Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Silver och Gixxer 1000, tror själva bränslepumpen kan vara era problem.
    Mahhbechh, motormässigt behöver du inte göra nåt. Tanka å var glad
    F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Originally posted by Gixxer 1000 View Post
      Testade en annan Box samma sak, ett annat insprut, samma sak...
      Jag skulle testa dra ur tempsenorn till luftburk foch vattentempgivare för att se om den startar då. Jag är osäker på om motorn startar alls med dem urryckt men jag hoppas det för då kan den uteslutas. Insugstempgivaren känner av insugsluftens temp och ger info till ecu som reglerar soppan efter den. Även vattentempgivaren låter misstänkt då fläckarna tycks gå in på för hög temp. Om den felar i temp så blir ecu lurad och ger fel bränslemängd. Även den kan man prova dra ur och hoppas ecu går in i en felsäkerhetsmapp dvs hojen kan då starta men gå dåligt. Om nu hojen startar med någon sensor urryckt så byter man den sensorn helt enkelt.

Här är länk till insugsluft sensor nr 28
      https://www.ktmshop.se/index.php?act...4874#partslist

Här nr 9 vattentemp givare. Den skulle jag bytt i viket fall om den startar fläktarna så högt i temp.
      https://www.ktmshop.se/index.php?act...4866#partslist
      Last edited by Boost III; 08-04-2019, 09:02 PM. Reason: Tillägg

Comment

Nån vänlig själ här som har koll på ignitech tändsystem på en 690?

Comment

Någon mer som har en -19 och har stora problem att få den tät vid framdrevets packbox och hittat en lösning på problemet? 3e garantireparationen med samma fel på min och jag börjar bli jäkligt less på skiten. Verkar vara ett vanligt fel.

Comment

Någon som vet vart man kan hitta svart framstänka till enduron? Har nåt vagt minne av att jag läst att de ej går att få tag så lätt längre... (svartbygget?)
            Alternativt vilken av exc hojarna som passar med mindre modifikation?

Comment

Jag köpte för ett gäng år sedan nya gaffelbensskydd till min 2009 Enduro R, men då till en EXC. Minns dock inte årsmodellerna som passar från EXC till Enduro R. Gör ni? Behöver nya nu och pallar inte köpa original som måste träs över gaffeln, utan vill ha vanliga som man enkelt kan ta loss.

Mvh
              Är det här man ska ha en signatur?

Comment

Svarar på min egen fråga angående svart framskärm. Exc 08-11 har samma hålbild o fästpiggar för framlampan. Den är dock ej ventilerad, men 701an har inte ventilerad framskärm heller.

Comment

Passar även KTM 200 EXC 2004

Comment

Samt KTM 690 RFR

Comment

Hejsan! Här är en video om hur man tänder upp skyltbelysningen som sitter i baklyset på 19+ modellerna!
                      https://www.youtube.com/watch?v=rQvxJVr2nGM&t=4s

Comment

Hur stor skillnad är det mellan 2012-2013 och 2014-2016, dvs ridebywire-modellerna och modellen innan. Någon som har bra erfarenhet? Kan man mappa om 2014-2016 på något sätt eller är det powercommander som gäller?

Comment

Working...
                        X