Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dalarna- allmän surrtråd

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Testpatrullen surrade iväg...

Testpatrullen har idag testat lunchmaten på Harsagården (ca 16 km SV om Järvsö), när testpatrullen anlände serverades pannkakor och ärtsoppa som "Dagens rätt" testpatrullen uttalade tvivel om ärtsoppan, då vi saknar utsläppsrätter. Kocken svängde då ihop fläskfilé med stekt potatis till samma pris.
    Resultat: Maten var både riklig och välsmakande, serveringspersonalen gjorde ett mycket gott intryck.
    Kort sagt: Mycket högt betyg !

Som tur var kom regnet så att regnkläderna kunde testas på hemvägen.
    Försvarets byxa med tillhörande kort jacka från 1963 klarade testperioden (Harsagården till Dådran) mycket bra!
    Kort sagt: Mycket högt betyg, men den ovisuella färgen drar ner betyget något!

En bra dag...

Testpatrullen surrar vidare, förra veckan testades Inlandsbanan, nästa vecka testar vi kanske ventilspel i A-dur //Ture_Mjuk
    Attached Files
    Livet är kort och eländigt, man måste glädja sig när man kan...

Comment

Ture

Där ser man. Hör av dig när du är i krokarna så får du sällskap!
      F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Originally posted by Evil Invader View Post
        Där ser man. Hör av dig när du är i krokarna så får du sällskap!
        Hej Evil Invader
        Nästa gång hör jag av mig (jag visste inte var jag skulle hamna idag, for efter gluggarna i regnmolnen).

Ture_Mjuk
        Livet är kort och eländigt, man måste glädja sig när man kan...

Comment

Rosentorp

Även jag måste slå ett slag för Rosentorp bageri och turistcamp i Orsa finnmark
          mysigt, trevligt,gott fika och efter en grusväg, kan det bli bättre ?

Ture dom undrade om du kom iväg på Inlandsbanan, så jag sa ja
          KTM because we are worth it!

Comment

Garage

Hej alla glada!

Finns det någon på forumet som har kontakt eller ett garage (varm garage) att hyra ut i Rättvik?

Hälsar Skägget

Comment

Jaha tänkte bara slänga in en allmän varning om svampplockare i skogarna nu.
              jag tycker det står parkerade bilar på nästan varje väg man kör på,ja även bredvid vägen ibland förstås En och annan utochbyggaälgpassgubbe är det ju också så klart.
              Vi ses i skogen
              Last edited by Robban; 09-23-2008, 10:45 AM. Reason: stavning

Comment

Utökad skyddsutrustning

Jepp, å älgjakten är på gång så nu börjar det bli dags att knäppa på kevlarvästen under jackan

Lungt å fint, men hinner oftast fram ändå..

Comment

Stötte på en jägare i helgen, såg inte alltför glad ut. Undrar om det var farten eller ett allmänt missnöje... Sen var det några 4-hjulsbilar som glodde länge och intensivt när vi dök upp på en skogsväg. Bäst att dra tyckte jag.
                  I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Originally posted by SvenB View Post
                    Stötte på en jägare i helgen, såg inte alltför glad ut. Undrar om det var farten eller ett allmänt missnöje... Sen var det några 4-hjulsbilar som glodde länge och intensivt när vi dök upp på en skogsväg. Bäst att dra tyckte jag.
                    va det i skogen eller efter grusväg?jag menar vi får väl bruka vägarna likaväl som dom får?Fast det är klart är det farten han tyckte illa om så ja då va det väl så då

Comment

Ett argument som talar för att äljägarna har rätt är att det bara är dom som är beväpnade med knallpåk

Lungt å fint, men hinner oftast fram ändå..

Comment

Vi kom ut på en stickväg, fast det är klart att före den den är väl lite tveksamt vad det ska kallas. Lantmäteriet har bedömt det som traktorväg.
                        Så vi stod liksom efter vägen och njöt eftersom det var en körupplevelse
                        I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Originally posted by SvenB View Post
                          Vi kom ut på en stickväg, fast det är klart att före den den är väl lite tveksamt vad det ska kallas. Lantmäteriet har bedömt det som traktorväg.
                          Så vi stod liksom efter vägen och njöt eftersom det var en körupplevelse

Intressant att hälsa och se väldigt glad ut vid sådana situationer, de brukar då liksom komma av sej, och deras ilska kan förbytas till nyfikenhet!

Tänk själv om vi som hojåkare stod på en stig. Och plötsligt kommer det en flock jägare, naturligtvis tänker de flesta att "nu jäklar får vi skäll!" Tänk då om jägarna såg glada ut som fan, och började prata om hur fina hojarna va! Och att de också brukade åka hoj på den stigen.. Snacka om att man skulle bli mer positiv nästa gång man såg några jägare ute i skogen

Om man stannar och pratar med rätt jägare, så kan man få se jäkligt fina dyra bössor och få höra många roliga historier. Man kan även påpeka att de hojar med regg skylt bak, är lagliga! Och att förarna oftast är trevliga och förstående
                          Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Hitta Hyttan - eller hur är det med lokalkännedomen

Har fotat några kända och mindre kända Hyttor under höstens grusturer.
                            Är det någon som kan säga var jag har parkerat MuZ:an.
                            Ledtråd endast dagsturer från Borlänge och inom Dalarna.

Lycka till Kjell.e
                            Attached Files
                            Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Originally posted by MZKjelle View Post
                              Är det någon som kan säga var jag har parkerat MuZ:an.
                              Kul idé! Jag har då sett de flesta live, men inte 17 vet jag var dom ligger...
                              Kör idag!

Comment

Ja vilken tur att det finns en allmän daltråd, missade den tidigare, har en misstanke om att vissa ser vad man annars håller på med typ bland stock å sten med myrvälling å liknande. Inge fel me de för då träffar man ju på alla andra likasinnade som gillar skog å mark men som dock tar sig fram tyst och inte stör djurlivet som man själv gör dessutom inte en endaste markskada som påföljd. får nog flankera lite på båda forumen men hemvisten blir nog Bolanche

Comment

Working...
                                X