Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sveriges nordligaste hojgästbok.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Är på G...

https://forum.soe.se/showthread.php?...te-g%E4stboken.
    “The world is full of kings and queens who blind your eyes and steal your dreams, it’s Heaven and Hell”
    [EXC525-07|SuperEnduroR-06|BMWR1200GSA-06|DR800-Chopper-03 |ChinaMiniMoto-03|PW50-87|PW50-85|PUCHMagnumCross-81|PUCHMagnumCross-80|CR250-79|Gilera50Touring-78]

Comment

Snyggt! Posta någon bild här sedan!

Comment

/Johan
        www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Ni klarade turen utan snöskoter och kanot? ... :)
          Härligt kört och bra jobbat. Såklart det vore kul att läsa om era bravader. RR kommer?

Någon uppifrån som kan spå hur mycket mygg det kommer att vara i mitten på juli i närheten av gästboken? Jävligt, fruktansvärt jävligt, eller så in i h-e fruktansvärt jävligt??

Comment

Originally posted by Dirty View Post
            *Bild på framgång*

/Johan
            Snyggt!
            Fan vad roligt!

Originally posted by Cawwa View Post
            Ni klarade turen utan snöskoter och kanot? ... :)
            Härligt kört och bra jobbat. Såklart det vore kul att läsa om era bravader. RR kommer?

Någon uppifrån som kan spå hur mycket mygg det kommer att vara i mitten på juli i närheten av gästboken? Jävligt, fruktansvärt jävligt, eller så in i h-e fruktansvärt jävligt??
            Jag hävdar att det kommer vara mycket knott. Mycket knott. Men du ska väl inte stå still?

Comment

Ha ha ha. Hur var nu citatet? "Fan vad mygg, typ tretti stycken!" Jag väljer att hålla den som dryftade detta anonym : - )

Detta var också sveriges första och nordligaste roadbookkörning, vad jag vet. Kul.

Click image for larger version

Name:	DSC_0093[1].jpg
Views:	1
Size:	649.0 KB
ID:	847841

Name:	DSC_0087[1].jpg
Size:	869.6 KB
ID:	847842

Name:	DSC_0128[1].jpg
Size:	533.9 KB
ID:	847843

Comment

RB till nordligaste Gästboken, nu börjar det likna något. Inte utan att man blir sugen på att skänka sitt blod till Norrlandsmyggen.
                kjell.e
                (som inte åker en meter utan RB)
                Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Man bör kolla datum så att inte Esrange skickar en raket i skallen på en:

Esrange safety information for anyone who residing in the Esrange area, Kiruna, Sweden.

Comment

Nu är vi på väg. Startade i Mjölby och kört på småvägar uppåt, är just nu i Arvidsjaur.
                    Attached Files

Comment

Originally posted by Leif A View Post
                      Nu är vi på väg. Startade i Mjölby och kört på småvägar uppåt, är just nu i Arvidsjaur.

Det vore kul att få se/prova en CCM 450 då/om ni passerar Jokkmokk.

Comment

Originally posted by oden View Post
                        Det vore kul att få se/prova en CCM 450 då/om ni passerar Jokkmokk.
                        Leif med sällskap var och hälsade på, kul!.

Kollar lite roligare alternativ och ser en bro här N67 00.908 E21 27.116 med google maps men i garmins kartor är den inte där. Känns lite jobbigt att köra 30 mil för att få veta det, så den som planerar att köra kan väl kolla upp detta? Man kör då alltså mellan N66 53.252 E21 17.716 (via N67 00.908 E21 27.116) och N67 04.300 E21 19.650

Comment

Hejsan! Jag och en kompis ska leta oss upp till denna boken till sommaren. Tidigare i tråden pratas det en del om att man ska vara tydlig att tala om ifall man flyttar boken? Varför skulle man göra det undrar jag? Den bör väl få ligga kvar där xrvDaniel lade den från början? Annars blir det ju småjävligt om den har flyttats på...

Comment

Originally posted by Lundarn View Post
                            Hejsan! Jag och en kompis ska leta oss upp till denna boken till sommaren. Tidigare i tråden pratas det en del om att man ska vara tydlig att tala om ifall man flyttar boken? Varför skulle man göra det undrar jag? Den bör väl få ligga kvar där xrvDaniel lade den från början? Annars blir det ju småjävligt om den har flyttats på...
                            "Denna bok är placerad på den nordligaste punkten i Sverige som går att nå med en motorcykel på sommaren utan att passera genom ett annat land. Om du flyttar den (norrut), vänligen rapportera dess nya koordinater på xrv750.net"

Däremot är jag själv inne på din linje, dvs att låta den ligga där ett tag så att folk hittar den.

Comment

Länge sen nu jag jag var här och kollade, va jättekul att ni hittade gästboken! Imponerande! Grattis!

Comment

Lite sen rapport...

Jag o Marita (SofiaIII) var dit i somras och vad vackert det var där :)
                                Vi hittade boken och lämnade kvar den på samma ställe, så att fler får möjligheten att uppleva detta fina ställe.
                                Marita passade även på att ta ett bad i Lainioälven!!!
                                Slog upp tältet och sen mådde vi gott :)
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X