Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XR600 Tråden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Är det någon som har ett bromshandtag till salu för dem modellerna där bromskontakten sitter utanpå under broms cylindern?

Comment

Jag håller på att renovera och bygga om min xr600 från 87 litegranna och nu har jag kommit till motorn. Problemet är att 2:ans växel hoppar ur vid hög belastning, vad ska jag leta efter för något som är dåligt/slitet?. Jag har en begagnad låda i bra skick att ta delar ifrån men det enda trasiga jag hittar i min motor är ett skadat drev som jag bytt ut. Dendär trumman som styr vilken växel som hoppar i ser ju sjysst ut, kan det vara gafflarna då kanske?.

Comment

Originally posted by XR_Håkan View Post
        Fick för mig att jag skulle bygga en Rally/ Dakar hybrid av min gamla XR då tracker bygget som va tänkt skulle innebära att jag skulle måsta sätta vinkelslipen i hojen vilket jag inte hade riktigt hjärta till.. :(

Blev inge högbudget bygge direkt men känner mig rätt nöjd iaf.

Har inte hunnit köra så mycket men den känns hyfsat stabil och riktigt trevlig att åka på. :)

Första. (När jag köpte den), före(Genomgången och pulverlackad ram, ny framgaffel) o efter bilder.
        Ball !!!!

Är den besiktigad så ?

Comment

Vilken skön tråd! Ska läsa varenda inlägg någon dag.

Här är min XR. Hittad i en ladugård. Stått där i 15 år. Första ägaren målade den svart.
          Jag kunde liksom inte motstå att köpa den.....

Click image for larger version

Name:	44583354_313464432782771_3932344349660020736_n.jpg
Views:	1
Size:	722.8 KB
ID:	851516

Den startar inte än men jag går sakta igenom bit för bit.
          Målet är att starta upp den och sen besiktiga den.
          Efter det så kommer mer kosmetiska åtgärder :)

Comment

Sehär. Jag söker lite delar till en honda xr600r 1987.
            Funderar på om det är någon här som har lite delar på lager? Så som förgasare och dylikt. Är typ ute efter allt utom ram och motor.

Comment

Hallå!
              För ca 5 veckor sen inskaffades en mycket fin xr600 - 97:a! Säljaren nämner att han justerat ventilerna...
              Vid uppstart så ticker det ifrån toppen och tycker mig höra att kamkedjesträckaren är fjäderbrott på.
              Detta tickande gör att priset sjunker och jag köper hojen.
              När ja senare efter att de beställda delarna kommit (fjäder till kamkedjesträckaren bla.) och ventilkåpan lossad ser ja att högra justerskruven till insuget är BORTA!! Tickandets gåta löst!!
              Hittar muttern på en avsats strax bredvid kamkedjan vid kamkedjesträckaren, som inte är gången...!
              Men justerskruven hittar jag inte...finns märken i locket efter skruven på ett ställe, finns också märken i locket till ventilskruven.
              Frågan är om det är nån här som råkat ut för liknande händelse? Hittade ni isf de lösa delarna? Vet någon om skruven är av mjukstål där endast toppen på skruven är härdad eller ej?
              Ska leta med en endoskopkamera i helgen, återkommer!!

Comment

Working...
              X