Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XR650R - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by fjune View Post
    Vi kan byta, du och jag! Jag kör med orginal ljuddämpare, har både hrc insatts och den tysta orginal insattsen.
    Nja, jag har en originaldämpare utan insats också men tror att den låter rätt mycket även den.

Comment

Originally posted by joso View Post
      Körde en 60-milstur på grusvägar i helgen på min nyinskaffade XR. Fantastisk hoj.

Min är utrustad med en lätt och fin ljuddämpare från Doma. Tyvärr blir ljudet i längden rätt påfrestande. Finns det något man kan göra för att dämpa ljudet ytterligare? Vill helst slippa köpa en annan slip-on. Jag hade en banracing bil tidigare där jag satte ett kryss i slutröret och sedan hade ett nedåtriktat slutrör. Det gjorde att ljudet slogs sönder av krysset och sedan studsade i marken vilket gjorde att jag klarade ljudkraven på banorna. Tror ni man skulle kunna göra något liknande här?
      har ingen erfarenhet av detta mer än att jag läst att det ska funka och om det fungerade på din bil borde det funka på hojen också!
      prova du och tala sen om hur det gick, jag har funderat på denna lösning till min LeoVince dämpare också :)
      Och nej jag har inte med någon avstrypning på utblåset utan bara öppet rör :)
      Jag är inte ung nog att veta allt
      XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
      Det är värsta tricket att låta det va
      (Ohlson har semester production)

Comment

Hej, märkte idag att när jag har på blinkersen så blinkar även bakljus och framljuset.
        Vad kan detta bero på, är rätt kass på el...?
        Har satt dit ett 12v uttag för ett tag sedan, kan det ha med saken att göra?
        Har kopplat det som det beskrivs här i tråden, vid kondensatorn, gröna och svarta kabeln.

Comment

Originally posted by h.blad View Post
          Hej, märkte idag att när jag har på blinkersen så blinkar även bakljus och framljuset.
          Har kopplat det som det beskrivs här i tråden, vid kondensatorn, gröna och svarta kabeln.

Brukar vara jordnings fel när olika lysen blinkar me blinkers eller typ blinkers tänds när man bromsar...

Comment

Originally posted by JPT View Post
            Brukar vara jordnings fel när olika lysen blinkar me blinkers eller typ blinkers tänds när man bromsar...
            Ok, var finns jordpunkterna, nån särskild som kan vara misstänkt?

Comment

Ok, var finns jordpunkterna, nån särskild som kan vara misstänkt?

Jag kan inge om Honda XR då.... Har ju nästan bara Ktm:er då... ;)

Jordfel blir liknande även på bilar så de gäller alla me 12 volt system.

Comment

Ok, någon som vet om det finns några jordpunkter nånstans, har letar men hittar inget.

Comment

Är det semester stängt? :)

Comment

Haha tvärtom här är det fullt ös på jobbet som gäller ;) nej men börja med att ladda ner manualen och där har du elschema och då borde det inte vara så svårt att hitta de punkter som du är ute efter. Om belysningen sitter på AC kretsen borde hela ramen vara jord.

När vi ändå är inne på el... någon som har koll på hur många watt original likriktare/regulator är specad till?

Comment

När blinkar det? Mest på tomgång? blir det bättre om du höjer varvtalet? eller om du släcker halvljuset?
                      Värre om du står på på tomgång med helljus och bromsljus på när du blinkar?
                      Vad leder dom här frågorna till kan man undra, jo XR650 har inget batteri och en ganska klen generator så med många förbrukare på samtidigt så flämtar lyset.
                      Visst, dålig jord och oxid hjälper ju till så det blir ännu värre.
                      Börja med en utbytes ledlampa i baklyset, den är dessutom mer vibrationstålig än glödtrådslampan.
                      Och sen byter du till ledblinkers om du tycker att det fortfarande blinkar.

Comment

Originally posted by fredda11 View Post
                        Haha tvärtom här är det fullt ös på jobbet som gäller ;) nej men börja med att ladda ner manualen och där har du elschema och då borde det inte vara så svårt att hitta de punkter som du är ute efter. Om belysningen sitter på AC kretsen borde hela ramen vara jord.

När vi ändå är inne på el... någon som har koll på hur många watt original likriktare/regulator är specad till?
                        Kollade den, tyvärr så fattar jag inget av det.
                        Men det borde väl sitta nån jord skruvad nånstans i ramen?

Comment

Originally posted by fredda11 View Post

Kollade den, tyvärr så fattar jag inget av det.
                          Men det borde väl sitta nån jord skruvad nånstans i ramen?

Comment

Originally posted by Thomas View Post
                            När blinkar det? Mest på tomgång? blir det bättre om du höjer varvtalet? eller om du släcker halvljuset?
                            Värre om du står på på tomgång med helljus och bromsljus på när du blinkar?
                            Vad leder dom här frågorna till kan man undra, jo XR650 har inget batteri och en ganska klen generator så med många förbrukare på samtidigt så flämtar lyset.
                            Visst, dålig jord och oxid hjälper ju till så det blir ännu värre.
                            Börja med en utbytes ledlampa i baklyset, den är dessutom mer vibrationstålig än glödtrådslampan.
                            Och sen byter du till ledblinkers om du tycker att det fortfarande blinkar.
                            Är nog värst på tomgång.
                            Finns det ledlampor som passar i gamla hållaren?

Comment

ja, men jag har bara bytt baklampa på min hoj.
                              Köpte en från biltema och dom har nog även ledlampa som passar i originalblinkers.
                              Med 99% säkerhet så måste du byta blinkersreläet om byter till ledlampor i blinkersarna för troligtvis är ditt relä belastningskänsligt, så det kommer inte att blinka om du sänker belastningen.
                              Prova och koppla ur en blinkers och om den som är kvar då blinkar fortare så behöver du byta relä för att det ska funka med ledlampor i blinkersarna.

Comment

Blinkers och bakljus är normalt på en annan krets än framljus!

Har du i samband med 12V uttaget kopplat om så framljus också går på samma krets som blinkers och bakljus förstår jag att det blinkar. Där räcker "strömmen" precis till för just baklyse och blinkers i vanliga fall!
                                Jag är inte ung nog att veta allt
                                XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
                                Det är värsta tricket att låta det va
                                (Ohlson har semester production)

Comment

Working...
                                X