Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grusvägar Tullinge

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Grusvägar Tullinge

Jag vet det finns mkt grusvägar däromkring. Hade tänkt ut och köra på Söndag. Var börjar man lämpligast köra? Jag tänkte köra ut på en grusväg som går nära infarten till flygfältet, men har ingen aning om den leder någonvart? Eller finns det bättre ställen i Södertörn att smiska grus på?

Originally posted by -PLM- View Post
    Eller finns det bättre ställen i Södertörn att smiska grus på?
    Vet inte vilken grusväg du syftar på men de finns en del vägar på den sidan av V 73. En del är rikgtigt trevliga och en del som är ok... Kanske lite mycket is på dom nu bara. Det snöade upp til 40 cm på visa ställen i skogarna neråt Nynäshamn.
    Mitt hjärta slår i 4 takt.

Grejer till salu: https://forum.soe.se/showthread.php?...ight=husqvarna

Comment

mycke snö kom det, 52cm hos mig. Så sätt på dubbdäck om du ska mot sorunda

Comment

Originally posted by Byström View Post
        mycke snö kom det, 52cm hos mig. Så sätt på dubbdäck om du ska mot sorunda
        Aj fan, hade glömde bort att det snöat så mkt på södra sidan. Dubbdäcken får vänta ett tag till, kanske ska satsa på norrsidan iallafall.

Comment

Vägen du menar är det vi brukar kalla Hacksjövägen och den leder (förbi bommar) till "Paradiset-vägen"/Slingerbulten beroende på hur man kör. Med barmark är det en mycket trevlig väg att köra. Utan karta finns det klara möjligheter att köra fel (det har jag gjort) och då kan man riskera att reta boende.
          Just nu bör du kanske ha dubb.
          --------------------------------
          Borde köra mer...

Comment

Grusvägarna ute i länet verkar ha frusit på ordentligt. Varenda grusväg som jag va ute och härjade på idag var mer eller mindre isgator. Fick köra på kanten av vägen där det var isfritt. Vurpade iaf.

Comment

Aj fan, hade glömde bort att det snöat så mkt på södra sidan. Dubbdäcken får vänta ett tag till, kanske ska satsa på norrsidan iallafall.
              En jobbarkompis i Sorunda hade 60 cm snö härom dagen ,har väll sjunkit ihop lite nu ,men mycke ändå
              inge snö i södertälje men lite i järna
              3 dm i trosa trakten sägs det , alltså väldigt lokalt

Comment

Originally posted by Svekke View Post
                Vägen du menar är det vi brukar kalla Hacksjövägen och den leder (förbi bommar) till "Paradiset-vägen"/Slingerbulten beroende på hur man kör. Med barmark är det en mycket trevlig väg att köra. Utan karta finns det klara möjligheter att köra fel (det har jag gjort) och då kan man riskera att reta boende.
                Just nu bör du kanske ha dubb.
                Var går den vägen? Är det den grusvägen som går förbi hacksjön?

Comment

Var går den vägen? Är det den grusvägen som går förbi hacksjön?
                  Ett tips bara; Eniros kartsidor är väldigt användbara! Jag har särskilt fastnat för "hybridvarianten".

Comment

Working...
                  X