Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sveriges nordligaste hojgästbok.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• StefanW
    replied
    Originally posted by Lundarn View Post
    ...Kul att ha gjort det! Om intresse finns, så finns lite mer att läsa om det här:
    Lundarn's Blog | Om en Nordkappsresa! https://lundarn.wordpress.com/
    Gästboken var det första målet av totalt fyra vi hade satt upp. De andra tre var Nordkapp, Treriksröset och Lofoten. Vi kom hem igår (6/7) efter totalt elva dagar och drygt 550 mil. Underbart!
    Läst bloggen! Störtskönt att läsa, tack för rapporten!

Leave a comment:

• Lundarn
    replied
    Tja, kunde vi med full packning så kan väl ni! Men jag lovar er en utmaning hur som helst! Bägge våra kopplingar tog stryk av allt slirande mellan sten och elände. Men det finns ju nya att köpa...:) Ska försöka klippa ihop lite film från galenskapen.

Leave a comment:

• LasseA
    replied
    Hej

Kul att det gick "bra".
    Kompisen ska ju åka på sin 1200 GS, i och för sig har han kört enduro tidigare, men vad tror Ni kan det funka?

/Lasse

Leave a comment:

• Lundarn
    replied
    Nu har vi varit där, jag och min kompis Bosse! Närmare bestämt förra tisdags kväll/natt! Det var hällregn och mördarmygg stora som kanariefåglar! Vi svängde av E45:an runt halv åtta på kvällen och jag tror vi skrev i boken ca halv elva! Både jag och Bosse var blöta ända ned i kallingarna men vi hade gett oss fasen på att det skulle göras! Det var bitvis en helsikes terräng att ta sig ut dit och tillbaka till renfösarplatsen. (Eller vad det kallas...) Vid ca halv tre på natten slog vi upp tältet, då hade regnet avtagit, men vad hjälpte det när verkligen allt redan var dyngsurt! Inte mycket sömn den natten i alla fall, men nu har vi i alla fall gjort det! Och det på varsin adventurehoj (800 xc och 990 adv) med full packning! Lättare endurohojar är att rekommendera skulle jag säga!😊

Kul att ha gjort det! Om intresse finns, så finns lite mer att läsa om det här:
    Lundarn's Blog | Om en Nordkappsresa! https://lundarn.wordpress.com/
    Gästboken var det första målet av totalt fyra vi hade satt upp. De andra tre var Nordkapp, Treriksröset och Lofoten. Vi kom hem igår (6/7) efter totalt elva dagar och drygt 550 mil. Underbart!

Leave a comment:

• LasseA
    replied
    K1322
    Vi drar V30.

pudas666
    Vägen förbi Överkalix verkar bra, då kan vi hoppa in till Holger o se om han fått in några fler traktorer i trädgården.
    Finns det några vettiga övernattningsmöjligheter runt Vittangi/Övre Soppero, (vi tar inte med oss några tält)?

/Lasse

Leave a comment:

• pudas666
    replied
    Originally posted by LasseA View Post
    Hej
    Bra att veta, vi kommer E4:an upp, har inte lagt in övernattningarna än, men hoppas att komma så nära
    Övre Soppero som möjligt andra dagen.
    Vilken väg från Luleå rekommenderas? Över Boden eller Överkalix?

/Lasse
    Snabbast är att vika av E4:an vid Töre och hålla E10 till Svappavaara, in på E45 mot vittangi och soppero.
    Sjukt tråkig väg dock.
    Ett lite roligare alternativ(som inte tar så mycket längre tid) är att vika av E10 i överkalix(mot pajala) och vänster i Nybyn(upp på 392), passera Jokkfall, Narken, Tärendö, Lovikka, Junosuando, masungsbyn, Vittangi.

Leave a comment:

• k1322
    replied
    Vi är tre som tänkte dra upp i sommar. Hur gick det mer er tillsyn av boken i våras, LasseA?

För planen, se https://forum.soe.se/showthread.php?...verigel%E4nken.

För andra som är sugen på att köra upp söderifrån, men bävar inför hemresan. Frukta ej, här har ni guld-läge att ta hojen i skåp hem istället:
    https://forum.soe.se/showthread.php?...nder-juli-2016

Leave a comment:

• LasseA
    replied
    Snabbast, vi räknar med att ta andra övernattningen i närheten av övre Soppero, för att kunna ta gästboken på dag 3, sedan övernattning
    i Karesunado.
    Därefter upp och tar gamla postvägen till Alta, sedan så har Stellan inte varit på Nordkap, så vi drar upp dit.
    Hemvägen är än så länge inte spikad.

/Lasse

Leave a comment:

• Lynd
    replied
    Hej
    Bra att veta, vi kommer E4:an upp, har inte lagt in övernattningarna än, men hoppas att komma så nära

/Lasse
    Menar du för att transportera sig snabbt eller vilken som är roligast?

Leave a comment:

• LasseA
    replied
    Hej

/Lasse

Leave a comment:

• Lynd
    replied
    Hej allihopa.

Vecka 30 räknar jag och jobbarkompisen Stellan att försöka ta oss upp, hoppas på skapligt torrt väder.

/Lasse
    Härligt att höra! Säg till om ni behöver något stöd i anslutning till Boden/Luleå!

Leave a comment:

• LasseA
    replied
    Hej allihopa.

Vecka 30 räknar jag och jobbarkompisen Stellan att försöka ta oss upp, hoppas på skapligt torrt väder.

/Lasse

Leave a comment:

• Leif A
    replied
    Originally posted by xrvdaniel View Post
    Fina bilder, vilket ljus. Fin bild på er två.
    Originally posted by Lynd View Post
    Snygga bilder!
    Roligt att det är fler som hittar dit!
    Tack. Skoj att ni tycker bilderna är bra. Första resan med riktig kamera :)
    Lite sugen på att åka dit igen..

Leave a comment:

• Lynd
    replied
    Originally posted by Leif A View Post
    Lite sen rapport...

Jag o Marita (SofiaIII) var dit i somras och vad vackert det var där :)
    Vi hittade boken och lämnade kvar den på samma ställe, så att fler får möjligheten att uppleva detta fina ställe.
    Marita passade även på att ta ett bad i Lainioälven!!!
    Slog upp tältet och sen mådde vi gott :)

Snygga bilder!
    Roligt att det är fler som hittar dit!

Leave a comment:

• GbgHampe
    replied
    Originally posted by xrvdaniel View Post
    Gästboken ligger på positionen N68.54217 E21.05398 (WGS84, decimalgrader) eller 1714167,7614865 i RT90"."
    Originally posted by Googlemaps
    "Din sökning verkar ligga utanför det aktuella täckningsområdet för bilkörning"
    Snäva parametrar...

Leave a comment:

Working...
X