krympslang.nu. Vad som var riktigt lustigt var att jag helt glömt hur man räknar ut diametern, vafan! Jag tejpade eltejp runt en kontakt och mätte längden (omkretsen), går säkert bra med ett måttband från syjuntan. För er som inte heller kommer ihåg grundläggande matte från mellanstadiet så är formeln: omkrets/pi=diameter : - )

                          Click image for larger version

Name:	2250.jpg
Views:	1
Size:	931.0 KB
ID:	847364Click image for larger version

Name:	2251.jpg
Views:	1
Size:	900.6 KB
ID:	847365
                          Last edited by oden; 03-11-2015, 06:23 AM.

                          Comment


                            #14
                            Indikatorlampor mm.

                            Relaterat till eldragning och sådant så passade jag på att sätta LED dioder i indikatorlamporna. Först rengjorde jag ordentligt i "sockeln", smetade fullt med kontakt fett och sedan juckade jag ned LED T5 lampor jag köpte på http://www.stylingwebben.se/ Jag resonerar som så att det är rätt så osannorlikt att en LED diod slutar fungera som en vanlig glödlampa kan göra. Det vore ju förödande om oljetryckslampan inte fungerade...

                            Click image for larger version

Name:	DSC_0319.jpg
Views:	1
Size:	815.2 KB
ID:	847299

                            Valde olika färger eftersom det då blir lättare att pricka rätt då roadbookplattan ska lös/tebax, elschemat stämmer inte...

                            http://youtu.be/WnjJHY44E3I

                            Även de två lamporna på bakskärmen rymmer nu två LED T10 per styck. Med mina gamla Tuff Lites LED blinkers (http://www.extremedualsport.com/) så är det bara framlyset som har glödlampor.
                            Last edited by oden; 02-23-2015, 05:29 PM.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by oden View Post
                              Det vore ju förödande om oljetryckslampan inte fungerade...
                              Därför jag valde att installera en mekanisk oljetrycksmätare på 990n:

                              http://www.dirtyadv.com/ktm-adventur...-installation/

                              Sen är ju tyvärr dummielampan du har "dum" ska vara väldigt lågt tryck innan den lyser eller blinkar till. Tror den som sitter på 990n var stämplad 0,15-0,25 skulle tro du har nått liknande så har man nått blink på den även vid låga varv undersök direkt vad problemet är. Är det verkligen dåligt oljetryck och inte dålig givare eller nått elektriskt är det ju inte bra.

                              /Johan
                              www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

                              Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

                              KTM 950 Adventure -04

                              Comment

                              Working...
                              X