Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XR650R - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by stocksjo View Post
    Nja så farligt är det väl inte men det tar ju bara en minut eller två att montera den.
    //Andreas
    jag är ju lite fumlig, så en sådär 10 minuter tog det. Nu skall jag ut och rasta grisen i en kraftledningsgata. Tack för hjälpen och ha en trevlig söndag

Comment

När det gäller förgasare och munstycken till svinet, vad rekommenderar ni då? Som det är nu så slurpar den ju i sig mängder med bensin och det luktar ju om hela cykeln när man är ute o kör. Ska det vara så? Har kontrollerat och något läckage finns det inte... åtminstone inte vad jag kan se. Hur mycket drar era bestar? Mig veterligen så sitter orginal förgasaren på, men vad den har för munstycken monterade har jag inte den blekaste om!
      Livet är för kort för att köra för långsamt!
      // XR650R

Comment

Gashanden styr förbrukningen kör med tm själv men original funkar väl den med .
        0,6-0,7 ligger snittet på för mig lite mindre om det är brötigt lite mer om det är snabbt grus.
        Större tank löser bekymret om du inte har det redan.
        Ligger flottörnivån högt kan det söla en del
        Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by crazytok View Post
          När det gäller förgasare och munstycken till svinet, vad rekommenderar ni då? Som det är nu så slurpar den ju i sig mängder med bensin och det luktar ju om hela cykeln när man är ute o kör. Ska det vara så? Har kontrollerat och något läckage finns det inte... åtminstone inte vad jag kan se. Hur mycket drar era bestar? Mig veterligen så sitter orginal förgasaren på, men vad den har för munstycken monterade har jag inte den blekaste om!

Återigen då. Min gris drog 0,73 när den hade gått 240 mil. Öppnade upp med K&N filter, borrad filterkåpa samt Viperljuddämpare..dvs mer eller mindre raka rör.
          Bestyckade om förgasaren med större munstycken (kommer inte ihåg storleken) och nu drar den 0,47 och går klart bättre. Magiskt, men så är det! Kolla med Boost...han har exakta receptet för din gris.

Comment

Gaffelprojekt i snigelfart...

Click image for larger version

Name:	bild.JPG
Views:	1
Size:	140.6 KB
ID:	843863Click image for larger version

Name:	bild(1).JPG
Size:	139.4 KB
ID:	843864

Nya CRF gaffeln provmonterad. Behöver dock en distans ovanpå övre styrlager för att få höjden all lira och dammtätningen att passa.

Comment

Besiktade xrr:en i dag i snögloppet klockan 07.00. Gick som vanligt igenom utan anmärkning.
              Den hade stått still sen i augusti, men startade på första kicken.
              Bästa hojen jag ägt!
              Motorer ger dig alltid vad du förtjänar. Behandlar du dem med respekt så ger de dig friheten, beter du dig som ett arsle tar de den ifrån dig.

Comment

Stått still sen augusti !!!

Ja ... vad säger det om en gris lojalitet :)
                Just for fun ... https://www.youtube.com/channel/UCHf...w=57&flow=list

Comment

Tail light

Tjenare!
                  Är det någon som moddat en led lampa/led i det tomma lamphuset på bakskärmen?
                  ja funderar på sätta dit något litet med en led som lyser på bakljus slingan.
                  Kan jag ta vilken 12volts led som helst och modda dit ?

mvh
                  PV50, X4 125GT, GSXR750, RM80, KX250, DRZ400SM, XR650R, R1150GS

Comment

Originally posted by fjune View Post
                    Tjenare!

mvh
                    Jag satte en sådan här:

http://www.aviciouscycle.ca/mainpage...productid=7100

Finns en film på youtube som visar hur det lyser.

Comment

Då jag redan har bak & broms-ljus draget till "enduro"-lamphuset (gött att slippa moppe-läppen där bak förutom vid besiktning)

med en BAY15d-sockel

Name:	BAY15D.jpg
Size:	53.6 KB
ID:	843869
                      avsedd för

Name:	Lampa.jpg
Size:	6.8 KB
ID:	843870

så uppgraderade jag till nedan led-variant i höstas. Anledningen var primärt att den vanliga lampans diameter var något stor så att lampans värme smälte lamphuset något innifrån med sprickbildning i huset som följd.

Name:	LED.jpg
Size:	27.6 KB
ID:	843871

http://www.diodhuset.se/produkter/pr...=25165&s=25165

Lyser så in i vassen, blir inte varm & får plats under lamphuset med marginal :)

Name:	Lyser.jpg
Size:	297.0 KB
ID:	843872
                      Just for fun ... https://www.youtube.com/channel/UCHf...w=57&flow=list

Comment

Originally posted by Slup View Post
                        Då jag redan har bak & broms-ljus draget till "enduro"-lamphuset (gött att slippa moppe-läppen där bak förutom vid besiktning)

med en BAY15d-sockel

[ATTACH=CONFIG]76122[/ATTACH]
                        avsedd för

[ATTACH=CONFIG]76123[/ATTACH]

så uppgraderade jag till nedan led-variant i höstas. Anledningen var primärt att den vanliga lampans diameter var något stor så att lampans värme smälte lamphuset något innifrån med sprickbildning i huset som följd.

[ATTACH=CONFIG]76124[/ATTACH]

http://www.diodhuset.se/produkter/pr...=25165&s=25165

Lyser så in i vassen, blir inte varm & får plats under lamphuset med marginal :)

[ATTACH=CONFIG]76125[/ATTACH]

ja det är ju ett alternativ!
                        jag vill dock endast ha ett lyse på bakljus slingan inte broms.
                        jag investerade i en sån här idag och ska pröva modda dit det ihelgen
                        http://www.clasohlson.com/se/LED-spotlight-12-V/36-4077

Comment

Originally posted by fjune View Post
                          Tjenare!

mvh

Ledlampor gillar inte Xr;s orginal lyskrets. (växelström) behöver moddas det med om det inte redan är gjort.
                          Vet man inte var man ska ,kan man inte köra vilse!
                          youtube

Comment

Originally posted by LAURI View Post
                            Ledlampor gillar inte Xr;s orginal lyskrets. (växelström) behöver moddas det med om det inte redan är gjort.
                            Nu vart jag fundersam.
                            Ledspoten jag länkade till är väl gjord för DC, och det borde väl Hondas elsystem vara ? Det enda jag vet att förra ägaren bytte stator eller något för att få ut kraftigare elssytem för h4 strålkastare. hmm

Comment

Originally posted by LAURI View Post
                              Satte dit led till både bakljus och bromsljus och det funkar. Tror det går på likströmskretsen. Är bara framljuset som är AC ???
                              För transportsträckorna i livet: Terrano -88
                              När vägen är målet: Husqvarna TE450 -04 (annars XT600 eller XR650R))
                              I skogen: Husqvarna 245dx & 42
                              För ölen: Husqvarna kylskåp

Comment

Originally posted by Jonas S View Post
                                Satte dit led till både bakljus och bromsljus och det funkar. Tror det går på likströmskretsen. Är bara framljuset som är AC ???
                                Ah! men inga är de svårare än att jag tar o testar det imorron kväll :D
                                inget ska väl skadas förutom Dioden.

Comment

Working...
                                X