Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dubbla premien om man inte haft körkort i 5 år...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dubbla premien om man inte haft körkort i 5 år...

Ringde precis och kollade vad min Dominator skulle kosta att försäkra hos Bilsport MC.
    Dom frågade om jag hade haft körkort i minst 5 år, jag svarade ärligt nej och då hamnade premien på 3095:-.

Jaha, sa jag, om man har haft kortet i 5 år, vad blir premien då? Jo 1520:-.
    Skaplig skillnad!
    Undrar om det skulle funka om jag nu skulle teckna en försäkring och helt enkelt ljuga om hur länge jag haft mitt A-kort? Då blir det ju faktiskt bara hälften så dyr premie. Eller kollar dom det med Vägverket kanske?
    Tre brutna revben...hittills.
    Ja, nu två till. Fem totalt alltså. Hjärnan verkar ju funka i alla fall.

Jag har samma dilemma med min, funderar på att "sälja" den till
    farsan som har haft kort sen 1963. Dessutom bor han utanför
    storstockholm vilket bara det minskar med 30%.

/Håkan

Comment

Ett tips. Kolla hur det är med självrisken om det inte är den "rätta ägaren" som är förare. Kan vara dyrare då...

Comment

När jag flyttade från Hagsätra till Huddinge/Myrängen sjönk min premie på min förra hoj, en Kawa ZX10 med nästan 50%. Pröjsar nu ca 1300:- om året för halvförsäkring för min DR. TryggHansa/Holmia.

Comment

Vad jag vet så kan de kolla mot vägverket hur länge man haft kortet, så verkade det iaf när jag tecknade min försäkring:

-Och du har MC kort, jaha, sen tre veckor, grattis!!
          -Ehh, tack...

Ungefär så lät det, på Bilsport.

/Micke
          UR-TT600, ein maschin für den wahren Enduro-Fahrer

Comment

sunken

undrar nån har skrivigt med tush i nim panna "lättlurad jävel" pyntar 3800 hos bilsport. hel och helårs 24 år bor i nacka å haft kortet sen 99 gotdammit!!!!
            billigaste ja hittade. ringde runt som fan å bråkade med dom

Comment

34 å sprillans XR 650, också i Nacka och kk sen -00. Bilsport 3400:-.
              K-märk gruset!

Comment

För övrigt kan tilläggas att man får rabatt om man är medlem i SMC.
                Antagligen 10% eller mindre, men i alla fall. Det sa dom inget om när jag ringde, utan det är tydligen upp till en själv att säga...

Börjar bli rätt irriterad på dessa förskingringsbolag alltså...
                Tre brutna revben...hittills.
                Ja, nu två till. Fem totalt alltså. Hjärnan verkar ju funka i alla fall.

Comment

Working...
                X