Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Decompen är mekanisk, sitter på kammen vid kamdrevet o är en fjäderbelastad arm.
    När motorn tänder så släpper den pga. rotationen.
    Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Ok, det är jag som blandar ihop saker o ting. Efter att ha läst om alla fel som varit på era hojar så blir man lite nojig, det var svitschen i kopplingen jag läst om.

Comment

Ni som åkt bana med 690 och 17 tums hjul. Vad har ni kört för däck?
        Lättare hoj, mjukare sättning, och antar en mjukare körstil än med sporthoj, får ni upp tempen på mönstrade racedäck?

Comment

Det finns däck för Supermotard hojar, nu är jag inte riktigt säker på men jag tror att jag har Continental's SM däck bak på min o fram har jag ett Micchelin som blev min tävlings karriär.
          Eftersom det är en relativt lätt hoj o som inte går 200+ så ha lite mindre tryck i däcken runt 1,7-2,1 bar, så får du upp tempen i dom.

Comment

Är det ngn som vet längden på stötdämparen?

Comment

Tänkte införskaffa en 690 och ta körkortet på den. MEN eftersom jag bara är 20 fyllda så måste den strypas ner till A2, så jag har några småfrågor om det!

1: Är det möjligt att lägga in en strypt mapp på ett av mapswitchalternativen, besikta med det och sedan bara switcha om till ostrypt när man känner för det?
              2: Hur funkar det med besikgningen? Måste man ha nåt intyg på effekten eller kan de kolla det på plats?

Comment

Det finns strypt mapp till 690
                KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Min 690 har precis passerat 3000 mil. Aldrig haft några problem med den och den går hur bra som helst. Men man börjar ju undra hur länge motorn håller.

Är det något speciellt man ska tänka på utöver vanlig service, t.ex kolvbyte etc?

Finns det några fler här som kört över 3000 mil och vad har ni gjort med era hojar?

Comment

Tror inte att antal mil är avgörande. Hur den är körd & servad är nog viktigare. Har haft två som gått 3000 mil. Bytt nedre stötdämparlagret på båda. I övrigt mest slitdelar.
                    HMR

The art event!

Comment

Motorrad körde över 5000 mil med en 690 o rev sedan motorn o kollade upp den knappt någon slitage alls.
                      Det bord gå o kolla upp det reportaget.

Comment

Förutom vanliga slitdelar har jag hittills bara behövt byta vipparmarna på min vid ca 2000 mil då den ena var lite sliten.

Vore ändå intressant att se om någon här på SOE har en riktig långmilare, typ över 4000 mil?

Sen hittade jag Motorrads utförliga 5000-mila test http://www.motorradonline.de/dauerte...-690-sm/269735

Bra citat från testets slutsats: "Was niemand zu Beginn gedacht hat, ist eingetreten: Vor Jahren, so ein Witz, stand das Kürzel KTM entweder für „Keine tausend Meter" oder „Kick ten minutes". Beim neuen 690er-Motor steht es für „Kaum technische Mängel."

Det var iofs redan 2009 men LC4:an har ju bara blivit bättre sen dess så 5000 mil ska väl inte vara några problem med en nyare modell.

Comment

Originally posted by Hoppe View Post
                          Det var iofs redan 2009 men LC4:an har ju bara blivit bättre sen dess så 5000 mil ska väl inte vara några problem med en nyare modell.
                          LC4:an har även blivit större sedan dess.

Det var en person på advrider som 2014 gjorde en egen ganska omfattande undersökning hos 690-ägarna gällande upplevda problem.

http://advrider.com/index.php?thread...survey.951460/
                          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...690_survey.pdf

Comment

Tack för dom länkarna k1322!

Sen kan man ju fundera på hur andrahandsvärdet påverkas av många mil?

Finns det en "stupstock" vid ett visst antal mil där priserna rasar? Vem köper en 690 med 5000 mil på mätaren liksom?

Comment

Finns det en "stupstock" vid ett visst antal mil där priserna rasar? Vem köper en 690 med 5000 mil på mätaren liksom?
                              I mitt fall var värdeminskningen 23,5kr/mil.
                              Last edited by oden; 04-15-2016, 04:33 PM.

Comment

Tror din hoj redan börjat närma sig den stupstocken.
                                3000 eller mer känns som "mycket" på en 690, även om de säkert går mer.
                                Skulle jag köpa en 690 som gått 3000+ så bör den vara billig.

Comment

Working...
                                X