Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XRV750 / Africa Twin - tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by flatout View Post
    Nu är bygget provkört och den känns riktigt bra inga plog tendenser finns kvar. XRV hittade en liten crossbana i skogen och testade hur den gick där även ett skogsmaskinspår provkördes. Efteråt fick jag en kommentar "Den är ju skön"

Lite data:
    Plast,sadel och Blinkers KTM 640/625
    Tank och framskivor egen tillverkning.
    Framlysen BMW 530
    Hastighetsmätare Trailtech Vapor.
    Ljuddämpare Hayabusa original dämpare.

Slutresultat ca 200 kg tom med vikt fördelning 50/50 hade hoppas på ca 190 kg men är ganska nöjd ändå.

Vad ska man kalla den XRV Lite ? Wannabe KTM ? eller är det någon som har något bättre?
    Byt framgaffel som Ubbe, så är du lätt nere i 190kg
    Och då med en RIKTIG framgaffel som inte bottnar för det minsta lilla.
    Lev NU... I morgon kan det vara för sent.

"Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind" Dr.Seuss

Comment

rykrör

Nä fräste fram fästen som passade dämparen och sedan svetsade jag ett nytt
      rör till dämparen. Originalfästena slipade jag bort och byggde ett nytt.

Bysadämparen fungerar riktigt bra i hopp med XRV låter lika lite som original men ger 10 km/h mer toppfart.

Originally posted by Hoke View Post
      Snyggt och äntligen!

Passar Hajabusandämparen rakt av?
      ----------------------------------------------------
      Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Gaffel

Jo det ligger på agendan men nu var det bara att få den åkbar.

Gaffel byte till vintern vem vet.

(Håller på med bror att byta fjädring på en transalp gaffel framhjul baksving,dämpare och bakhjul från en crf450. 300mm fjädringsväg på en transalp )

Originally posted by Nike68 View Post
        Byt framgaffel som Ubbe, så är du lätt nere i 190kg
        Och då med en RIKTIG framgaffel som inte bottnar för det minsta lilla.

Comment

Har ni sett denna? http://www.supermotardclub.com/Secti...icle49-p1.html Superfrän!
          I rather be a racer for a moment than a spectator for life.

Comment

pengar

Weber förgasare på hoj !!! har man obegränsat med stålar så kan man göra mycket.

Originally posted by Sten View Post

Comment

Ganska trevlig den här också: http://www.advrider.com/forums/showp...postcount=3901

Comment

Härligt jobbat Flatout, ska bli kul att se bror din´s transvestit Transalp när den kommer ur garderoben!!!!!
                "creative" IT Matte is back on track!
                Kör Till Max Bling Bling

Comment

eller använde du dig av färdiga skivor du bara modefierade så dom skulle passa ?
                  jag är fortfarande nyfiken på matrealval annars !

Comment

Tips på förgasare, har själv handlat av den här killen.. man är förvisso tvingad att köpa en komplett brygga med 4 förgasare.. men man kan ju gå ihop 2 pers å dela!!

http://www.blocket.se/alvsborg/Keihi...=16&w=1&last=1
                    KTM 625 SXC

Comment

Originally posted by abm77 View Post
                      Nu börjar vi snacka...

Comment

Du kan du. Jag såg bror dins hoj.

Jo det ligger på agendan men nu var det bara att få den åkbar.

Gaffel byte till vintern vem vet.

(Håller på med bror att byta fjädring på en transalp gaffel framhjul baksving,dämpare och bakhjul från en crf450. 300mm fjädringsväg på en transalp )
                        Kärsta Carlsson

Comment

Material

Efter läst runt lite på nätet så koma jag farm till att SSAB plåt MC 355 funkar fint om man vill så kan man cromatera eller måla skivorna så att dom inte rostar. Rostfria skivor är lite svårare att hitta bra material till hade ett par rostfria innan men dom slet belägg max 300 mil fram.

Originally posted by jjj View Post
                          eller använde du dig av färdiga skivor du bara modefierade så dom skulle passa ?
                          jag är fortfarande nyfiken på matrealval annars !

Comment

OK !
                            det där låter ju riktigt bra tycker jag,
                            men om man cromaterar dom förlorar man inte i bromseffekt då ?
                            nu är väl inte xrv´n någon hoj man gör stoppies med i första taget :o)
                            ska starta upp projekt bromsskiva efter semestern ,,
                            jätte tack för tipset

mvh jocke

Efter läst runt lite på nätet så koma jag farm till att SSAB plåt MC 355 funkar fint om man vill så kan man cromatera eller måla skivorna så att dom inte rostar. Rostfria skivor är lite svårare att hitta bra material till hade ett par rostfria innan men dom slet belägg max 300 mil fram.

Comment

En polare till mig har köpt sig en Honda affrican twin -02 han tycker att den låter lite tamt. Så är det någon som har tips på ett slip-on eller ett komplett avgassytem som låter lite roligare och klämmer ur lite mer effekt?
                              Finns det några allmänna "uppdates" som man kan göra själv så tas dom tipsen gärna imot typ öppna luftburk ,m,m
                              MVH/Glenn
                              Last edited by grj; 07-27-2009, 02:52 PM.

Comment

Min XRV går bra och varvar ur på 5an nu med två st 22mm hål i fram kant under Locket för luftfiltret, jag limma dit ett damm filter över hålen som inte synns när locket sitter på. Jag borrade upp hålen med en vanlig trä borr framifrån och med damsugaren på i fuftburken så inget skit hamna i gasarna. Min hoj är Dynajett körd och har K-N filter och ett Microm rör, men ett full flödes rör är bättre. Min gorde 160km förut, Nu gör den över 200km med orginal drevningen och svarar riktigt fint när man tankat 98 eller bättre soppa. Leta på ett beg Slip-on med ett stort hål genom så blir det ett kanon skönt ljud utan att det låta illa och Tvinn motorn blir en Ullv i fåra kläder he he.
                                Last edited by Kärsta Carlsson; 07-27-2009, 10:11 PM. Reason: ..............
                                Kärsta Carlsson

Comment

Working...
                                X