Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya Super Ténéré

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nya Super Ténéré

KTM 570 SXS m. MRS
    ---------------------------------------
    Blogg om Tuareg-rallyt 2010
    Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
    www.raiddesigns.com

Verkar ha dålig substans, eller vagt innehåll, ivarjefall bildligt talat.
    Attached Files
    Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Kardandrift?
      Ser kul ut, jag provkör gärna när den dyker upp!
      *Olov Helmfors Jonsson*

Comment

Comment

The Lord of YAMAHA Adventures was unveiled at the latest Tokyo Motor Show and introduces new levels of Art of Engineering and style to tough, long distance adventure touring. Equipped with state-of-the-art technologies like traction control, ABS and a unified brake system (UBS), the new Super Ténéré is ready to take you beyond the boundaries of travel.

-ABS + Traction control + UBS
          -Adventure touring (!!!)

Jag tror inte detta blir en ny KTM Adventure utan något mer mot Honda Varadero... ska vi säga 85hk (i motor, 75hk på slangen) och 230kg (minst!) fulltankad?

Men man kan juh alltid hoppas att dom försöker hota KTM.... men det tror jag inte!

/KLO
          Last edited by KLO; 10-21-2009, 11:56 PM.

Comment

Originally posted by KLO View Post

Jag tror inte detta blir en ny KTM Adventure utan något mer mot Honda Varadero... ska vi säga 85hk (i motor, 75hk på slangen) och 230kg (minst!) fulltankad?
            Men man kan juh alltid hoppas att dom försöker hota KTM.... men det tror jag inte!
            /KLO
            Med tanke på vad 660 Tenere väger 200 kg +, så är nog en vikt på 225 kg+ rimligt.

Å andra sidan så fick ju BMW till det med vikten på sin HP2, vägde inte den 185 kg torr.

Jag tror att Yamaha bygger en konkurent till BMW 1250GS, KTM Adventure.

Motorn tror jag blir större än din gissning, vad jag hittat att läsa på div sajter på så verkar det blir en 1200cc paralelltwin och med tanke på att den gamla TDM900 twinnen hade ca 85 hk så lär nog 1200 twinnen landa runt 110-115 hk i motor.

Vad gäller kvalitet och driftsäkerhet tror jag nya ST kommer att sopa banan med KTM.

Framhjulet ser dock ut som ett 19" på de bilder jag hittat, 21" är ju roligare men inte en nödvändighet på en långfärdsmaskin.

Ser fram emot den färdiga hojen och ett pris som hamnar vettigare till än vad KTM Adventure kostar idag. 125-130 långa känns inte riktigt motiverat för en hoj.

www.motorsite.gr
            Last edited by Dust Buster; 10-22-2009, 11:26 AM.

Comment

Jag tror Yamaha vill få det att se ut som de har byggt en konkurent till KTM adventure och BMW 1250 GS.

Fast i verkligheten kommer den konkurera med Honda varadero och det blir ju bara yterligare ett sömnpiller ZZZzzzzzz
              Mitt hjärta slår i 4 takt.

Grejer till salu: https://forum.soe.se/showthread.php?...ight=husqvarna

Comment

Kul att det satsas på "offroad" i alla fall
                Yamaha till skillnad från KÅTIM bygger ju till den breda massan och är väääldigt långt ifrån "race". Inte bäst på någonting, inga effektmonster men lite bra på väldigt mycket.

Varför byggs inga nya Superenduro av KTM?
                Svaret är troligtvis att det finns för få köpare/för smalt kundsegment för att ge en större avkastning/lönsamhet. Själv hoppas jag på en uppdaterad version av en SE!

Comment

Jag tror att den kommer att rocka fett. 660:in är ju inte kattskit direkt om man ser till drift o underhåll.
                  You can´t polish a turd

Comment

Originally posted by therian View Post
                    Kardandrift?
                    Ser kul ut, jag provkör gärna när den dyker upp!
                    Att få provköra en ny Yamaha hos handlare är lika svårt som peta in en klick smör i rumpan på ett piggsvin med en glödande nål…
                    Yamaha Sverige (stockholm) SUGER då dom upprepade gånger nekat mig provkörning trotts hojar funnits i hallen.
                    Fuck Yamaha säger jag bara.

Comment

Originally posted by Jan View Post
                      Att få provköra en ny Yamaha hos handlare är lika svårt som peta in en klick smör i rumpan på ett piggsvin med en glödande nål…
                      Yamaha Sverige (stockholm) SUGER då dom upprepade gånger nekat mig provkörning trotts hojar funnits i hallen.
                      Fuck Yamaha säger jag bara.

Läste om någon som var sugen på 660Z Tenere, möttes av beskedet att det fanns en för provkörning. EN. I hela landet. Succé.

Körde 660R tidigare. När jag planerade att köpa den fick jag inte provköra förrän jag skrivit på papper om köp. Provkörde på annan ort, och köpte sedan (dumt nog) hojen på stället där jag blev nekad provkörning. Nu har jag bytt märke och handlare och blir sannolikt kvar hos återförsäljaren i Bromölla livet ut.
                      Last edited by Marzocchi; 10-25-2009, 07:39 PM.

Comment

660

Jo kul att offroadsegnmentet får tillskott.
                        Tyvärr är det ju mer onroad med offroad-look om det blir en varaderokopia :(

Är det ingen annan än Ktm som kan bygga offroadvärdiga hojar nuförtiden ?
                        Med nya material etc borde det gå att banta vikten ??

Tom BMW F800Gs blev jag lite besviken på - den verkade från början kunna bli ngt - men slutresultatet verkar för tungt - eller ?

/K
                        Suzuki DR 650SE -97

Comment

2010+ Concept

custom adventurer moto design:rubberdust.comYamaha Super Ténéré, a motorcycle, a legend. The spirit of adventure, travel and freedom. I am an enthusiastic ow...

Comment

Oj oj oj vilken fin hoj.

...................
                            Kärsta Carlsson

Comment

Verkar bra, vad gissar vi på för vikt/effekt?
                              Jag hoppas på 200 kg ca 100 hk, då blir den en konkurrent till KTM.
                              Hoppas även den kommer med 21 " framhjul oxå.

Comment

Working...
                              X