Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XR650R - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tubblis View Post
    Hallå! Börjar fundera lite på att sälja mitt Dallara motardkit, blir mest grus för min del ändå. Vad får man för ett sånt idag ? Rätt fint skick, komplett med skivor, belägg, drev, hastighetsmätardrivning och adapter till oket
    Gick ett dallara nyss på blocket för 2995:- låg ute för typ 9” länge sen 7” och slutligen strax under 3” fint bruksskick med gamla däck ,var intresserad men säljaren var inte intresserad av att skicka alls.
    finns emellanåt för 5-7 och ibland riktiga stollpriser typ 12”
    Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by Boost III View Post
      När jag mont Mikuni tm 40 på urkorkade xr 650 så brukar de gå bäst med 150 i högfart. Då kräver de inte lika mycket accpump för att ta bort stupningar. Lågfart allt från 22-30" de beror på vilken trottelskärning/vinkel de är på trotteln. Rätt storlek på lågfart är när den svarar på bränsleblandskruven inom 0-3 varv.
      Accpumpen , utgå från 40" munstycke 50" funkar också. Börja med ett spel mellan pumpstång och plastvredet 2mm spel. Så länge maskinen inte surar ner sig om man rör gasen upponer vid krypkörning på ettan så minska spelet på pumpstången tills den börjar surgurgla. Ju tidigare på gasen (mindre spel) man kan köra med utran surgurgel desto mindre mängd (slaglängd behöver man justera på. Onödigt mycket accpumpning ger virvlar i tanken så ställ in så snålt de går utan att stupningarna är störande.
      Trottelnål har jag aldrigt behövt byta på någon tm eller hsr gasare de tycks funka med viken som helst nål och trottelvinkel.
      Tack för svar, vet lite bättre var ska börja nu. Tror #70 accpump har gjort den alldeles för fett, den betedde sig tveksamt vid gaspådrag från tomgång. 140 högfart var kanske för litet med för det känns som det är mer tryck i hojen med org förgasaren (175, 68s) än med TM40.

Ang. modden du skrev om att plugga ACV på org förgasaren, fixar det on/off gasen, (d.v.s. att den fastnar efter gasavslag och rycker till vid gaspåslag)?
      Tycker du moddad org är bättre än en rätt inställd TM40?

Jag gillar verkligen org förgasaren, men att behöva köra den som en 125a och regulera kraften med kopplingen hela tiden blir jobbigt, speciellt när kopplingen är rätt hård, blir trött i vänsterarmen snabbt.
      1986 GSX-R750, 1998 ZX-9R, 2000 XR650R, 1992 XR600R (såld), 2004 EXC 250 2T (såld)

Comment

Originally posted by sundström View Post

Gick ett dallara nyss på blocket för 2995:- låg ute för typ 9” länge sen 7” och slutligen strax under 3” fint bruksskick med gamla däck ,var intresserad men säljaren var inte intresserad av att skicka alls.
        finns emellanåt för 5-7 och ibland riktiga stollpriser typ 12”
        Okej! Ja då har inte märket i sig något värde, efterfrågan är väl inte så stor till en gammal xr heller kanske :P

Comment

En podcast-intervju med Johnny Campbell om XR650R och Baja 1000: https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000460565477
          Motorer ger dig alltid vad du förtjänar. Behandlar du dem med respekt så ger de dig friheten, beter du dig som ett arsle tar de den ifrån dig.

Comment

Working...
          X