Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda XR650R - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fjulle View Post
    Jag har bytt till K&N filter. Montera enl anv...dvs mycket klibb (som följer med i paketet) på filterkanterna. Min luftburk är kliniskt ren trots 100 % dammiga grusvägar. Gör rätt så har du inga problem sen.
    +1
    Med MYCKE KLIBB!! är mina förgasare och insug kliniskt rena med K&N...trots hemskt dammiga grusvägar på sommarn

Comment

Originally posted by Bålsta View Post
      +1
      Med MYCKE KLIBB!! är mina förgasare och insug kliniskt rena med K&N...trots hemskt dammiga grusvägar på sommarn
      +2 dom som gnäller på kn sköter inte dom rätt
      Honda Crf450hm-05 (14-?) Ktm 250exc-02 (12-14)
      Honda Xrv750-98 (11-13) Husaberg Fe650e-08 (10-11)
      Honda XR650R-04 (08-10) Bmw R1150R-04 (08-10)
      Suzuki Drz400S-06 (06-08 ) Bmw R1150Gs-01 (01-06)
      Honda Transalp-97 (97-01)

Comment

+3
        Tycker också att KN-filtrets gummikanter är lättare att få helt täta mot luftburken (jag använder en sträng marinfett) än både OEM och TwinAir.
        Last edited by HenrikJ; 03-23-2014, 10:42 PM.
        Motorer ger dig alltid vad du förtjänar. Behandlar du dem med respekt så ger de dig friheten, beter du dig som ett arsle tar de den ifrån dig.

Comment

Ett paket damp ner..

Click image for larger version

Name:	rekluse.jpg
Views:	1
Size:	109.0 KB
ID:	843676

Sålde min Rekluse z-start till Älgen men ångrade mig och köpte mig en Rekluse själv som jag hämtade ut idag. Jag var enligt handlaren den första i hela Europa som beställt en EXP till XR 650...
          En CRF450r gaffel anpassad för min vikt och inställd för endurokörning kommer förhoppningsvis imorgon från en fjädringsguru.

Är det detta detta som uttrycket "sminka en gris" egentligen syftar på?
          Grisen är ju ändå alltid en gris... och ingen riktig enduro. Men snart kanske nästan :) Dessutom redo för off-road touring och jorden runt körning!

Comment

Kul. I sådan tappning spöar den lätt en 690 i skogen. Mer markfrigång, längre fjädringsväg och inga tjuvstopp. Men problemet med kick och ingen kylarfläkt kvarstår ju dock.

Vore jäkla kul att testa en sådan.

Comment

Originally posted by oden View Post
              Kul. I sådan tappning spöar den lätt en 690 i skogen. Mer markfrigång, längre fjädringsväg och inga tjuvstopp. Men problemet med kick och ingen kylarfläkt kvarstår ju dock.

Vore jäkla kul att testa en sådan.
              690´n spöar man redan med omchimsad originalfjädring och annan eller moddad förgasare

Sedan jag ändrade förgasaren så man fick bort av/på känslan så har jag inte känt jättebehov av recluse, men får väl snika till mig en provkörning av Älgens så blir det väl en sådan på listan också.....

Skall ha på en WP gaffel på min, iofs så fungerar original oerhört mycket bättre efter omchimsning men det ser ju ballt ut med en en "uppochner".

Har faktiskt inte haft kokningsproblem någon gång med grisen, däremot legio med Kotten innan jag monterade fläkten,

Ser fram emot rapport

Comment

Originally posted by XR6R View Post
                [ATTACH=CONFIG]75871[/ATTACH]

Sålde min Rekluse z-start till Älgen men ångrade mig och köpte mig en Rekluse själv som jag hämtade ut idag. Jag var enligt handlaren den första i hela Europa som beställt en EXP till XR 650...
                En CRF450r gaffel anpassad för min vikt och inställd för endurokörning kommer förhoppningsvis imorgon från en fjädringsguru.

Är det detta detta som uttrycket "sminka en gris" egentligen syftar på?
                Grisen är ju ändå alltid en gris... och ingen riktig enduro. Men snart kanske nästan :) Dessutom redo för off-road touring och jorden runt körning!
                Kul att se att min gamla kärlek har hamnat i goda händer

Comment

Var köper man enklast den billigaste plasten till en XR650 ?
                  PV50, X4 125GT, GSXR750, RM80, KX250, DRZ400SM, XR650R, R1150GS

Comment

Originally posted by Loy View Post
                    Jag köpte några hårda fjädrar från Lockners. Det är bra, nu slipper man träna underarmen..

Har äntligen beställt delar nu till motorn. Den har ju bara legat sönderskruvad ett halvår.. Blev från Mx-south, ska bli spännande att se hur lång tid det tar. 800 dollar landade det på. Utgående axel, fyrans drev, alla lager i lådan och lager till vänstra vevhushalvan plus alla packningar.
                    Och nu har dom kommit! Rätt snabbt tycker jag med tanke på att det var en del udda grejjer

Comment

Originally posted by GöranKLE View Post
                      690´n spöar man redan med omchimsad originalfjädring och annan eller moddad förgasare

Sedan jag ändrade förgasaren så man fick bort av/på känslan så har jag inte känt jättebehov av recluse, men får väl snika till mig en provkörning av Älgens så blir det väl en sådan på listan också.....

Skall ha på en WP gaffel på min, iofs så fungerar original oerhört mycket bättre efter omchimsning men det ser ju ballt ut med en en "uppochner".

Har faktiskt inte haft kokningsproblem någon gång med grisen, däremot legio med Kotten innan jag monterade fläkten,

Ser fram emot rapport
                      Du får gärna prova men gör det inte! Det kommer bli dyrt :) Den är helt magisk i skogen nu, man glömmer att det är en 650 för man slipper allt jobbande med kopplingen när man nästan står still samt tjuvstoppen.

Comment

Originally posted by Älgen View Post
                        Du får gärna prova men gör det inte! Det kommer bli dyrt :) Den är helt magisk i skogen nu, man glömmer att det är en 650 för man slipper allt jobbande med kopplingen när man nästan står still samt tjuvstoppen.
                        F-n, det var det jag var rädd för Återkommer i ärendet, skall plocka på USD-gaffel från en 640 först. bara för att "typ".....

Comment

Nu gör jag säkert detta till ett Forum För Fårskallar... Kan någon upplysa mig var denna prylen borde höra hemma på min gris. Den tittade fram på vänstersidan mellan luftburen och den där glasbehållaren
                          Attached Files

Comment

Det är ett fäste till tanken.
                            /Andreas
                            Click image for larger version

Name:	20140330_120354.jpg
Views:	1
Size:	517.8 KB
ID:	843732

Comment

Originally posted by stocksjo View Post
                              Det är ett fäste till tanken.
                              /Andreas
                              [ATTACH=CONFIG]75944[/ATTACH]
                              Oj! Snacka om snabbt svar! Så om jag struntar i att pilla loss sadeln och klämma dit det nu, kommer min tank att självantändas om jag ger mig ut i en kraftledningsgata nu?

Comment

Nja så farligt är det väl inte men det tar ju bara en minut eller två att montera den.
                                //Andreas

Comment

Working...
                                X