Announcement

Collapse
No announcement yet.

Australasian Safari

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Australasian Safari

Tjena, jag har bestämt för att ställa upp i Australasian Safari i år. Det går i WA sista veckan i augusti. Är det någon mer som går i samma tankar så vore det trevligt att få kontakt.

2008 Australasian Safari...

För Er som ar intresserade av att få mer information om 2008 Australiasian Safari, kan Ni titta på hemsidan;

http://www.australiansafari.com.au/

eller PM mig;

eller titta in på;

www.swedishmotosafaris.se

eller skicka e-post till;

info@swedishmotosafaris.se

Jag kommer att agera som agent till tävlingen igen i år; och vi ska samordnar de Skandinaviska deltagare (bil och MC) som skall vara med och tävlar i Väst Australien's öken i augusti/september!

hör av Er...
    Attached Files
    Last edited by troy safari carpenter; 01-17-2008, 10:23 PM.
    swedishmotosafaris

Comment

Känner igen detta... kära Matsson??

Mattsson
      Moderator

Reg.datum: Apr 2004
      MC: 2 X KTM

--------------------------------------------------------------------------------

Hej Troy, vi håller oss i en tråd!

KÖRNINGSFORUM REGLERNA:

Körningsforumet: Läs innan du postar

"Körningar är forumet där du kallar till körning. Alltså tid och plats för körningen, samt vad det handlar om. Exempel på hur det kan se ut:
      Rubrik: Grusvägskörning Umeå 15/3

Text: På lördag kör vi så det dammar. Ta med fika och badbrallor. Jag och benknäckar-Bengt kommer.

De som kör har inget intresse av att du ligger hemma och äter chips, så inlägg som "Jag bangar" är helt meningslösa, om du inte redan sagt att du kommer vill säga.

Övrigt snack om grejor, personer, hojar, och annat som inte är kopplat till en bestämd körning tas i andra forum. Vilka som kör i Örebro tas i "grussnack" osv..."

PARAGRAFERNA OVAN ÄR FORUMETS ORD... INTE MIN...

DÅ RESONERADE JAG ATT;

I OCH MED ATT DENNA KÖRNINGEN (Australian Safari) ÄR INGET VANLIGT SOE KÖRNING SOM SOE MEDLEMMAR KAN BLIR BARA "KALLADE" TILL (utan flygbiljetter och sjöfrakt!), OCH i OCH MED ATT GENERELLT INFO OM RALLIES osv. BRUKAR HÖR TILL I GRUSSNACK... OCH i OCH MED ATT ICKE REGISTRERADE FORUM MEDLEMAR INTE KAN SE DETTA ÄMNET i KÖRNINGS FORUMET... JAG TRODDE I MIN OKUNNIGHET ATT DET KANSKE PLATSADE BÄTTRE I GRUSSNACK...??

MEN VISST...
      Last edited by troy safari carpenter; 01-19-2008, 01:00 AM.
      swedishmotosafaris

Comment

Nu är det fixat!
        KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Tack kära Matsson...

Originally posted by Mattsson View Post
          Nu är det fixat!
          Moderaternas job har på SOE är inte lätt (and the pay sucks!), men tur vi har dom för att hålla skåpet i skick...!

Nu att Australien Safari tråd ligger på ett forum var alla SOE-ites (och icke registrerade typer) kan se det o snacka om det, hoppas att vi kan skapar mycket intresse bland SOE för denna trevliga öken rally i 2008!

Jag vet att ATI har mycket gott att säger om West Australia's terräng och folk... Och det ser ut som vi kan har tre - fyra stycken Svensk MC åkare i år... samt Öken Olle och Pelle W i en Svenskt/Aussie 2 bil team... Heja Sverige!
          Attached Files
          swedishmotosafaris

Comment

Den första Svenskt/Aussie/Japanskt Rally Raid team...

För en ÄKTA Svenskt Rally Raid (bil) team satsning kolla här...

www.tubusracing.com

Hemsida lanseras nu i samband med På 2 Hjul mässan i Göteborg!

DAKAR 2009/2010, Australian Safari, UAE Desert Challenge mm...
            swedishmotosafaris

Comment

Men vad gör man om det regnar då?

Originally posted by Nora-Mikael View Post
              Tjena, jag har bestämt för att ställa upp i Australasian Safari i år. Det går i WA sista veckan i augusti. Är det någon mer som går i samma tankar så vore det trevligt att få kontakt.
              I händelse av att träningen måste ställas in p.g.a. låg molnbas eller en stygg sticka i fingret finns det att göra i alla fall. Och nu har trean kommit ...

http://www.teagames.com/games/tgmoto...ay.php?start=1

Comment

Virtuell offroad...

Originally posted by Tommys kusin View Post
                I händelse av att träningen måste ställas in p.g.a. låg molnbas eller en stygg sticka i fingret finns det att göra i alla fall. Och nu har trean kommit ...

http://www.teagames.com/games/tgmoto...ay.php?start=1
                Tack Tk... mer vetenskapliga material för att förbättra öken-barnens rutiner!

Hagenblad... entligen; den perfekt tränings program för den perfekta forsöks kanin!!
                swedishmotosafaris

Comment

En liten lägesrapport om mitt äventyr.
                  Vurpade och bröt några revben i slutet på april, blev då lite tveksam, men det läkte hyfsat snabbt och i mitten på maj var jag på hojjen igen. Har köpt en plats i GHR-teamet, de verkar seriösa, en av deras förare vann i fjol! Har också skickat in anmälningspapperan och betalt samt beställt flygbiljett så nu finns det ingen återvändo. Gäller nu att träna ordentligt.

Mikael

Comment

Lycka till! Ta det försiktigt så du inte drar på dig några onödiga skador nu precis innan tävlingen.

Har du några bilder på hojen som du kommer att köra där nere?

Comment

Marcus, tack för det. Jag tränar mest på crossbana, försöker hålla skaplig längd på passen. Jag vet inte vad som är bäst inför ett rally, cross där man håller skapligt hög fart i 25-30min eller enduropass på 45-60min i lägre fart? Visst crosspass på 45-60min är ju ett alternativ .
                      Har inga bilder på hojen än, den byggs just nu av GHR-Honda.

Comment

All träning är ju oftast bra träning :)

Ju mer destå bättre. Tyvärr har man ju inte alltid tid till det.

Comment

Har ingen bild på cykeln än, byggs just nu. Pratade med Glenn Hoffman (GHR) igår, jag var lite orolig för de hade inte svarat på email och telefon i några dagar. Det visade sig att de höll på att flytta kontoret, de hade alltså inte tagit mina pengar och stuckit till Bali! GHR bygger åtta cyklar till racet, tre till förare som ska försöka vinna, en till Tony "Plugger" Lockett mycket känd fd Aussie Rules-spelare och hyfsad hojåkare samt tre Clubman Package-hojar inklusive min.
                          Det börjar komma lite mer info on rallyt på en för övrigt rörig och trög hemsida, www.australasiasafari.com.au, Det blir ca 2800 km tävlingssträcka och ca 4000km totalt .

Comment

provar att få in en bild på fjolårets GHR Honda 450
                            Attached Files

Comment

Blev fel bild, här är den rätta
                              Attached Files

Comment

Working...
                              X