Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by kave View Post
    Samma på mina senaste två KTM hojar och bekantas hojar.
    Bra då är det inbyggt =)
    4-strokes are like tampons... Everypussy has one..

Comment

690 Enduro R

Mycket, mycket nöjd med min hoj. Glad som en lärka när fjädrarna passade min vikt. Körde lungt 50 mil, gjort andra oljebytet (första före start) I helgen provat på bana i Rättvik där Supermotard pojkarna hade träningsläger. Ikväll var vi grusbusare ut på våran första tisdagsutflykt. Fanns det någon rättvisa i våran värld så skulle alla få ha möjlighet att rejsa med en 690 R. Fy f...n vad fint och stabilt den går, helt omöjligt med ord att beskriva. Nu byter jag hjul igen, för det blir tävling och mycket skruva för att få den reglementsenlig, efter vägen stannar vi till i Sala där de får (mappa) varför ska det heta så? nej så fasiken heller att de får mappa min, men justera till den och ställa in allt så den går så fort som möjligt de ska de få göra. Men om jag ändock blir sist så ska de ej lastas för det, ty det råkar vara så att rakt fram är jag en djävul på att köra, och vore det ej för alla kurvor så skulle jag ej vara halt och lytt.
      Det går bra fast man lär plocka bort dynan och pilla med överdragsgummit när man ska ändra program, för att man lär ju ändå vänta in sina kamrater. MVH. Kalevi.

Comment

Asg, ha ha ha, Så skoj att du trivs och hittat en så kul hoj, Jag fick äran och prova Flautaut s hoj i sommras och dom går fint dom där 690, Det jag saknade lite bara är en tank att knipa tag i och styra med, men det är nog bara en vane sak. Själv blev jag XRV Biten.
        Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by Charli View Post
          Mycket, mycket nöjd med min hoj. Glad som en lärka när fjädrarna passade min vikt. Körde lungt 50 mil, gjort andra oljebytet (första före start) I helgen provat på bana i Rättvik där Supermotard pojkarna hade träningsläger. Ikväll var vi grusbusare ut på våran första tisdagsutflykt. Fanns det någon rättvisa i våran värld så skulle alla få ha möjlighet att rejsa med en 690 R. Fy f...n vad fint och stabilt den går, helt omöjligt med ord att beskriva. Nu byter jag hjul igen, för det blir tävling och mycket skruva för att få den reglementsenlig, efter vägen stannar vi till i Sala där de får (mappa) varför ska det heta så? nej så fasiken heller att de får mappa min, men justera till den och ställa in allt så den går så fort som möjligt de ska de få göra. Men om jag ändock blir sist så ska de ej lastas för det, ty det råkar vara så att rakt fram är jag en djävul på att köra, och vore det ej för alla kurvor så skulle jag ej vara halt och lytt.
          Det går bra fast man lär plocka bort dynan och pilla med överdragsgummit när man ska ändra program, för att man lär ju ändå vänta in sina kamrater. MVH. Kalevi.
          Hej!

Såg en bild på din hoj och jag måste då säga att den ser riktigt fin ut!
          Har en fråga ang supermotard däcken.
          Framfälgen har jag prövat från husaberg så den vet jag att den passar.
          Men bak är jag osäker, passade smc bakfälgen rakt av eller behövs några distanser? Kör du med samma bromsok och skivor på motard uppsättningen som du gör med endurohjulen?

//Johan

Comment

Har också en fråga till dig Charli
            Hur upplevs 690 Enduro-R hojen med motardfälgar ? Och du säger du sa köra bana/tävla med den,gör du nå också några fjäderinställningar eller det går fin fint att köra med orginalfjädrarna/motardfälgar på bana/asfaltvägar?
            Blir inte för mjuk fjädring som normalt är anpassad mer för grusbus osv?

Comment

Svar.

Samma skivor och ok. 300 milimeters org skivan räcker till att börja med. Jag tar det en gång till, det är bara distanserna fram som man måste flytta över till SMC:ns framhjul. Tänker ej köra Enduro med den, till det behövs andra fjädrar för det mesta. Har själv ställt in testat, justerat igen, och funnit allt perfekt för både grusåka och roadracing på stora banor. Givetvis får man öka på returdämpningen för banåkning men fjädrarna stämmde perfekt för min typ av åkning och vikt. Provade lite på gokartbanan i Rättvik under träningslägret, det gick men Eifrem skulle ej vinna med den. För tung och lång för tävlingstempo.

Comment

Vad Kostar en uppsättning Motard fälgar till 690'n?

Fick ett pris på en lokal Ktm Firma ca 15000 Kr på kompletta fälgar med skivor och rubbet då, priset var utan däck.
                Billigt el dyrt??
                Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

Originally posted by jungle Jimpa View Post

Fick ett pris på en lokal Ktm Firma ca 15000 Kr på kompletta fälgar med skivor och rubbet då, priset var utan däck.
                  Billigt el dyrt??
                  De ungefär samma pris jag fick, kan kanske skilja en 500 hundring

Comment

Originally posted by Ditan View Post
                    De ungefär samma pris jag fick, kan kanske skilja en 500 hundring
                    Vi får testa vår plan när vi båda har ledigt och tid.Du fick PM på SH.

Comment

Tanken från RV-Aqualine i produktion!

Tanken från RV-Aqualine i verkar ha gått i produktion! Skall bli kul att se hur den kommer att se ut.

http://www.advrider.com/forums/showt...37643&page=490

Comment

Originally posted by jungle Jimpa View Post

Billigt el dyrt??
                        Jag prövade att sätta framfälgen från min Husa 07 på min 690 och den passade rakt över.
                        Så med andra ord kan man köpa en beggad fälg från husa/ktm, då får man ju ner prisen någon tusing iaf. Om man nu får tag på en beggad fälg...

Comment

690 R

Efter helgens tävling på Knutstorp måste jag göra ett tillägg i Vita Arkivet, min KTM 690 Enduro R skall grävas ned med mig. Den var helt underbar att köra roadracing med på stor bana. Tack Andreas på KTM i Örebro som gav mig adekvat info från före köp till andvändning i olika MC sporter.
                          I klassen Nordisk Super Mono blev jag endast varvad av 3st. I morgon åker jag ut med grusåkarna, och då är det en oslagbar grushoj på de snabba partierna där man kan ha spjället vågrätt. Svingen skulle jag vilja polera för att hålla den finare, någon som har tips så det går snabbt och blir bra?. MVH. Kalevi.

Comment

690

När jag kom i mål och körde lungt till depån så började det blinka orange och det stod F 1. Läste i boken (Engelska) så jag fattade ej. Vill gärna att någon svarar och förklarar. MVH. Kalevi.

Comment

När jag kom i mål och körde lungt till depån så började det blinka orange och det stod F 1. Läste i boken (Engelska) så jag fattade ej. Vill gärna att någon svarar och förklarar. MVH. Kalevi.
                              Det stod inte F 1 utan FI=Fuel Injection, och lampan brukar blinka med olika intervall beroende på vad som är fel. Ett vanligt scenario är 1 lång blinkning följt av tre korta vilket ungefär betyder att en lufttempgivare har registrerat en för hög/låg lufttemperatur. På -08:or har det varit vanligt med kabelbrott/glapp till just lufttempgivarna. Kolla intervallen på blinkningarna och läs i manualen för exakt felkod.
                              - KTM 690 Enduro
                              - KTM 525 EXC (såld)
                              - Husaberg FE 650 (såld)
                              - Cagiva W16 600 (såld)

"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

www.motard.se - www.motard.nu

Comment

F1 är felkod. Troligen är där något som är galet.
                                Du måste räkna blinkningarna på displayen samt kolla om de är snabba,långsamma och antal blinkningar.

Som på min 08:a hade jag felkod 2-3 gånger på tempsensorn i luftburken,det åtgärdas på garantin.

Där är några som haft problem med tex insprutningen osv har jag för mej.

Comment

Working...
                                X