If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Testade en annan Box samma sak, ett annat insprut, samma sak...
Jag skulle testa dra ur tempsenorn till luftburk foch vattentempgivare för att se om den startar då. Jag är osäker på om motorn startar alls med dem urryckt men jag hoppas det för då kan den uteslutas. Insugstempgivaren känner av insugsluftens temp och ger info till ecu som reglerar soppan efter den. Även vattentempgivaren låter misstänkt då fläckarna tycks gå in på för hög temp. Om den felar i temp så blir ecu lurad och ger fel bränslemängd. Även den kan man prova dra ur och hoppas ecu går in i en felsäkerhetsmapp dvs hojen kan då starta men gå dåligt. Om nu hojen startar med någon sensor urryckt så byter man den sensorn helt enkelt.
Någon mer som har en -19 och har stora problem att få den tät vid framdrevets packbox och hittat en lösning på problemet? 3e garantireparationen med samma fel på min och jag börjar bli jäkligt less på skiten. Verkar vara ett vanligt fel.
Någon som vet vart man kan hitta svart framstänka till enduron? Har nåt vagt minne av att jag läst att de ej går att få tag så lätt längre... (svartbygget?)
Alternativt vilken av exc hojarna som passar med mindre modifikation?
Jag köpte för ett gäng år sedan nya gaffelbensskydd till min 2009 Enduro R, men då till en EXC. Minns dock inte årsmodellerna som passar från EXC till Enduro R. Gör ni? Behöver nya nu och pallar inte köpa original som måste träs över gaffeln, utan vill ha vanliga som man enkelt kan ta loss.
Svarar på min egen fråga angående svart framskärm. Exc 08-11 har samma hålbild o fästpiggar för framlampan. Den är dock ej ventilerad, men 701an har inte ventilerad framskärm heller.
Hur stor skillnad är det mellan 2012-2013 och 2014-2016, dvs ridebywire-modellerna och modellen innan. Någon som har bra erfarenhet? Kan man mappa om 2014-2016 på något sätt eller är det powercommander som gäller?
Varit och kollat/provat en 690 enduro r -15 som jag skulle köpa. Har kollat och läst frekvent denna tråden så kände jag hade koll på cykelmodellen.
och denna skulle bara med mig hem.. men så blev de inte.
Vid uppstart ville jag nästan direkt slå av den, men tänkte de skulle bli bättre efter den blivit varm. Jag tyckte den slamra å ticka så i motorn. läst att de är vanligt, men va inte bered på detta oljudet. Hojen är servad som den ska och 1200mil, gick kanon, och skicket va väldigt fint. Men ljudet motorn gjorde skrämde iväg mig. Är de vipparmarna? Jag är ju bered att de måste nångång bytas då man väl har en 690, å de kostar 1500kr/st men själva bytet är ju enkelt. Men känns tråkigt att första man gör är att riva en hoj man köpt.
hittade ett youtube klipp, den lät såhär... fast mera. Ifs skiljer film å verklighet hur man upplever de.
Varit och kollat/provat en 690 enduro r -15 som jag skulle köpa. Har kollat och läst frekvent denna tråden så kände jag hade koll på cykelmodellen.
och denna skulle bara med mig hem.. men så blev de inte.
Vid uppstart ville jag nästan direkt slå av den, men tänkte de skulle bli bättre efter den blivit varm. Jag tyckte den slamra å ticka så i motorn. läst att de är vanligt, men va inte bered på detta oljudet. Hojen är servad som den ska och 1200mil, gick kanon, och skicket va väldigt fint. Men ljudet motorn gjorde skrämde iväg mig. Är de vipparmarna? Jag är ju bered att de måste nångång bytas då man väl har en 690, å de kostar 1500kr/st men själva bytet är ju enkelt. Men känns tråkigt att första man gör är att riva en hoj man köpt.
hittade ett youtube klipp, den lät såhär... fast mera. Ifs skiljer film å verklighet hur man upplever de.
Är de vipparmarna med dåliga lager? Eller är de kamkedjan?
Det är en LC4. Den låter ju alltid som att den ska explodera. Med lite mer öppen ljuddämpare så slipper du höra :). Min låter iaf mindre skramlig utomhus än om den står inne i garaget. Om vipporna glappar är tämligen lätt att kolla, bara ta av toppen och känna. På en 2015 lär du ha den "nya" modellen av vipparmarna som kom ~2013/2014. Men de bör ju betraktas som en förbruknignsdel och bytas förr eller senare oavsett. Sett flera exempel där de blir mindre slamriga med mekanisk kamkedjespännare istället för den hydrauliska.
Hitta en annan LC4 att lyssna på, så kanske du blir mindre nojig över ditt köp. Alla andra LC4 jag lyssnat på låter likadana som min.
K1322: ja jag var ju bered på oljud... men blev skrämd.
känns inge kul att lägga 60k på nåt som låter som ett krossverk
åkte faktiskt till en bekant idag som har en 2019 med 150mil på mätaren, lyssnade man riktigt noga kunde man ana ett svagt svagt tickande...
Den där 2015 ja kollade på hade slipon men slamrandet var öronbedövande, skulle aldrig kunna åka avslappnat hörandes de där slamret under mig.
Var iaf en otrolig skillnad på slamret mellan 2015 och 2019 cykeln, absolut 4år nyare hoj... och vetskapen att man måste byta vipparmarna är jag medveten om. Men njaa jag passar på denna och väntar på nästa som kommer ut.
Varit och kollat/provat en 690 enduro r -15 som jag skulle köpa. Har kollat och läst frekvent denna tråden så kände jag hade koll på cykelmodellen.
och denna skulle bara med mig hem.. men så blev de inte.
Vid uppstart ville jag nästan direkt slå av den, men tänkte de skulle bli bättre efter den blivit varm. Jag tyckte den slamra å ticka så i motorn. läst att de är vanligt, men va inte bered på detta oljudet. Hojen är servad som den ska och 1200mil, gick kanon, och skicket va väldigt fint. Men ljudet motorn gjorde skrämde iväg mig. Är de vipparmarna? Jag är ju bered att de måste nångång bytas då man väl har en 690, å de kostar 1500kr/st men själva bytet är ju enkelt. Men känns tråkigt att första man gör är att riva en hoj man köpt.
hittade ett youtube klipp, den lät såhär... fast mera. Ifs skiljer film å verklighet hur man upplever de.
Är de vipparmarna med dåliga lager? Eller är de kamkedjan?
Lite uppföljning på ovan:
Säljaren ringde mig dagen efter och hade plockat av toppkåpan och kollat dels ventilspel & rullvipporna, inga glapp och allt va ok.
Så de va ju kanon, att man fick de checkat. Men ja oljudet finns ju kvar... jag har väl själv fått ner orsaken till antingen:
Kamkedjesträckaren, löser man problemet med orginal, dvs den hydraliska Art: 77036003000, kostar inte speciellt mkt och är lätt att byta.
Eller ska man köpa en man ställer manuellt? Sett många skriva om de på andra forum.
Kollar man på https://www.ktmshop.se/index.php?act...id=1246&c=4339
Så finns de en för 1195:- nr #18 är de eftermarknad? manuella varianten? Dvs denna Dirt Tricks som den verkar kallas.
Comment