Originally posted by Yxan
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
KTM 690-Tråden
Collapse
X
-
-
En 690 eller husky 701:är ju tänkta till grus-lightoffroad så Det är bara att välja färg :) ,nä för mycket är väl du bakom styret som bestämmer
tyckte själv 690:n var för mycket road och kommer om riktigt grussug återkommer sikta på en 500/501:a istället men till rent grus/väg är du rätt uteGsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10
Comment
-
Hjulfråga:
Har en Husqvarna TE250 -15
Vad jag kunnat utläsa från sprängskisserna så är framhjulen identiska, dvs 690 har samma hjul/nav/axel osv som KTM SX/SX-F, EXC, EXC-F, HQV TC,FC TE/FE mellan åren 03-14 typ på KTM samt HQV 14-15. Även Husaberg.
Dock skiljer de sig på bakhjulet, både på axel & lagring. (Utifrån artikelnr.) Gissning är att de har med ryckutjämnaren i 690 navet?
Nån som har erfarenhet av vad som behövs för att kunna få bakhjul att lira på 690.-Räcker de att flytta hela hjulet, axeln och distanser & de passar från HQV till 690in?
Har isdäck omlagt och klart på Husqvarnan, så de känns behändigt att då lusten faller in kunna kasta över på en 690 -Som förhoppningsvist inhandlas inom kort.
Hjul Bak till KTM 250 EXC 2015 (ktmshop.se)
Hjul Bak till KTM 690 Enduro R 2013 (ktmshop.se)Last edited by Yxan; 01-21-2021, 08:09 AM.
Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?
Comment
-
Originally posted by Engen View PostOm jag minns rätt från mitt försök med 690 hjul så är navet bredare på 690. Du skulle förmodligen också behöva flytta ut drevet lite med en spacer/distansplatta.
Jag får återkomma med resultat om 2veckor då man ev. hunnit prova.
Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?
Comment
-
Äntligen kom det en 690 i garaget. Nu längtar man till våren, får se om isdäck ska monteras eller om de får räcka med HQV i vinter.
Blir ombyggnation av Touratech hållaren, känns som GPS är en svunnen tid, och mobilen passar bättre där. Blir usb laddare också.
Annars känns den helt komplett.
Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?
- 6 likes
Comment
-
Originally posted by Yxan View PostÄntligen kom det en 690 i garaget. Nu längtar man till våren, får se om isdäck ska monteras eller om de får räcka med HQV i vinter.
Blir ombyggnation av Touratech hållaren, känns som GPS är en svunnen tid, och mobilen passar bättre där. Blir usb laddare också.
Annars känns den helt komplett.
Comment
-
Hej, är det fortfarande möjligt att (själv?) mappa om en 690 från 2010? eller går det via ÅF. Tänker EVO1 eller vad den heter.
Jag har fått tag på en som bara gått 350 mil och är helt original förutom att jag nu fått på ett Wings-slipon och TwinAir- skumfilter. Nu går den förstås magert och har testat 15min-tricket men det rycker på lågvarv och en hel del flame outs. Har inte ägt en 690 tidigare.
MvhKTM Exc150TPI-20 EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78
Comment
-
Jorå. En -10 går att mappa om hemma i garaget. Krävs en dator, lämpligen bärbar, ODB2-sladd och adaptersladd till KTM. Sen ladda hem programvaran så går det att byta till bättre map.
Läs mer här https://tuneecu.net
Men ryckningarna på låga varv/låga gaspådrag är svåra att få bort. Det blir bättre med senare årsmodeller.
Comment
-
Ok, tack för tipset. Dock verkar det som att Windows inte stöds/funkar längre? Sen ser det ut att vara trixigt som tusan, läste tråden med instruktionen om mappning här och känner att självförtroendet sviktar lite. Jag dubbelkollar med med någon handlare innan jag gör ett eget försök. Tänkte iaf. kolla om man kan finlira lite med TPS-sensorn, det har fungerat bra på mina cross och endurohojar.KTM Exc150TPI-20 EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78
Comment
-
Originally posted by Yxan View PostÄntligen kom det en 690 i garaget. Nu längtar man till våren, får se om isdäck ska monteras eller om de får räcka med HQV i vinter.
Blir ombyggnation av Touratech hållaren, känns som GPS är en svunnen tid, och mobilen passar bättre där. Blir usb laddare också.
Annars känns den helt komplett.
Är det här man ska ha en signatur?
Comment
-
Originally posted by fiBula View PostOk, tack för tipset. Dock verkar det som att Windows inte stöds/funkar längre? Sen ser det ut att vara trixigt som tusan, läste tråden med instruktionen om mappning här och känner att självförtroendet sviktar lite. Jag dubbelkollar med med någon handlare innan jag gör ett eget försök. Tänkte iaf. kolla om man kan finlira lite med TPS-sensorn, det har fungerat bra på mina cross och endurohojar.Är det här man ska ha en signatur?
Comment
-
Originally posted by Mahhbechh View Post
Jag har allt du behöver för en mappning. Vill du låna så säg till så skickar jag det till dig.KTM Exc150TPI-20 EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78
Comment
Comment