Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sveriges nordligaste hojgästbok.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Finnswed
    replied
    Nån som skall upp till Gästboken i sommar?

Leave a comment:

• red8
    replied
    Ni är helt klart värda en rättvänd bild : D , tack för att ni delgav av er resa som säkert smittat av sig därute bland läsarna !

Click image for larger version

Name:	2017_08_01_.jpg
Views:	1
Size:	499.5 KB
ID:	849504

Leave a comment:

• Dirty
    replied
    Originally posted by polle View Post
    Kinesisk kamera?

Skickat från min D5803 via Tapatalk
    Måste vara från Australien =)

/Johan

Leave a comment:

• polle
    replied
    Kinesisk kamera?

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Leave a comment:

• calle91
    replied

Name:	20170801_121035.jpg
Size:	501.9 KB
ID:	849452

Leave a comment:

• calle91
    replied

Name:	IMG-20170801-WA0005.jpg
Size:	259.0 KB
ID:	849449Click image for larger version

Name:	IMG-20170801-WA0004.jpg
Size:	351.9 KB
ID:	849450Click image for larger version

Name:	IMG-20170801-WA0003.jpg
Size:	244.4 KB
ID:	849451

Leave a comment:

• calle91
    replied
    Man tackar , häftigt att äntligen fått åka dit, imorgon kör vi postvägen till Alta. Vi han med att både ta foton och laga käk uppe vid gästboken men tyvärr verkar jag inte kunna lägga upp dem. Vi är 4st som åker, ajp pr7 , ktm 690, ktm 640 och en tte 600 :)

Leave a comment:

• red8
    replied
    Originally posted by calle91 View Post
    Idag har vi äntligen besökt gästboken som man längtat efter att få se med egna ögon. Vi lämnade all onödig packning i stugan vid Karesuando. Vädret var helt okej hela dagen bara lite regn. Alla har hojar höll och inga olyckor :)
    Gratulerar ! Gott att ni fick anständigt väder.
    Hur många var ni som for dit, och vad var det för hojar som höll ? : )
    Fanns det kanske tid för bildtagning också ?

Leave a comment:

• calle91
    replied
    Idag har vi äntligen besökt gästboken som man längtat efter att få se med egna ögon. Vi lämnade all onödig packning i stugan vid Karesuando. Vädret var helt okej hela dagen bara lite regn. Alla har hojar höll och inga olyckor :)

Leave a comment:

• Lundarn
    replied
    Japp, utan packning, definitivt! Och givetvis på dagtid. När vi kom tillbaka till renskillningsplatsen så var ju klockan ca 02, och det hade ösregnat mellan ca 20 till 01....=( I efterhand inser man ju lätt att det inte var nåt direkt smart drag att lämna asfalten klockan 19, för att börja resan mot Boken! Din variant är klart bättre. Lämna packningen på nåt boende och åka på dagen i solsken låter trevligare! Vi hade gärna också stått och filosoferat en stund efteråt, men det gick inte pga alla mygg, det var det värsta jag varit med om!

Leave a comment:

• red8
    replied
    Originally posted by Lundarn View Post
    Härligt red8, med skönt väder! Modigt gjort att åka själv tycker jag, men du kanske är en rutinerad räv? Drygt ett år sen jag var där nu och jag skulle åka igen utan att tveka, gärna med bättre väder än sist dock!

....och utan packning tror jag du glömde! :D

Fan, vilket slit ni utsatte er för, imponerad att ni mäktade med, med fullastade hojar.

Jag hade ju mina korvlådor på, men näst intill tomma, verktyg,slangar och ngt att äta, helt enkelt lättare o resa hojen, men även minska risken o hamna i kläm.

Om jag skulle jag göra det igen, 1: med sällskap 2: gärna lättare hoj

Oförglömligt ivartfall, jag stod stilla en stund efter inskriptionen, tittade mig omkring och tänkte "minns denna stund" !!!

Leave a comment:

• Lundarn
    replied
    Härligt red8, med skönt väder! Modigt gjort att åka själv tycker jag, men du kanske är en rutinerad räv? Drygt ett år sen jag var där nu och jag skulle åka igen utan att tveka, gärna med bättre väder än sist dock!

Leave a comment:

• k1322
    replied
    Ha, vår mejsel är kvar ser jag. Ser torrt och fint ut jämfört med förra året.

Leave a comment:

• red8
    replied
    Besökte Daniel Marells hojgästbok den 2 Juli, stort tack till Daniel Marell för det något annorlunda tilltaget.

Utgick från Vittangi där min packning låg kvar i stugan, fick en strålande fin dag med solsken, temp runt 20C om jag inte missminner mig.Click image for larger version

Name:	DSC_8397.JPG
Size:	704.4 KB
ID:	849428Click image for larger version

Name:	DSC_8398.jpg
Size:	227.5 KB
ID:	849429Click image for larger version

Name:	DSC_8403.jpg
Size:	329.6 KB
ID:	849430Click image for larger version

Name:	DSC_8406_a.jpg
Size:	280.2 KB
ID:	849431Click image for larger version

Name:	DSC_8407.jpg
Size:	270.8 KB
ID:	849432Click image for larger version

Name:	DSC_8410.jpg
Size:	195.0 KB
ID:	849433Click image for larger version

Name:	DSC_8412.jpg
Size:	311.1 KB
ID:	849434
    Last edited by red8; 07-08-2017, 12:41 PM.

Leave a comment:

• Patrue
    replied
    Originally posted by k1322 View Post
    Nope, fick avvika under 2016 pga slut på soppa. Kolla gärna, undrar fortfarande :)
    Ser ju onekligen ut som en bro på google maps. Körde stora delarna av den norra biten med Street view. Galet mycket som är nyasfalterat. Ska kolla närmare med friluftskartan ikväll och se vad jag kan hitta för alternativ.

/Patric

Leave a comment:

Working...
X