Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yamaha WR250R Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Detta måste ju vara ett klipp: https://www.blocket.se/gallivare/Yam...R_80012406.htm

Comment

Originally posted by Oakbloom View Post
      Hej, Är intresserad av en WR250X är du intresserad av att sälja och vad har du tänkt för pris?

Vänliga hälsningar,
      Jimmy Ekblom
      WRR är såld och WRX tror jag inte att jag är redo att skiljas från ännu. Beklagar :/

Comment

Hej,

Jag vill gärna köpa en wr250r om det är någon som kan tänka sig att sälja sin! Helst i närheten av Valdemarsvik men även Stockholm funkar.

Tack på förhand / Andreas

Comment

Säljer en oanvänd WR250R powercommander V (5), Finns i annonsdelen & tillbehör 2500:- , Skulle lagt dit den på min WR250R men har köpt en GS650.

Comment

Någon WR-ägare som uppgraderat sin fjädring?
            Har en tanke att köpa alla relevanta delar via Travis på Go Race och göra jobbet själv, eller lämna bort till min lokala fjädrings-mek. Utöver shims/ventiler bör gummi + blåsa bytas i bakdämparen.

Comment

Nej, dessvärre inte. Däremot har jag lite andra "bekymmer" med min WR. Kopierat från däcktråden.

Tjena. Jag har en nyinköpt wr250r med razorback däck. råkade köpa 110/100 bakdäck, som är lite högre än orginal. Har upplevt hojen väldigt sladdrig på grusväg, den kommer i självsvängning i lite högre farter, typ 50+ km/h, riktigt otäckt.

Efter att ha sänkt den så mycket det går på justeringen på bakfjädern, höjt den så mycket som möjligt fram ( toppen på gaffelbenen i linje med kronan) och satt race sag till 110mm så går den betydligt bättre. Men den känns fortfarande lite svajig ibland. Allt är åtdraget med moment, allt är i bra skick, hojen har gått 400 mil.

En sak jag inte provat ännu är att flytta bak bakhjulet, just nu sitter det längre fram än mitten på justeringen.

Hur går din WRR på grus, har du råkat ut för dessa besvär också?

Jag är 176, väger ~78kg i utrustning.

Mvh Linus

Comment

Upplever inte samma problem. Kanske rider däcket på klackarna innan de blir nedslitna och hojen upplevs instabil. Hur har du med inställningarna av comp och retur på bakfjädringen? Jag kör med grundinställning på comp och två klick långsammare på retur. Lätt att gå bort sig och skruva fel håll. Är returen för snabb uppstår självsvängningsproblemen. Samma inställning på framgaffeln också.
                Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Nu har jag inte inställningarna i huvudet. Men bak kör jag mer returdämpning och mer kompressionsdämpning än standard. Fram kör jag mer kompressionsdämpning och mindre returdämpning, för att motverka mjuk gaffel. Detta enligt råd från något av wr250r forumen. Har ju slitit lite mer på däcken nu, och det har blivit bättre. Ska försöka ge mig ut på en tur i veckan om vädret inte är allt för hemskt. Återkommer igen med lite reflektioner.

Tack.

Comment

Osäker på det här med dubbelpost, men jag provar.

Hur har ni löst extra bränsle på era wr? Det är lite snålt med stortank till salu i EU som inte kostar fantasipriser.

Comment

Originally posted by Lajning View Post
                      Osäker på det här med dubbelpost, men jag provar.

Hur har ni löst extra bränsle på era wr? Det är lite snålt med stortank till salu i EU som inte kostar fantasipriser.
                      Jag köpte en 3 gallons IMS från justgastanks.com . 314 dollar + frakt+tull. Då kommer jag 30 mil.
                      Kjell.e
                      Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Originally posted by MZKjelle View Post

Jag köpte en 3 gallons IMS från justgastanks.com . 314 dollar + frakt+tull. Då kommer jag 30 mil.
                        Kjell.e

Okej. Har kollat på lite på både IMS och Safaritanks. Skulle hellre ha 14 liters än 3 gallon/~11 liter. Men IMS kostar betydligt mindre ju. I mitt normala grusbus-läge så har jag en snittförbrukning på 0.41-0.47 liter milen. Funderade lite på om det skulle vara smartare att köpa en Rotopax, om man skulle få för sig att byta upp/ner sig till något Orange på lite fler kubik nån gång :)

Comment

Originally posted by Lajning View Post

Okej. Har kollat på lite på både IMS och Safaritanks. Skulle hellre ha 14 liters än 3 gallon/~11 liter. Men IMS kostar betydligt mindre ju. I mitt normala grusbus-läge så har jag en snittförbrukning på 0.41-0.47 liter milen. Funderade lite på om det skulle vara smartare att köpa en Rotopax, om man skulle få för sig att byta upp/ner sig till något Orange på lite fler kubik nån gång :)
                          Jag har den största fetetanken från IMS. 4 kakor plus moms och tull från en e-baysäljare i USA. Dyrt blir det här i svedala men nu jävlar slipper man soppaångest. :) Konstigt nog så känns hojen inte nämnvärt klumpigare med den tanken och då har jag kört full on enduro med den.

Comment

Ser bra ut Silverado. Men man kunde ju tro att det var en tank från Australien du köpt :)

Ska köra lite mer med hojen, men det lutar åt en stortank av något slag ändå, och då kanske det är lika bra att ge sig på den största. Fördelen är att den ger en del skydd åt kylaren också.

Gillar tanken att ha bensinen på rätt ställe på hojen och lämna bakdelen ren för packning.

Comment

Working...
                            X