Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dakar 2008 - tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dakar 2008 - tråden

Vi har ju ingen tråd för Dakar 2008 ännu! Det måste åtgärdas

Idag blev rutten tillkännagiven. Den ser lite annorlunda ut mot tidigare år!

Förutom kapten Berglund och Annie Seel kommer även Henrik Rahm att försöka ta sig och sin hoj till Dakar. Henrik ska köra med fd Lukas Lundins KTM rally, som Berglund köpte av Rahm, som sedan köpte tillbaka den igen. Skoj att se att recyclingen fungerar...

"...Köpte 660´n av Lukas Lundin efter hans Dakar 2004, körde sedan Marockorallyt 2005. Tomas Beglund köpte sedan hojen och körde Dakar 2007. Nu är den åter i min ägo med en härlig race patina..."

Skönt att dakarrallyt finns så man har något att se fram emot i novembermörkret...
    070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Bra initiativ Stefan till att starta tråden!

Ska som vanligt bli roligt att följa både Annie och Thomas i Dakar. Thomas kommer nog göra en minst lika bra prestation denna gången som förra året.

Att följa Henrik blir super roligt då jag verkligen hoppas att allt flyter på och att han inte drabbas av några tråkiga missöden. Hoppas Henrik kommer in och skriver lite här på SOE om hur det går med uppladdningen. Alltid roligt att få lite mer kunskap om hur de förbereder sig! Han gör ju en fin ekoinsats genom att återanvända sin gamla hoj :)

Henrik har ju även en hemsida: www.fullfart.se

Comment

Då får jag väl ta och passa på att meddela att startlistorna kom upp i går. Tina läser för AL ATTIYAH Nasser sale. http://www.dakar.com/2008/DAK/RIDERS...8-engages.html
      XRV 750
      EXC 525
      G-G 280

Comment

När börjar tävlingen, och på vilken kanal/tid visas den ?

/F
        Jag kör tills jag ligger...

Comment

Originally posted by fredrikl View Post
          När börjar tävlingen, och på vilken kanal/tid visas den ?

/F

Starten går den 5:januari
          Eurosport brukar sända en halvtimme varje kväll. Kommer inte exakt ihåg tiden men runt 22.00-23.00. Repris dagen efter.

Comment

Dakarrallyts bansträckning presenteras, diskuteras och analyseras http://www.eurosport.se/rallyraid/da...vid57174.shtml

Sugen blir man. Ska bli kul att följa svenskarna.
            Jag kommer bli mycket snabbare nu när jag inte har någon motorbroms som bromsar mig.

Comment

Heja Sverige!
              Mitt hjärta slår i 4 takt.

Grejer till salu: http://forum.soe.se/showthread.php?5...ight=husqvarna

Comment

Finns det fler soeister än vi som har planer på att åka till Lissabon runt 3 jan
                för att se förberedelser och kolla in starten?
                /anneli o kjelle

Comment

SUCK!! Jag har ju inte jurospårt längre... FAAAN! Jävla Comhem

Måste komma på någon bra lösning på detta fort.
                  KTM 250SXF

Comment

Hei Granner!

Må også få tilføye at i år er det også 3 norske som kjører. Asbjørn Sletholt, Gjermund Frostad og P.A Ullevolseter.
                    Så mange har det vel ikke vært fra "oss" tidliger såvidt jeg vet. Gleder meg allerede. Det kommer nok til å bli ekstra hardt i år med så mange lange ettapper etterværandre. Skulle tro at dette kommer til å slite ekstra hardt på førstegangskjørerene.
                    Håper alle lykkes å fullføre
                    Last edited by toros; 11-23-2007, 12:16 AM.
                    Toros

Comment

Originally posted by anneli View Post
                      Finns det fler soeister än vi som har planer på att åka till Lissabon runt 3 jan
                      för att se förberedelser och kolla in starten?
                      /anneli o kjelle
                      Har velat fram och tillbaka men det blir nog inte något Lissabon i år. Hör med Magnus ("pappakeno", Kaptens bror) och med "Tommys kusin" de funderar på att åka dit.

Det är skoj att röra sig vid startområdet då det finns mycket att titta på. Många utställare av diverse prylar = bara att ställa sig i någon kö så får man någon liten sak med dakarloggan eller liknande!

Vi försökte sist att se både när de förarna körde ner för startrampen och sedan snabbt ut till första specialen men det funkar inte. Ungefär halva befolkningen i Portugal har gett sig ut för att se på specialen så vill man hitta ett bra ställe får man ge sig ut i god tid innan de startar. Längs med specialen har portugiserna campat och värmer sig med massor av grillkött och tetraviner... Bara att ta seden dit man kommer
                      070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Kul o se att min gamla hoj skall användas en gång till i Dakar. Cirklen är sluten onekligen.
                        Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Nu är det bokat åker den 3/1 hem den 7/1.Ska bli skitkul, vi är tacksamma
                          för alla tips hur man får ut mesta möjliga av vistelsen där.
                          /Kjelle & Anneli

Comment

Kul att det är några som sticker ner för att heja, jag e lite nyfiken på hur upplägget ser ut för er därnere. Jag är inte riktigt hundra på hur jag ska göra själv,så det skulle vara kul med lite mer info.

Ses kanske i Täby-c imorgon ??

/ Mangan

Comment

Vårt upplägg är inte färdigt än, vi bokade idag och vi ska ta reda på allt dom kommande dagarna. Jag själv ska vara med och kränga sponsorpaket åt Tomas i Täby centrum på Söndag.
                              MVH anneli

Comment

Working...
                              X