Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Decompen är mekanisk, sitter på kammen vid kamdrevet o är en fjäderbelastad arm.
    När motorn tänder så släpper den pga. rotationen.
    Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

    Comment


      Ok, det är jag som blandar ihop saker o ting. Efter att ha läst om alla fel som varit på era hojar så blir man lite nojig, det var svitschen i kopplingen jag läst om.

      Comment


        Ni som åkt bana med 690 och 17 tums hjul. Vad har ni kört för däck?
        Lättare hoj, mjukare sättning, och antar en mjukare körstil än med sporthoj, får ni upp tempen på mönstrade racedäck?

        Comment


          Det finns däck för Supermotard hojar, nu är jag inte riktigt säker på men jag tror att jag har Continental's SM däck bak på min o fram har jag ett Micchelin som blev min tävlings karriär.
          Eftersom det är en relativt lätt hoj o som inte går 200+ så ha lite mindre tryck i däcken runt 1,7-2,1 bar, så får du upp tempen i dom.
          Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

          Comment


            Är det ngn som vet längden på stötdämparen?

            Comment


              Tänkte införskaffa en 690 och ta körkortet på den. MEN eftersom jag bara är 20 fyllda så måste den strypas ner till A2, så jag har några småfrågor om det!

              1: Är det möjligt att lägga in en strypt mapp på ett av mapswitchalternativen, besikta med det och sedan bara switcha om till ostrypt när man känner för det?
              2: Hur funkar det med besikgningen? Måste man ha nåt intyg på effekten eller kan de kolla det på plats?

              Comment


                Det finns strypt mapp till 690
                KTM 1190 Adventure R

                --> My Movies <--

                Comment


                  Min 690 har precis passerat 3000 mil. Aldrig haft några problem med den och den går hur bra som helst. Men man börjar ju undra hur länge motorn håller.

                  Är det något speciellt man ska tänka på utöver vanlig service, t.ex kolvbyte etc?

                  Finns det några fler här som kört över 3000 mil och vad har ni gjort med era hojar?

                  Comment


                    Tror inte att antal mil är avgörande. Hur den är körd & servad är nog viktigare. Har haft två som gått 3000 mil. Bytt nedre stötdämparlagret på båda. I övrigt mest slitdelar.
                    HMR

                    The art event!

                    Comment


                      Motorrad körde över 5000 mil med en 690 o rev sedan motorn o kollade upp den knappt någon slitage alls.
                      Det bord gå o kolla upp det reportaget.
                      Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

                      Comment


                        Förutom vanliga slitdelar har jag hittills bara behövt byta vipparmarna på min vid ca 2000 mil då den ena var lite sliten.

                        Vore ändå intressant att se om någon här på SOE har en riktig långmilare, typ över 4000 mil?

                        Sen hittade jag Motorrads utförliga 5000-mila test http://www.motorradonline.de/dauerte...-690-sm/269735

                        Bra citat från testets slutsats: "Was niemand zu Beginn gedacht hat, ist eingetreten: Vor Jahren, so ein Witz, stand das Kürzel KTM entweder für „Keine tausend Meter" oder „Kick ten minutes". Beim neuen 690er-Motor steht es für „Kaum technische Mängel."


                        Det var iofs redan 2009 men LC4:an har ju bara blivit bättre sen dess så 5000 mil ska väl inte vara några problem med en nyare modell.

                        Comment


                          Originally posted by Hoppe View Post
                          Det var iofs redan 2009 men LC4:an har ju bara blivit bättre sen dess så 5000 mil ska väl inte vara några problem med en nyare modell.
                          LC4:an har även blivit större sedan dess.

                          Det var en person på advrider som 2014 gjorde en egen ganska omfattande undersökning hos 690-ägarna gällande upplevda problem.

                          http://advrider.com/index.php?thread...survey.951460/
                          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...690_survey.pdf

                          Comment


                            Tack för dom länkarna k1322!

                            Sen kan man ju fundera på hur andrahandsvärdet påverkas av många mil?

                            Finns det en "stupstock" vid ett visst antal mil där priserna rasar? Vem köper en 690 med 5000 mil på mätaren liksom?

                            Comment


                              Originally posted by Hoppe View Post
                              Tack för dom länkarna k1322!

                              Sen kan man ju fundera på hur andrahandsvärdet påverkas av många mil?

                              Finns det en "stupstock" vid ett visst antal mil där priserna rasar? Vem köper en 690 med 5000 mil på mätaren liksom?
                              I mitt fall var värdeminskningen 23,5kr/mil.
                              Last edited by oden; 04-15-2016, 04:33 PM.

                              Comment


                                Originally posted by Hoppe View Post
                                Tack för dom länkarna k1322!

                                Sen kan man ju fundera på hur andrahandsvärdet påverkas av många mil?

                                Finns det en "stupstock" vid ett visst antal mil där priserna rasar? Vem köper en 690 med 5000 mil på mätaren liksom?
                                Tror din hoj redan börjat närma sig den stupstocken.
                                3000 eller mer känns som "mycket" på en 690, även om de säkert går mer.
                                Skulle jag köpa en 690 som gått 3000+ så bör den vara billig.

                                Comment

                                Working...
                                X