Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XRV750 / Africa Twin - tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • andershz
    replied
    Originally posted by HåkanL View Post
    Nån som vet om det går att köpa pinnbulten till bromsbackarna bak på affen å isåfall vart??
    https://www.motorcyclespareparts.eu/...ts/45215ml7922

    Leave a comment:


  • sundström
    replied
    Originally posted by HåkanL View Post
    Nån som vet om det går att köpa pinnbulten till bromsbackarna bak på affen å isåfall vart??
    Lelles partssweden har säkert om du knappar in å letar
    tror det finns hos både biltema och din lokala hondasäljare också då många modeller delar sånt

    https://www.partssweden.se/honda

    Leave a comment:


  • HåkanL
    replied
    Nån som vet om det går att köpa pinnbulten till bromsbackarna bak på affen å isåfall vart??

    Leave a comment:


  • HåkanL
    replied
    Affe

    Ja då blev man med affe igen då ;)

    Leave a comment:


  • tyskterrier
    replied
    Originally posted by andershz View Post
    Årsmodell?

    För nyaste verkar det finnas i alla fall.
    https://www.motorcyclespareparts.eu/...1-headlight-eu
    Inte direkt billigt kanske, men ändå.
    Där ser man, tack för tipset! Gällde en -00 men tänkte att det kunde vara bra att veta för framtida olyckor!

    Med vänlig hälsning, Henrik

    Leave a comment:


  • andershz
    replied
    Årsmodell?

    För nyaste verkar det finnas i alla fall.
    https://www.motorcyclespareparts.eu/...1-headlight-eu
    Inte direkt billigt kanske, men ändå.

    Leave a comment:


  • tyskterrier
    replied
    Gokväll! Har en fråga ang strålkastarna; någon som har erfarenhet av utbyteslykta / utbytesglas? Är intresserad av en AT med ett sprucket glas och är orolig över kommande besiktning, även lite tråkigt att det inte verkar tillverkas lyktor längre. (Ifall man lyckas förstöra det framöver).

    Tacksam för svar

    //Henrik

    Leave a comment:


  • Patrix74
    replied
    Vet någon var man får tag i nytt sadelöverdrag till en AT?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Leave a comment:


  • peterw
    replied
    Vindrutefråga!

    Är 190+ cm lång och med nuvarande vindruta(original) får jag all turbulens precis mitt i hjälmen vilket är ganska störande.

    Är värt att satsa på en större ruta eller är det svårt när man är så pass lång? Är det isf bättre att ta en betydligt kortare och får turbulensen i bröstkorgen istället?

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Det låter mer som kontakten till kopplingsgreppet som är trasigt.

    Koppla förbi allt sånt skräp.
    Besiktningen bryr sig inte.
    De har muttrat nån gång om att neutrallampa som saknades.
    Jag tyckte att man kanske inte borde ha körkort om man inte kan hitta neutralen ändå.
    Då blev det tyst.

    Leave a comment:


  • Blixten
    replied
    Nytt el problem. När jag startar och lägger i vxl dör motorn och det går inte att starta med koppling intryckt när vxl är i. Misstänker att det sidostödsbrytaren som inte fungerar som den ska. Om man kopplar bort den helt, är det några problem vid besiktning? Någon som har råkat ut för samma sak?

    Leave a comment:


  • gluffis
    replied
    Originally posted by HondaHenke View Post
    Jag har bytt från en XRV750 - 99 till en CRF1000L - 16. Har kört ca 1100 mil på den nya.
    Kan bara säga att jag är väldigt nöjd. Är tyvärr inte någon hardcore offroad-åkare, så jag kan inte riktigt bedöma hojen som rally-hoj eller offroad-touringhoj.

    Men på grusvägar och större stigar har den funkat minst lika bra som den äldre. Och med betydligt mer kraft. Enda problemet är att man blir lite försiktigare när man kör en hoj för 150 000 i stället för en som är värd ca 30 000.

    Absolut största problemet med denna hoj är i mitt tycke priset. Jämför man med vad man får på en KTM så är det inte riktigt prisvärt. Sen har jag inte på något sätt kunnat jämföra själva ägandet/körandet med en KTM.
    Låter fint, överväger starkt en CRF1000L till nästa sommar. Tänkte att det kunde vara en värdig efterföljare till mina tidigare AT's , -90 o en -92a. För det enda jag saknade på dom var just lite mer umpf i maskin, särskilt med skjuts.

    Tror den stora skillnaden mot KTM är att du slipper skruva så mycket :D Tycker mig läst om en del magiska haverier på deras stora skogshojjar.

    Leave a comment:


  • Blixten
    replied
    Originally posted by Lizze View Post
    Problem trippmätere?

    Menar du tripmastern, det extra instrumentet?
    Om det börjar strula så finns hjälp.
    Japp det menar jag och den är helt död och snor läckström. Ska plocka bort den och titta på den. Har du några tips?

    Leave a comment:


  • Ucklahoma
    replied
    Jag har en kompis som har problem med turbulens på sin RD07A, vi provade att kapa ner en ruta så att den blir lika låg som en originalruta till RD03 som jag kör med utan problem med turbulens. Han gillar den inte så han kör med en Powerbronze ruta, förhöjd och den är ljusår bättre än den MRA ruta som satt där tidigare.

    /A

    Leave a comment:


  • Mhassic
    replied
    Originally posted by peterw View Post
    Har samma problem! Hittat nån lösning?
    När jag hade Affe så fick jag med en hög ruta samt den vanliga, slutade med att jag körde med lite nedkapad original ruta.
    Höga rutan gick inte alls att köra med. (är 191)

    Leave a comment:

Working...
X