Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Går pumpen?

Originally posted by zebulonm View Post
    Hej. Jag kollade alla små säkringarna i boxen ochvde 2 stora (30a) som sitter bredvid. Det är alla va?

Mvh Kent
    När du slår av/på tändningen. Går pumpen? (går ca 3s för att bygga upp tryck).
    Jag hade ett sporadiskt fel där hojen tvärdog och gav felkod på FI.
    Jag hade ärjning i kontakten till bränslepmpen i baktanken.
    Kontakten ä gummitätad, men jag hade fått in vatten ändå...

Comment

Halloj, En offtopic fråga till de här som bor i norra halvan av vårt avlånga land Finns det nån som haft att göra med Norrlands Bil i Skellefteå? Bra/dålig handlare?

Comment

Hej jag går i funderingarna på att införskaffa mig en 690 enduro fr 2014 eller uppåt. Nu till frågan eller mitt dilemma som jag behöver er hjälp i. Jag har hittat en 2014 med slipon, hasplåt, handvärmare pokerparti sadel nyservad ca 1000 mil, alt en helt flång ny 2016 för 8000 sek mer? Där jag måste minmum utraustnför ca 6000 sek åt vilket håll är vettigast gå åt?
        Tacksam för inputs från er!
        Mvh
        Matte
        *Njut av livet*

Exen:F800GS-09 F800GS-10, Thruxton-04, XR650R-00, DRZ400-05, Xrv 750-98, Duke -05, GS1200R -06, Xrv 750 -98, Speed3 -04, Honda Innova 125cc -07 Adv640 -05, 625 SXC -04, Xrv 750 -98 (Rally Konverterad), Xrv 750 -98, XR 600 -98, XR 600 -98, XR 650 -00, Xrv 750 -01, WR426 -01, KTM 640e -00, KTM 640e -00, TRX850 -96, CBR 900 -92, RD350 -83, RD350 -83, XT600E -98, CBR 900 -92, Dominator-93, Bandit 600 -95, TT600 -87, DrBig 800 -91, VMax -86, Sportser -98, Xrv750 -90, GSXR 750 -89

Comment

Skickat PM till dig XRV-Mejten

Comment

Hej!
            Jag tycker hojen är lite svårstartad, den kan tugga lite på startmotorn innan den fräser igång. Batteriet är fräscht, men mer än så vet jag inte. Hojen har slipon och är mappad av Bike Thn.

Otäta ventiler?
            Felställda ventiler?
            Dåligt tändstift?

Luftfilter är nytt.

Vad tror ni? Eller dom kanske rent av är så här...

Mvh
            hej

Comment

Hej!
              Jag har nyligen köpt en 690 enduro r -15. Fantastisk hoj. Jag söker en verkstadshandbok till denna modell. Någon som vet var jag hittar en sådan?

Comment

Hej!

Jag söker en verkstadshandbok till 690 enduro r -15. Någon som vet var jag hittar en sådan?

MVH StenT.
                Last edited by StenT; 10-30-2017, 10:18 AM. Reason: dubbel inlägg

Comment

Originally posted by StenT View Post
                  Hej!

Jag söker en verkstadshandbok till 690 enduro r -15. Någon som vet var jag hittar en sådan?

MVH StenT.
                  Sök t ex i denna tråden.... Dvs 2014 - 16 är i princip desamma.

Sent from my E5823 using Tapatalk
                  HMR

The art event!

Comment

Finns lite här: http://www.ktmshop.se/index.php?acti...gories&id=1706

Comment

ok Tack jag kollar.
                      StenT

Comment

Ok, utan att veta säkert så har jag precis köpt en uppsättning motardhjul med bromsar (ok å skivor) från en 2007 690 SM. Vet ni om dessa passar på min 2008 690 Enduro? Ska köpa adapter till bromsen för att konvertera från axiell till radiell infästning.

Edit:
                        Köpt å betalat men inte fått dom ännu, därför jag frågar. Har googlat men hittar bara spekulationer.
                        hej

Comment

Har sett flertalet 690 enduro med såna fälgar så går gör det men ingen aning hur mycket modifiering som krävs , körde med 660fälgar dom få gånger jag hade 17”tummare på och dom var lätta att få dit (passade rakt på fram och ett adapterkit för gamla lc4fälgar bak så var det klart)
                          Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by Mahhbechh2 View Post
                            Ok, utan att veta säkert så har jag precis köpt en uppsättning motardhjul med bromsar (ok å skivor) från en 2007 690 SM. Vet ni om dessa passar på min 2008 690 Enduro? Ska köpa adapter till bromsen för att konvertera från axiell till radiell infästning.

Edit:
                            Köpt å betalat men inte fått dom ännu, därför jag frågar. Har googlat men hittar bara spekulationer.
                            Det enklaste är att du flyttar över frambromsskivan från enduro hjulen, den skivan räcker långt.
                            SM skivan är 310mm. och enduro skivan är 300mm.
                            Jag kör med original skivan på många bandagar utan problem.
                            Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Originally posted by sundström View Post
                              Har sett flertalet 690 enduro med såna fälgar så går gör det men ingen aning hur mycket modifiering som krävs , körde med 660fälgar dom få gånger jag hade 17”tummare på och dom var lätta att få dit (passade rakt på fram och ett adapterkit för gamla lc4fälgar bak så var det klart)
                              Originally posted by pepe View Post
                              Det enklaste är att du flyttar över frambromsskivan från enduro hjulen, den skivan räcker långt.
                              SM skivan är 310mm. och enduro skivan är 300mm.
                              Jag kör med original skivan på många bandagar utan problem.
                              Tackar för svar. Av vad jag försökt läsa mig till så ska det gå rätt smidigt. Återkommer med svar :)
                              Ska även prova båda skivorna.
                              hej

Comment

Originally posted by Mahhbechh2 View Post

Edit:

Svarar mig själv.
                                Hjul från en 2007 690 SM passar fint.

Fram:
                                Bort med distansen till skivan. Kör med original endurodistanser på båda sidor.

Bak.
                                Tuta och kör. Allt passar direkt.

Det jag har kvar att lösa är en adapter för bromsoket (om jag nu vill köra med större skiva + radiellt ok). Annars funkar original enduroskivan fint.
                                hej

Comment

Working...
                                X