Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XR600 Tråden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Honda XR600 Tråden?

    Hej

    Välkommen till Honda XR600 Tråden!

    Tråden XR-Länkar i mekforumet:
    https://forum.soe.se/showthread.php?...ht=xr-l%E4nkar

    Info om oljemängd:
    https://forum.soe.se/showpost.php?p=378320&postcount=46

    Länk om fjädringsinfo:
    http://old.racetech.com/evalving/menu/searchdirt.asp

    Plastdetaljer:
    http://www.dirtbikestore.co.uk/acata...stics_114.html
    http://www.mdracingproducts.co.uk/products/xr-600r/

    Tankdekalar:
    http://www.raceline.se/shop/product_...roducts_id=552

    Cr framgaffel på XR600
    https://forum.soe.se/showpost.php?p=...&postcount=168

    Har du mer info eller länkar som passar här, skicka ett pm!

    //Tobbe
    Last edited by tobols; 04-03-2011, 02:56 PM.

    #2
    Vad bra att det startar en tråd om den anrika slitvargen xr600r, jag är nu min andra xr den första var en -93 och jag byggde om den till motard när jag ägde den -97. nu har jag köpt en xr -96 som går som jag önska att min -93 skulle ha gjort

    Jag vet att http://www.samsmotor.se/ säljer plast till xr dock inte pirat tyvärr...
    Drevning om du skall byta drivpaket så köp ett större bakdrev istället för fram...
    Jag har ett billigt styre nu med fågelpinne det funkar fint... men pro taper är ju ruggit tåligt och det är ju ett fat bar.
    //Henkan

    Comment


      #3
      Jag har nu köpt ett nytt drivpaket från Addemoto samt ett större bakdrev med 51 kuggar på. Nöjd som fan så skall jag montera det och se hur den blir med lägre utväxling!

      Dock så upptäckte jag att den 110länkars kedjan som jag fick med var för kort för att använda tillsammans med 51kuggars drev bak.

      Hur blir det att förlänga den kedjan jag har med några extra länkar och ett kedjelås?
      Jag kör inte så mycket och det är mest skog och grusväg som gäller, inge tävling direkt.

      Eller är det bara att bita i det sura äpplet och köpa en ny kedja?

      Comment


        #4
        Jag hade nere maskin för byte av kam, vippar, drevaxel, ringar m.m. och när jag till slut fick ihop motorn efter tredje försöket så blev den svår att starta när den är varm?! Haft nere förgasarna 2 gånger men inget hjälper...

        Kompen är ju helt annan nu än tidigare så jag har snöat in på "pysen" Är det någon som kan den? Jag får ju för f.n rulla igång den nu.
        Kan det vara "membranet"? Det ser helt och fint ut.

        Ju mer jag skruvar in luftskruven ju slöare blir den men går jämnare. Skruvar jag ut blir den pigg men smäller hostar och stoppa lätt. Vad gör jag?!

        Jag gillar ju min gammla pärla, men hon mår inte som hon skall.

        XR 600 R 1986

        Comment


          #5
          XR-tråd, Äntligen!

          Kvällen börjar ta ut sin rätt, jag har skrivit en del om och ang XR, kolla min profil så kan jag fylla på med lite länkar som du kanske kan lägga upp i första inlägget så att de är lättare att hitta.

          Jag skulle rekomendera att du lämnade tillbaka det stora drevet bak. en kugg fram gör en skillnad på ungefär 3kugg bak, mao om du har standard 14/48 och går ner till 13/48 så får du en rappare maskin som är lättare att knixa runt i skogen etc, medan du kanse slänga på 14-drevet när du ska köra fortare grus. detta kan göras med samma kedja och ett framdrev extra kostar typ 130spänn. "gör om, gör rätt! "

          Återkommer med mer

          Mvh Johannes.
          Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
          Gökuret KTM 350 SXF -12
          Smygrökarn KTM 125 EXC -04

          Blurren: Yamaha DT125 10V -82

          The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

          Comment


            #6
            Tänkte få bumpa tråden lite med ett par frågor.
            Vilka däckdimensioner får man plats med bak?
            Ni som bytt förgasare till Mikuni TM/HSR hur har ni löst gasvajern?

            Comment


              #7
              Funderingar kring tändsystem xr 600 r

              min gris har en vippströmbrytare till tändningen som man startar (kickar) och stannar med, den sitter på styret under hastighetsmätaren står Baja Design på den, antar att detta inte är original.
              frågan är hur är original är det alltid konstant kontakt med tändningen och man stänger av med en dödarknapp? eller skall det finnas ett tändningslås? Annars kan vem som helst starta den.

              hade bara lite funderingar runt detta, vill ha hojen så original som möjligt.

              Comment


                #8
                Honda XR600R har inget tändninglås orginal, bara dödarswitchen på styret.
                Honda XR650L har dock tändningslås enligt vad jag kan dra mig till minnes, den har ju även elstart..
                Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                (™Geggamoja)
                http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

                Comment


                  #9
                  Tjena, tänkte höra hur mycket olja det ska vara i en xr600r modell 86 eller 87!
                  Har läst 2.3l på nåt ställe, men stämmer det? Har ingen bok att kolla i.
                  Tack för svar

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Persson_A View Post
                    Tjena, tänkte höra hur mycket olja det ska vara i en xr600r modell 86 eller 87!
                    Har läst 2.3l på nåt ställe, men stämmer det? Har ingen bok att kolla i.
                    Tack för svar
                    Tjoflöjt!

                    https://forum.soe.se/showpost.php?p=378320&postcount=46

                    Gött med en till gammelgris! Håller själv på att fixa med min. Har en PDF på instruktionsboken någonstans, hittar den inte just nu, men du kan PM:a så kan jag kanske maila den om jag hittar, eller posta adress till den här.

                    //Jo
                    Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                    Gökuret KTM 350 SXF -12
                    Smygrökarn KTM 125 EXC -04

                    Blurren: Yamaha DT125 10V -82

                    The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

                    Comment


                      #11
                      Tjena, tackar för svar. Sökte men jag hittade inget om detta, sökte fel antagligen! Jag skickar PM!

                      Ja,jag såg det. Läste i din tråd igår, fint att du fick igång den

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Persson_A View Post
                        Tjena, tackar för svar. Sökte men jag hittade inget om detta, sökte fel antagligen! Jag skickar PM!

                        Ja,jag såg det. Läste i din tråd igår, fint att du fick igång den
                        Danke!

                        Hittade PDF:n, men den var på cirkus 60 meg, kollar om jag inte kan hitta länken jag laddade den från (eller pallar din inbox med 60Mb ?)

                        Snubblade över denna med, bra att ha:
                        XR-länkar: https://forum.soe.se/showthread.php?...ht=xr-l%E4nkar

                        Letar vidare en stund
                        Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                        Gökuret KTM 350 SXF -12
                        Smygrökarn KTM 125 EXC -04

                        Blurren: Yamaha DT125 10V -82

                        The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

                        Comment


                          #13
                          Japp, det pallar den med.

                          Comment


                            #14
                            Besiktning av "Soffan" är antågande och jag tänkte stämma av med er andra som kör dylik.

                            1: Vad kör ni för utväxling på grus, körde 13-48 förut men växlarna tar slut så fort..

                            2: Har ni hittat drivpaket till rätt pris någonstans? Billigaste jag hittat är om man kombinerar Duells med MCWeb då hamnar man på någonstans runt 774 balubas.

                            3: Bromsbackar till bakbromsen (för oss med äldre grisar) hittar man billigt (102 spänn ink fjädrar) men frambelägg?, någon som hittat något som passar på tex biltema, goldfren eller team 10 för under 200 ?

                            Fler frågor lär komma, under tiden håller jag hus i min egna renoverings- och moddtråd (som man hittar i min signatur)

                            //JO
                            Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                            Gökuret KTM 350 SXF -12
                            Smygrökarn KTM 125 EXC -04

                            Blurren: Yamaha DT125 10V -82

                            The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

                            Comment


                              #15
                              Belägg fram har också Biltema, Jofrab har väll också för under ett par hundra?
                              Massor med hojar har samma belägg som til denna, bland annat XRV750. Wr400, Lite Kawasakis mf. Kolla någon stor tillverkares hemsida (tex Goldfren) för referenstabeller. Det är ju samma ok på massor av hojar.

                              PS annars har jag två uppsättnignar dyrare belägg som jag kan sälja för 150:-/uppsättningen (halva nypriset). Rullat 10 meter i garaget.
                              Last edited by Hoke; 05-12-2009, 09:57 PM.
                              Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                              (™Geggamoja)
                              http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

                              Comment

                              Working...
                              X