Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by Jonatan View Post
    Ska kolla på en från 2010 ikväll. Hur var det med vipparmarna? Hur kollar jag läget utan att riva allt.
    Andra kända fel?
    Kolla om nedre stötdämparlagret rostat fast. Enkelt att byta men kostar c:a 600 kr. Och som sagts - skavsår på kylarens baksida.
    Inte ovanligt med skador av högtryckstvätt. T ex rost i styrlager.

    Sent from my E5823 using Tapatalk
    HMR

    The art event!

    Comment


      Originally posted by Jonatan View Post
      Det blev den 5 min innan du skrev. Tur att jag ringde dom direkt istället för att lita på compriser som inte sa något om KTM säsong som försäkringen heter.

      Eftersom den mest kommer vara avställd så är ju det viktigast och där var dom klart billigast. Men som var också helt rimliga när den är påställd.

      Nu ska jag jobbpendla lite för att se vad jag ska prioritera. Men däck och drivpaket är ganska viktigt till att börja med.

      Sen känns kylsystemet överdimentionerat för jobbpendling. Bara vid rödljus den kom upp till 3 sträck.
      Kylsystemet har dubbla termostater och funkar klart bra. Kontrollera termostaterna.

      Sent from my E5823 using Tapatalk
      HMR

      The art event!

      Comment


        Originally posted by Jonatan View Post
        Har även touratech pakethållare. Tips på liten låda man kan ha där och förvara alla lås i? Skönt att slippa köra med ryggsäck.
        Antingen Givi, Biltema eller annan box du får plats med hjälmen i eller kanske en mindre väska, Touratech har en gjord för sin pakethållare, inte låsbar då men förvånansvärt rymligt...

        Comment


          Originally posted by Gixxer 1000 View Post
          Sulas har 2 år i rad haft stor provkörning av hojar i Västerås, bl.a. 701 han kanske har en sån du kan prova i Strängnäs eller Uppsala. Om du hade skrivit var du bor så hade jag kunnat föreslå att du får prova min 690-15 jag är iaf väldigt nöjd med den. Speciellt efter att gaffeln är åtgärdad.
          Vem fixade fjädringen åt dig? Kumlins?

          Tänkte låta någon massera till min gaffel också...

          Med vänlig hälsning,
          Erik

          Comment


            Begriper inte instruktionsboken. Är det 120 länkar jag ska ha?
            Tänkte ta denna:
            http://www.ebay.de/itm/RK-XW-Ringket...gAAOSwopRYkVAm
            Det är töntigt med avåkningszoner.

            Comment


              Originally posted by Jonatan View Post
              Begriper inte instruktionsboken. Är det 120 länkar jag ska ha?
              Tänkte ta denna:
              http://www.ebay.de/itm/RK-XW-Ringket...gAAOSwopRYkVAm
              Köp 120 och korta kommer inte ihåg hur många jag klippte men den räcker med 15/48drevning iaf
              Dom här är helt ok annars
              http://m.mxgrossisten.se/products/di...x-ring-kedja-/
              Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

              Comment


                Originally posted by Jonatan View Post
                Begriper inte instruktionsboken. Är det 120 länkar jag ska ha?
                Tänkte ta denna:
                http://www.ebay.de/itm/RK-XW-Ringket...gAAOSwopRYkVAm
                Ser rätt ut.

                Sent from my E5823 using Tapatalk
                HMR

                The art event!

                Comment


                  Räknade nu, kan så klart räknat fel men fick det till 114 med 15/45. Iofs är hjulet ganska långt fram. Tror inte jag ska byta drevning. Synd att jag inte kommer ihåg vad jag hade på min förra 690 som jag sålde 2010.

                  Är det cz 520 orh som är originalkedja?
                  Det är töntigt med avåkningszoner.

                  Comment


                    Originally posted by Jonatan View Post
                    Räknade nu, kan så klart räknat fel men fick det till 114 med 15/45. Iofs är hjulet ganska långt fram. Tror inte jag ska byta drevning. Synd att jag inte kommer ihåg vad jag hade på min förra 690 som jag sålde 2010.

                    Är det cz 520 orh som är originalkedja?
                    Hej kolla den här sidan http://www.gearingcommander.com/ den kanske är lite "för mycket" men intressant ändå om man vill kolla hur drevningen slår på slitaget också.
                    Ha de /Tomas

                    Comment


                      Är originaldrevning dålig på något sätt? När jag var yngre kunde man ju inte ge fan i att ändra, nu känner jag mig mer lugn kring det. Nu tycker jag det är på gränsen till ansträngd när jag kör asfalt på jobbet, så att dreva "ner" den är nog inte aktuellt. Den går fint på bakhjulet också så behöver inte mer kräm till det. Ev. hittar jag någon sweetspot efter mer mil där jag vill flytta varvet. Men den dagen den sorgen.

                      Vad kör du för drevning?

                      Originally posted by toak02 View Post
                      Hej kolla den här sidan http://www.gearingcommander.com/ den kanske är lite "för mycket" men intressant ändå om man vill kolla hur drevningen slår på slitaget också.
                      Ha de /Tomas
                      Det är töntigt med avåkningszoner.

                      Comment


                        Hej eftersom jag kör mest grus gärna lite stig och bökigare terräng så tycker jag att ett steg ner är att föredra (den gör nog ändå ca 150-160). Min är en 2011, och original då var 15-45 men jag "beställde" min med ett 14 fram nu när den gått ca 1000 mil satte jag på originaldrevet och 48 bak vilket ger ungefär samma utväxling och det är en bättre kombo eftersom du får en "rundare" kedjegång och färre "anliggningar" per varv på framdrevet, så förmodligen slits det lite mindre nu. Med 15/48 tror jag du behöver 116 länkar.
                        MVH
                        Tomas

                        Comment


                          Hej
                          När jag köpte min 690 fick jag monterat original "pakethållaren" 765.12.927.000. Nu har jag köpt original "väskan" 600.12.978.000. MEN det passade ju inte ? För det första så var ju hålen inte genomgående på pakethållaren (de som väskhållaren ska skruvas i) trots att det stod så i monteringsinstruktionen, det intressanta var ju att skruvarna som var med var så långa så dom tog i botten när jag skruvade i dom i pakethållaren, som faktiskt hade gängor i hålen !.
                          Nån som vet hur det egentligen ska fungera, har jag fått fel "Original" saker ?
                          Försökte ladda upp bilder med det fungerade inte.
                          /Leffe

                          Comment


                            Note: Case carrier system (P/N 765.12.920.000, sold separately) is required for mounting with the stock passenger grab handles

                            http://www.motosport.com/ktm-powerpa...ar-bag-carrier
                            Jimmy Medic DDU

                            Hellre Vadetvägen gratis än Dakar för egna miljoner

                            Comment


                              Note: Case carrier system (P/N 765.12.920.000, sold separately) is required for mounting with the stock passenger grab handles

                              http://www.motosport.com/ktm-powerpa...ar-bag-carrier
                              Jimmy Medic DDU

                              Hellre Vadetvägen gratis än Dakar för egna miljoner

                              Comment


                                Originally posted by Medic View Post
                                Note: Case carrier system (P/N 765.12.920.000, sold separately) is required for mounting with the stock passenger grab handles

                                http://www.motosport.com/ktm-powerpa...ar-bag-carrier
                                det är ju den jag har, med annat nummer.
                                http://www.ktmshop.se/documents/manu...__awsg__v1.pdf

                                Comment

                                Working...
                                X