Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM Adventure 640 - Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag är intresserad av en tank och cash bågar till KTM 640 ADV

Comment

Originally posted by ploogen View Post
      Jag är intresserad av en tank och cash bågar till KTM 640 ADV
      rTjenare! Har en orange /svart originaltank som satt fr. 2004-2007 om det kan vara intressant? provar att pma mitt nr. mvh

Comment

Tjena,

Efter allt för många år av stillastående så ska min 2004 Adv igång igen.
        Tänkte fixa lite innan och undrar om någon har en bra Keihin, eller om någon vet någon som har, eller som kan fixa etc ... etc ...
        Sedan har jag förstått att det finns en del saker att göra för att förgasaren ska bli ännu bättre, så som nålar hit och dit.
        Först fixa förgasare och sedan förbättra om det behövs.
        Det finns säkert någon som har en massa bra idéer på vad som ska göras eller som kan fixa till den. Det löser sig.
        Stoppar nog säkert in en rallykam också om andan faller på.
        Rasken

Comment

Det var ett tag sen jag höll på med min gamla lc4. Men allt jag gjorde med den hittade jag på advrider.com
          Gå in på thumpers och KTM LC4 (640) Thread Index.

Bst 40 heter originalförgasaren.

På den kan man byta nål. Obdr? Obvd?
          Minns inte vad den hette.
          Klippa fjädern för att trotteln ska öppna fortare.
          Borra upp hålet i trotteln för snabbare retur.

Öppna upp luftburken på sidan. Även kapa upp plastpanelen utanför annars får du mycket skit från hjulhuset in i filtret.
          / Blutor

Comment

Jorå, jag vet att det sitter en BST på orginal.
            Det var mer än fråga om någon har en FCR för att uppgradera lite.
            Rasken

Comment

Visst har jag en FCR över...
              Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Comment

Skickat PM
                Rasken

Comment

Tjena,

Nu har man blivit med KTM !

Någon som vet vart jag kan hitta större broms "pedal". Den som sitter på min liknar en växelförare och sitter fast med en sprint... Man tycker ju att det borde gå att köpa till en större = bättre lösning.

Om någon har tank skydd (stål eller klfiber) så är jag också intresserad !

Återkommer säkert med 12435235 frågor...... Vågar man fråga om vilken olja som rekomenderas ?

Comment

Jag har en gammal Powerparts bromspedal. Vet inte om de går att köpa de men kan kolla fram artikelnummer från en katalog..

Jag kör på alla hojar OKQ8 olja... Köpt 20 liters dunk på Swedol..

Comment

Originally posted by JPT View Post
                      Jag har en gammal Powerparts bromspedal. Vet inte om de går att köpa de men kan kolla fram artikelnummer från en katalog..

Jag kör på alla hojar OKQ8 olja... Köpt 20 liters dunk på Swedol..
                      Ja kolla gärna, annars kanske man får försöka svetsa på något fetare. Är det aluminium tro ? (har inte hojen hos mig nu)

Comment

Svarar på mitt egna inlägg..

- Har hittat 1 RallyRaidEginering kolfiber skydd till tanken. Och hittat två producenter som tillverkar nya där man kan beställa den andra sidan. Låg vikt och vibrerar inte sönder.
                        - Blev rekomenderade Motorex Power Synt olja.
                        - Inte hittat någon lösning på Fotbromsen men det är ingen stress.

- Nästa att köpa är Doble take speglar, och RAM hållare för Mobil som GPS!

Comment

"Om någon har tank skydd (stål eller klfiber) så är jag också intresserad ! "

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=420031

Mejladress till Chris längre ner i tråden. Beställde aldrig, sålde hojen tyvärr.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
                          Last edited by English Bloke; 02-10-2019, 10:06 PM.

Comment

Originally posted by English Bloke View Post
                            "Om någon har tank skydd (stål eller klfiber) så är jag också intresserad ! "

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=420031

Mejladress till Chris längre ner i tråden. Beställde aldrig, sålde hojen tyvärr.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
                            Finns producenter i England och Grekland med. Producenten i England har jag hört mycket gott om. Jag kommer beställa min”andra sida” därifrån.

Comment

Om jag inte missminner mig tillverkas dessa inte längre av Chris. Tråden ni hänvisar till är 10 år gammal.
                              Nästa tråd är snart 5 år.
                              https://advrider.com/f/threads/ktm-6...s-mk2a.909582/

Men varför inte försöka?
                              Tanken håller för omkullkörningarna, men inte lacken. Är det lacken ni ska skydda, laminera till lågt pris själva.
                              I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Originally posted by SvenB View Post
                                Om jag inte missminner mig tillverkas dessa inte längre av Chris. Tråden ni hänvisar till är 10 år gammal.
                                Nästa tråd är snart 5 år.
                                https://advrider.com/f/threads/ktm-6...s-mk2a.909582/

Men varför inte försöka?
                                Tanken håller för omkullkörningarna, men inte lacken. Är det lacken ni ska skydda, laminera till lågt pris själva.
                                Det ser ballt ut :D och erbjuder väl till något grad ett ökat skydd vid en omkullkörning.

Comment

Working...
                                X