Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 450 rally coming soon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

KTM 450 rally coming soon

Trevlig test bana
    Filmer:
    Old As Hell Production:
    http://www.youtube.com/user/OldAsHellProduction1
    Ligger några här också:
    http://www.vimeo.com/user2741352/videos

Snyggt. Lättare med kurvor utan träd faktiskt.

Vad är det för motor RF4, XC4 eller helt ny?
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

gårdagens nyheter...

Originally posted by Enduroadventure View Post
      Har pratat med en viss norrman som kört den nya KTM 450 Rally. Tydligen en 450SX motor med extra olja/oljekyl som sitter i ett lättat 690 chassi, mycket av plasten är detsamma som till 690 Rally.
      https://forum.soe.se/showthread.php?p=467513#post467513
      Last edited by StefanW; 09-24-2010, 11:16 PM.
      070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Miran Stanovic test 450 rally

http://www.youtube.com/watch?v=m-eQzeHb_Xg

Comment

Kan inte annat än gratulera dig till att ha valt att gå den egna vägen. Tyckte nog den nya KTMn hade en del gammalmodiga lösningar...
          070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Undrar om man valt insprutning på den. Min 625:a kändes jävligt tam när kom in i Andorra häromdagen på en gammal smuggelväg på 2300 m höjd.
            -------------------------------------------
            Anders
            Member of SSFOGHA

Comment

Första bilder

Ett par bilder på den nya rallyn
              Attached Files
              Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Ser ut som 690 baktank!?

Comment

Originally posted by Brum-Brum View Post
                  Undrar om man valt insprutning på den. Min 625:a kändes jävligt tam när kom in i Andorra häromdagen på en gammal smuggelväg på 2300 m höjd.
                  -------------------------------------------
                  Anders
                  Member of SSFOGHA
                  Man väljer nog helst bort insprutning på så små och lätta hojar.
                  Seda är det mer beroende på den låga densitet som luften har där och inte så mycket beroende om du har insprutning eller förgasare som reglerar blandförhållandet.
                  Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Förgasare är stenålder.

Jag funderar på vad som är nästa grej för mig. Jo en 690R som väger 20 kg mindre än idag. Blir inte alls förvånad om det är en 450. Både kraft & effekt räcker långt!
                    HMR

The art event!

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
                      Man väljer nog helst bort insprutning på så små och lätta hojar.
                      Seda är det mer beroende på den låga densitet som luften har där och inte så mycket beroende om du har insprutning eller förgasare som reglerar blandförhållandet.
                      Nu förstår jag dig inte riktigt.
                      Insprutningen är ju både lättare än ett förgasararrangemang och kompensererar till stor del den magrare luften på hög höjd ??
                      -----------------------------------------------------------
                      Anders

Member of SSFOGHA

Comment

Nya bilder

Lite nya bilder!!!
                        Attached Files
                        Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Habegär på den där
                          KTM 530 EXC-Rallye

Comment

Originally posted by Brum-Brum View Post
                            Nu förstår jag dig inte riktigt.
                            Insprutningen är ju både lättare än ett förgasararrangemang och kompensererar till stor del den magrare luften på hög höjd ??
                            -----------------------------------------------------------
                            Anders

Member of SSFOGHA
                            Inte vikten det handlar om direkt...gäller att eliminera felkällor, skulle vara mkt förvånad om det inte sitter en fugge monterad.

Comment

Originally posted by Enduroadventure View Post
                              Inte vikten det handlar om direkt...gäller att eliminera felkällor, skulle vara mkt förvånad om det inte sitter en fugge monterad.
                              Yes... förgasare monterade på den nya 450 Rallye. Som sagt, Rallye avdelning på KTM verkar lite blyg fortfarande att satsar på insprutning på Rallye hojarna... förgasare på 690 RR istället för sprut och samma på den nya bebisen 450...

Verkar som det finns andra på väg till Syd Amerika som funderar på "retro-fit" en så kallade "gammaldags" blandare på deras tänkta 2011 DAKAR moppar också.

Förgasare kanske é STENäldern... men, man kan åtminstone reparera en STEN (även med en hammare om det är nödvandigt - haha!) - i öknen. Kretskort och elektronik diagnos mitt ut i Atacama?... kanske inte så lyckade i det stora sammanhang? Då, som Henke skrev... det handlar om att försöker eliminera "fällkällor" så mycket det gå...

Ska blir intressant att se hur alla 450'or går mot varandra i januari (dena nya KTM SX/Rallye vs. alla privata EXC/Meca bygge, vs Sherco 450'n, vs, BMW/varna'n, vs. ApriliaTwin vs. CRF Honda's vs. Yam WRF 450 JVO kit hojar). Mer utbud och konkurens sedan länge i moto kategorin! Roligt det skall blir; att se moto teams mekaniker prioriterar motorbyte över däckbyte under tävlingen för första gången in 30 år på DAKAR... hahahaha!
                              Last edited by troy safari carpenter; 10-21-2010, 06:40 PM.
                              swedishmotosafaris

Comment

Working...
                              X