Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ufo_Micke View Post
    Är han/hon ute efter en enduro så är mitt tipps att prova köra utan att sänka den. Jag är själv 175 med ganska korta ben och det går bra. (den markfrigången som finns kan vara skönt att ha kvar).

Sänkning kan göras med koubalink.

Vanliga fel jag kan komma på direkt är spricka i sadeln och vipparmsrullarna.

Försäkring är som med alla hojar. Ring runt och leta.
    Tack för svar =)
    Kan man sänka alla 690 modeller/årsmodeller med kouba link?
    Är vipparmsrullarna dåliga på alla årsmodeller?
    Han har kollat olika försäkringar,runt7-8 tusen helår helförsäkrat för en 40 åring. Normalt pris?

Comment

Originally posted by Noyah View Post
      Cage som säljer sin 690 nu på forumet har Öhlinare bak. Han lär ha koll!
      Tack för tipset :)

Comment

Frågan man ska ställa sig är väl om man är i behov av helförsäkringen eller om det räcker med halv , kört halv sen min 10:a var ny då jag tycker delar är såpass billiga och skiter i revor skav på en sån här typ av hoj då plast är billigt .
        Har gjort liknande i alla år på sporthojarna med för den delen men allt är ju en avvägning mot vad man tycker det är värt
        Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by Jakob_019 View Post
          Tack för svar =)
          Han har kollat olika försäkringar,runt7-8 tusen helår helförsäkrat för en 40 åring. Normalt pris?
          Jag har klarat mig utan vipp-problem under mina 4000 mil så jag tror inte det gäller alla.
          KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Originally posted by Jakob_019 View Post
            Tack för svar =)
            Försäkring via bilsport mc eller trygg hansa funkar för mig, sub 40 i Sthlm.
            Låg runt 6-8 hos dom två.
            KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Hittade gearingcommander på nätet och enligt den så gör hojen 196km/tim med 17/40 o 17 tums hjul
              Originalet 15/45 gör 154.
              Funderar på att testa 17/42, 187 km/tim då kan jag bara byta framdrev till 15 och hojen är bra till grus också utan att ta av kedjan.
              Jag tror att farten räcker på Gelleråsen, det blir nog inget pb med den typen av hoj iaf :)

Comment

Orginal drevning på 690 enduro är väl 15/45..?
                Funkar 16/45 bra om man vill köra längre sträckor

Comment

Originally posted by Tänäre View Post
                  Orginal drevning på 690 enduro är väl 15/45..?
                  Funkar 16/45 bra om man vill köra längre sträckor
                  Med 18 tum så gör hojen 168km/tim org. Drevning, och 179 med 16 fram istf 15. (Enl. gearingcommander)

Comment

Originally posted by Gixxer 1000 View Post
                    Med 18 tum så gör hojen 168km/tim org. Drevning, och 179 med 16 fram istf 15. (Enl. gearingcommander)
                    Tackar!

Comment

På KTM kan du vända axel pinnen/kedjespännaren så det passar 2 kuggar större.
                      Smidigare än att byta framdrev alternativt både och
                      KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Originally posted by Noyah View Post
                        Jag körde med standard inställning för 17" som rullningsomkrets.
                        Då bör felet ligga runt 10-12 km/h. Dvs 5-6%. Men det är lätt att kolla med en GPS.
                        HMR

The art event!

Comment

Bör man byta ut originalfilter mot något vettigare?

Har dock en 701, men borde vara liknande lösning.

Comment

Hur var det med det där att starta utan o dra in koppling? Min -15 går att starta i friläge och koppling ute, gäller det den/så också?, om det inte ska gå, vad ska åtgärdas?
                            Jag har kört 120 mil o har för mig att det varit så hela tiden.

Comment

Originally posted by Gixxer 1000 View Post
                              Hur var det med det där att starta utan o dra in koppling? Min -15 går att starta i friläge och koppling ute, gäller det den/så också?, om det inte ska gå, vad ska åtgärdas?
                              Jag har kört 120 mil o har för mig att det varit så hela tiden.

Det skall vara så.
                              En vän till mig fick problem med detta när han satt på en sån däringa "stöddångel" då gick den inte att starta med vxl. i o koppling indragen, gick endast med friläge o koppling utsläppt.
                              Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Ok, tack. Vad är det som aktiverar dekomp i det läget? (Koppling ute.)

Comment

Working...
                                X