Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Idag så stannade jag hojen utanför affären med dödarknappen. Efter det får jag inte igång den igen. Ingenting händer när jag vrider om nyckeln. Displayen startar inte. Hör inte soppapumpen osv. Vart ska man börja felsöka?
    Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det slitage..

Comment

Originally posted by zebulonm View Post
      Idag så stannade jag hojen utanför affären med dödarknappen. Efter det får jag inte igång den igen. Ingenting händer när jag vrider om nyckeln. Displayen startar inte. Hör inte soppapumpen osv. Vart ska man börja felsöka?
      Dödarknappen
      Skulle jag börja med att kolla upp.
      Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Kolla alla grova kabelskor på batteri och jord i ram mm de kan ha vibrerat lös.

Comment

Originally posted by Boost III View Post
          Kolla alla grova kabelskor på batteri och jord i ram mm de kan ha vibrerat lös.
          Vart på ramen sitter jordpunkter?

Comment

Hänt mig oxå på min -11, mätte upp och fann kabel i kabelstammen som gått av, hittade ej något synligt brottställe, drog ny från dödarknappens kontakt bakom lyset till reläet under sadeln. Försökte få kabelstam utbytt på försäkring men gick ej.

Comment

Originally posted by AndersÅ View Post
              Hänt mig oxå på min -11, mätte upp och fann kabel i kabelstammen som gått av, hittade ej något synligt brottställe, drog ny från dödarknappens kontakt bakom lyset till reläet under sadeln. Försökte få kabelstam utbytt på försäkring men gick ej.
              Ok. Det ska kollas upp. Vart sitter relät?

Comment

Jag håller på att renovera upp länkaget till bakre stötdämparen 690 E 2008. Jag har lite problem med att få ut lagererna #8.

Innan jag tar i lite mer så skulle jag skulle vilja verifiera att det inte finns någon klack i centrum. Dvs, är det fritt fram att pressa alla 4 lager ut åt ett håll?
                Ingen uppges ha skadats, en mård dog.
                https://vimeo.com/user8505625

Comment

Jag kan svara på min egen fråga. Det sitter en klack i centrum på länkarmen #21.
                  Ingen uppges ha skadats, en mård dog.
                  https://vimeo.com/user8505625

Comment

Hej.. Har testat dukefälgar på min 690 enduro -11, läste andra inlägg att dom skulle passa, men skruvarna till bromsskivan tar i gaffelbenet !! Vad finns det för distanser att använda ? eller kan man byta bromskivan, fast bultcirklen är ju inte lika på bromskivorna (duke och endurohjul)
                    Last edited by Tronka; 08-03-2018, 10:17 PM.

Comment

Originally posted by RDX* View Post
                      Jag kan svara på min egen fråga. Det sitter en klack i centrum på länkarmen #21.
                      Aj fan!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
                      Kärsta Carlsson

Comment

Ok. Det ska kollas upp. Vart sitter relät?
                        Hur går det? Hittat felet? Reläet är det vänstra av de tre som sitter i rad med mapväljaren under sadeln, skriv gärna hur det går för dig.

Comment

KTM 690-Tråden

Det sitter grövre Kedja på 701orna. Köp den så slipper ni problem att dom går av på 690.

Last edited by Kärsta Carlsson; 08-07-2018, 07:46 PM.
                          Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by Kärsta Carlsson View Post
                            Det sitter grövre Kedja på 701orna. Köp den så slipper ni problem att dom går av på 690. Skickat från min iPhone med Tapatalk
                            Är du säker på det där? Vad jag sett är det 5/8 x 1/4” X‑ring (dvs 520) på båda?

Comment

Originally posted by Anders- View Post
                              Är du säker på det där? Vad jag sett är det 5/8 x 1/4” X‑ring (dvs 520) på båda?
                              Det var så på kompisens nya 701

Kärsta Carlsson

Comment

Någon som har tips på bra backspeglar som funkar på dessa hojar, utan att se förskräckliga ut och vara allt för mycket ivägen? Originalspeglarna ser man ju mest sig själv i.

Comment

Working...
                                X