Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XR650R - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Musse1988 View Post

Har ingen erfarenhet av varken eller av alternativen men om jag hade vart du hade jag köpt SKF lager dubbeltätade. De är nog tom billigare också.
    Typ enligt länken nedan
    https://www.kullagret.com/product/6003-2rs-kullager
    Skitbra tips - bug o bock kamrat!

Måste fråga, är det just det länkade lagret som är rätt för byta av framhjulslager på våra grisar?
    Last edited by El Presidente; 08-17-2019, 02:59 PM.
    XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Originally posted by El Presidente View Post

Skitbra tips - bug o bock kamrat!

Måste fråga, är det just det länkade lagret som är rätt för byta av framhjulslager på våra grisar?

Nej det är jag inte riktigt säker på, gick på siffror som står i sprängskiss(lelles) så det borde stämma men ändå bäst att dubbelkolla.
      Men de anger mått osv. på sidan så om du har pressat ut dina lager kan du jämföra. Eller någon annan som har lösa lager liggandes och kan hjälpa med måtten?

Comment

Jag har en stor tank till XR650R till salu. Kommer inte ihåg exakt storlek då hojen är såld sedan länge, men tror att den är på någonstans 17-19liter... Märke på tank vet jag ej.
        Men det är nått i stil med denna:
        Click image for larger version  Name:	tank1.jpg Views:	0 Size:	35.3 KB ID:	998345
        Click image for larger version  Name:	tank2.jpg Views:	0 Size:	78.1 KB ID:	998346
        (inte min hoj...men tror det är samma tank)

Vill ni ha mer information så kan jag ta bild på tanken... Säljes till högstbjudande. Finns i Floda, i närheten av Göteborg.

PM Mig...
        Last edited by crazytok; 2 weeks ago.
        Livet är för kort för att köra för långsamt!
        // XR650R

Comment

Originally posted by crazytok View Post
          Jag har en stor tank till XR650R till salu. Kommer inte ihåg exakt storlek då hojen är såld sedan länge, men tror att den är på någonstans 17-19liter... Märke på tank vet jag ej.
          Men det är nått i stil med denna:
          Click image for larger version

Name:	tank1.jpg
Views:	117
Size:	35.3 KB
ID:	998345
          Click image for larger version

Name:	tank2.jpg
Views:	127
Size:	78.1 KB
ID:	998346

Vill ni ha mer information så kan jag ta bild på tanken... Säljes till högstbjudande. Finns i Floda, i närheten av Göteborg.

PM Mig...
          Är det din hoj på bilden?
          Det ser ut som en IMS tank. Borde vara modellen som rymmer ca 17 liter.

Comment

Nej inte min hoj, men tror det är samma tank. Tror också att det är en IMS tank som rymmer 17liter precis som du säger!
            Livet är för kort för att köra för långsamt!
            // XR650R

Comment

På tal om oljeförbrukning- min drar noll olja! Exakt samma nivå som för 100 mil sedan. Nästan så jag hade hoppats på lite förbrukning så jag hade kunnat motivera ny högkompskolv och kam och grejer!

Comment

Min drar säkert upp mot 5 dl på 100 mil :P haha

Comment

Originally posted by ol92 View Post
                  På tal om oljeförbrukning- min drar noll olja! Exakt samma nivå som för 100 mil sedan. Nästan så jag hade hoppats på lite förbrukning så jag hade kunnat motivera ny högkompskolv och kam och grejer!
                  Om den inte drar någon olja på 100a mil kör du som en kärring eller så går bränsle förbi kolvringarna ner i oljan. Lukta på motoroljan om de luktar bensin eller om oljan är ovanligt blaskig.

Comment

Originally posted by Boost III View Post

Om den inte drar någon olja på 100a mil kör du som en kärring eller så går bränsle förbi kolvringarna ner i oljan. Lukta på motoroljan om de luktar bensin eller om oljan är ovanligt blaskig.
                    Hehe, lutar väl åt att jag kör som en kärring då

Comment

Någon som är intresserad av en orginalgasare till grisen?

Comment

Det är nog dags för ett byte nu :D
                        Last edited by Tubblis; 16 hours ago.

Comment

Working...
                        X