Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dalarna- allmän surrtråd

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jaaaa jag kan väl dra till med att bild 2 är Korså Bruk och att bild 4 är Norns Bruk. Dock bara blåa KTM där när jag såg dom senast

Lars

Comment

Originally posted by MZKjelle View Post
      Har fotat några kända och mindre kända Hyttor under höstens grusturer.
      Är det någon som kan säga var jag har parkerat MuZ:an.
      Ledtråd endast dagsturer från Borlänge och inom Dalarna.

Lycka till Kjell.e
      Mitt försök. 2 och 4 är lätta. Korså och Norn. 1 bör väl vara Ågs bruk och 7 kan vara Slifhytteå. Sen har jag på känn att 5 är Åsmansbo/Mattsbo.

Passar på resten, men håller med XRV..
      I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Hitta Hyttan - eller hur är det med lokalkännedomen

Ni har rätt på 1 = Åg, 2 = Korså, 4 = Norn. Det var de lätta , men 5:an har dom flesta passerat flera gånger så den borde någon klara. De andra ligger väster om Borlänge.
        Fler ledtrådar kommer senare.
        Kjell.e
        Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Någon borde väl vara Lövsjön? Vadå lätta??
          Tänkte en gång ha en tävling, den som hittar flest hyttor på en dag vinner. Kjelle du får inte vara med )

Comment

Nr:6 Gissar jag på att den ligger i Norhyttan, på väg mot Fredriksberg. Liten Avstickare in bara mot Gänsen/Lindesnäs.

Comment

Hitta Hyttan

Sven är på spåret, nr 7 är Lövsjön och nr 6 är Norshyttan, bra jobbat Tjoomas
              Bara två kvar att lösa.
              Jag är inte impad att ingen tagit 5:an än, 3.an däremot är överkurs.
              Kjell E

Comment

5:an ser ut att vara Ulfshyttan.
                Elving
                Låt inte omgivningen stå i vägen för din inneboende glädje.

Comment

Hitta Hyttan

Bra Elving, du verkar berest. Ulfshyttan är alldeles rätt.
                  Återstår nr 3.
                  Kjell.e

Comment

Trean...

Trean är nog Tanså hytta
                    Livet är kort och eländigt, man måste glädja sig när man kan...

Comment

Touringbutiken i konkurs

Läste i tidningen att touringbutiken har gått i konkurs.
                      Måste vara svårt att konkurera med webbshopar kanske?
                      Jäkligt synd för jag tyckte det va bra att ha dom i närområdet.
                      Men va vet man kanske startar det om i en annan regi.
                      Så då va det därför dom reade rejält tidigare i höst.
                      KTM because we are worth it!

Comment

Touring Butiken

Tror att dom måste flytta ner till Borlänge och det ska bli någon fortsättning. Men kläder och hjälmar är ju lite svårt att köpa på nätet då man gärna vill prova först.
                        Hoppas det inte blir fler butiker som gå samma väg för då börjar det tunnsått med mcbutiker i dalarana.
                        ----------------------------------------------------
                        Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Hitta Hyttan

Ture luskade ut den sista, bra jobbat grusbusar.
                          Till nästa år :håll utkik efter broar i "Malungs kommun" eller Konsthjul eller nåt annat man kan spruta grus på. Det finns risk att jag återkommer...
                          Kjell.e

Comment

Grusurotur

Blev 27 mil idag mot mockfjärd och vidare färd uppåt, såg spår en bra bit av en ensam hojare stannade vid några tillfällen och hörde stånkans smatter i fjärran någon som känner igen sig.
                            Kan ju inte heller låta bli brytenduro heller som nån nämnde.

Comment

Jag blir nog stående ett tag... det verkar som om att mina laddproblem eller el problem härör i efterdyningar kring mitt startmotordrev. Tog isär lite idag med hjälp av "Kicken", efter mätningar på allt som fanns anslutet kom vi fram till att statorn är död. Troligen har den fått en smäll av en liten metallbit som farit runt, kortslutit då och då och skapat problem.

Någon som vet något bra sätt att lösa detta på? Den är inte billig...

Comment

Grandurotur utomsocknes

Får tacka dagens ciceron Johan med Micke i släptåg för en fin rundresa i dalska myllan, lite ovan med grus men som sagt det gick ju bra.
                                Fina snabba endurospår och en lite annorlunda terrängtyp, startade ju tidigare imorse så jag hann ju med några mil innan jag slöt upp.

Tog lite bilder från turen framförallt Johans försök att klämma in hojen
                                på en bro enbart gjord för vanliga cyklar så bredden var ju inte direkt
                                anpassad.

Bragger

Comment

Working...
                                X